پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

امكان زيارت مقامِ «حر» براي دانشجويان زاير فراهم شد

امكان زيارت مقامِ «حر» براي دانشجويان زاير فراهم شد
رييس سازمان حج وزيارت، از آغاز از سرگيري اعزام زايران ايراني به زيارت مرقد«حربن يزيد رياحي» خبر داد و اظهار داشت: با توجه به كمبود برخي امكانات در مقامِ «حربن يزيد رياحي»به همين منظور فعلا اعزام دانشجويان زاير به اين مكان مقدس انجام مي گيرد و در آينده نزديك تمامي زايران عتبات به اين مقدس اعزام مي شوند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، سعيد اوحدي، رييس سازمان حج وزيارت، چهارشنبه شب 7 بهمن ماه به زيارتگاه«حربن يزيد رياحي» رفت و از امكان اعزام زايران ايراني به اين مكان مذهبي خبر داد.

وي با اشاره به آغاز از سرگيري اعزام زايران ايراني به زيارتگاه«حربن يزيد رياحي»، افزود: با تدابير امنيتي اتخاذ شده از سوي سازمان حج وزيارت، اعزام زايران براي زيارت مجددا اين مكان مقدس فراهم شده است و اميد آن مي رود با ارتقاء ضريب امنيتي ، زايران ايراني بتوانند از بركات حضور در اين مكان مقدس بهره مند شوند.

رييس سازمان حج و زيارت اظهار داشت: با توجه به كمبود برخي امكانات در مقام «حربن يزيد رياحي»به همين منظور فعلا اعزام زايران دانشجويي به اين مكان مقدس انجام مي گيرد و در آينده نزديك تمامي زايران عتبات به اين مقدس اعزام مي شوند

گفتني است، حر بن يزيد رياحي از همراهان حسين بن علي در واقعه كربلا بود. حر از خاندان معروف و از بزرگان قبايل كوفيان بود كه به درخواست ابن زياد، براي مبارزه با حسين فراخوانده شد.

روايت است وقتي از دارالاماره كوفه، با ماموريت بستن راه بر حسين بيرون آمد، ندايي شنيد كه اي حر! مژده باد تو را بهشت... در كربلا مانع از حركت كاروان امام حسين شد و كاروان را در سرزمين كربلا متوقف كرد. اما وقتي فهميد جنگ با حسين بن علي جدي است، صبح عاشورا به بهانه آب دادن به اسبش، از اردوگاه عمر سعد جدا شد و به امام حسين پيوست.

او پس از اظهار پشيماني از امام اذن به ميدان جنگ طلبيد. مشغول توبيخ سپاهيان عمر سعد بود كه هدف تيرهاي آنان قرار گرفت و كشته شد. پس از عاشورا، بني تميم او را در فاصله كمي از امام حسين دفن كردند. همانجا كه اكنون مرقد اوست. بيرون كربلا در جايي كه در قديم به آن تواويس مي گفتند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.