پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

بازديد رييس سازمان حج از آشپزخانه ابوتراب/تصاوير

بازديد رييس سازمان حج از آشپزخانه ابوتراب/تصاوير
رييس سازمان حج وزيارت در چهارمين روز سفر خود به عراق، از آشپزخانه صنعتي ابوتراب بازديد كرد. اين آشپزخانه توسط شركت مركزي دفاتر خدمات زيارتي سراسر ايران (شمسا) در شهر كربلا ساخته و تجهيز شده است، در حال حاضر عمليات پخت تقريبا ۷۰ درصد غذاي زائران اباعبدالله الحسين (ع) در اين مكان انجام مي گيرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا،مهندس سعيد اوحدي، رييس سازمان حج وزيارت، امروز پنجشنبه 8 بهمن ماه از مجهزترين مجتمع صنعتي پخت غذاي ايران در كربلا (ابوتراب) بازديد كرد و از فعاليت‌ها و خدمات كاركنان و پرسنل شركت شمسا و اين مجتمع، تقدير كرد.

براساس اين گزارش، مجتمع صنعتي ابوتراب در كربلا، ۵۵۰۰ متر مساحت دارد و از آشپزخانه، سردخانه‌هاي مخازن بزرگ، اتاق سرد زباله، اقامتگاه، سالن انبار داخلي، تأسيسات آب و آتش‌نشاني، مخازن گاز و گازوئيل، كارگاه توليد آب بسته‌بندي و كارگاه پخت نان ماشيني، تشكيل شده است.

اين مجتمع افزون بر بخش‌هاي گفته شده داراي سالن پذيرايي از كارمندان و عوامل بومي و محلي، سالن ورودي براي تجهيز لوازم، موتورخانه مولد برق، سالن داخلي قسمت اداري كه در طبقه فوقاني ساختمان قرار دارد، نيز هست كه سردخانه‌هاي مخازن بزرگ آن با مساحت ۸۰۰ متر ساخت كشور تركيه است.

در بخش تسويه آب مجتمع ابوتراب كه داراي منبع‌هاي ۵ هزار ليتري و دستگاه‌هاي تمام اتوماتيك است، ساعتي ۱۰ هزار ليوان ۳۰۰ سي سي آب تسويه شده توليد مي‌شود و در بخش پخت نان نيز كه از امكانات و تجهيزات به روز بهره مي‌برد، هر ساعت ۱۸۰۰ قطعه نان پخت مي‌شود.

اين گزارش مي‌افزايد: آشپزخانه صنعتي ابوتراب نيز كه توسط متخصصان كشورمان در شهر كربلا و با همت شركت شمسا ساخته و تجهيز شده است، از ۴فروردين‌ماه امسال به بهره‌برداري رسيد و در حال حاضر عمليات پخت تقريبا ۷۰ درصد غذاي زائران اباعبدالله الحسين (ع) كه از طريق شركت شمسا به عتبات اعزام مي شوند را به عهده دارد و قادر به پخت تقريبا ۱۵ هزار پرس غذا در هر وعده غذايي در روز با امكانات صنعتي است.

اين آشپزخانه از بخش‌هاي پخت كباب و جوبه، خورشت و سوپ، سرخ كردن ماهي و پخت مرغ، سالن آماده‌سازي گوشت و مرغ، سالن پخت برنج، بخش شست و شو و آماده سازي سبزيجات و سالن شست‌وشوي ظروف تشكيل شده است.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.