پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سفیر ایران در عربستان

مراسم برائت از مشرکین در عرفات برگزار می‌شود

مراسم برائت از مشرکین در عرفات برگزار می‌شود
سفیر ایران در عربستان سعودی از برگزاری مراسم برائت از مشرکین همچون سال‌های قبل در صحرای عرفات خبر داد و گفت: چهار مراسم دعای کمیل نیز برای حجاج ایرانی برگزار خواهد شد.

«سید محمدجواد رسولی محلاتی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس به دیدار اخیرش با «بندر حجار» وزیر حج عربستان سعودی اشاره کرد و گفت:در این ملاقات امور مربوط به مراسم حج سال‌ جاری به خصوص حجاج ایرانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و طرفین بر برگزاری هر چه باشکوه‌تر حج توأم با نظم و آرامش تأکید کردند.

وی افزود: ضمنا در این ملاقات مقرر شد همچون سال‌های گذشته مراسم برائت از مشرکین در سرزمین عرفات برگزار و چهار مراسم دعای کمیل ( 2 شب جمعه قبل از مراسم حج برای مدینه اولی‌ها و 2 شب جمعه پس از انجام مراسم حج برای حجاج مدینه دوم) برگزار شود.

سفیر ایران ادامه داد: در این جلسه وزیر حج عربستان به توصیه‌های پادشاه و مسئولان ذیربط سعودی برای ارائه هر چه بیشتر تسهیلات به حجاج تمامی کشورهای اسلامی اشاره و بر اهتمام این کشور نسبت به برگزاری منظم و توام با آرامش حج سال جاری تأکید کرد.

رسولی محلاتی خاطرنشان کرد: در این جلسه ما نیز با توجه به شعار همبستگی و وحدت اسلامی که به عنوان شعار حج سال جاری از سوی نماینده مقام معظم رهبری و سرپرست حجاج ایرانی تعیین و نامگذاری شده، حج را فرصت مغتنمی برای تحقق این همبستگی و وحدت اسلامی در سایه همکاری‌های مشترک بین کشورهای اسلامی در مقابله با عناد و دشمنی مستکبران و دشمنان اسلام تلقی کرده و بر اهمیت این همکاری‌ها تأکید کردیم.

وی ادامه داد: در این جلسه وزیر حج عربستان توضیحات جامعی در زمینه توسعه 400 هزار متر مربع زمین‌های اطراف حرم الهی و منا و عرفات ارائه و اعلام کرد که به دلیل تخریب تعداد زیادی از هتل‌های اطراف حرم الهی، سهمیه کلیه کشورهای اسلامی برای اسکان حجاج این کشورها کاهش یافته و امیدواریم حجاج کشورهای اسلامی محدودیت‌های ناشی از توسعه پروژه‌های در دست اجرا را درک کنند.

سفیر ایران خاطرنشان کرد: وزیر حج عربستان عنوان کرد که این محدودیت برای آسایش و تسهیل تردد حجاج در نظر گرفته شده و شامل کلیه کشورهای اسلامی می‌شود و امیدواریم با انجام این اصلاحات و پروژه‌ها بتوانیم در سال‌های آینده سهمیه کلیه کشورها را براساس مصوبات سازمان همکاری‌های اسلامی افزایش‌ دهیم.

مجید عبداللهی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.