پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سرپرست حجاج ایرانی:شناسايي علل و عوامل وقوع حادثه منا در حال پيگيري است

سرپرست حجاج ایرانی:شناسايي علل و عوامل وقوع حادثه منا  در حال پيگيري است

نماينده ولي فقيه درديدار با نمايندگان كميته هاي مردمي پيگيري فاجعه منا تأكيد كرد : شناسايي علل و عوامل وقوع فاجعه منا را با استفاده از مطالب شاهدان عيني و حقوقدانان ورزيده پيگيري خواهيم كرد.

نمايندگان كميته‌هاي مردمي پيگيري فاجعه منا از شش استان كشور صبح امروز  با سرپرست حجاج ايراني و رئيس سازمان حج و زيارت ديدار و درباره درخواست هاي خانواده هاي اين جان باختگان گفت و گو كردند.

حجت الاسلام و المسلمين سيد علي قاضي عسكر در اين ديدار با تأكيد بر اينكه تشكيل كميته حقيقت ياب با حضور نمايندگان كشورهايي كه بيشترين آسيب را در فاجعه منا متحمل شدند در دستور كار بعثه و سازمان حج قرار دارد، اظهار داشت: علل و عوامل وقوع حادثه منا با استفاده از اظهارات شاهدان عيني و حقوقدانان ورزيده در حال پيگيري است.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت گفت : گزارش اظهار نظرهاي حجاج ساير كشورها براي تهيه مستندات و ارائه در مجامع عمومي و بين المللي و پيگيري هاي حقوقي در حال جمع آوري است و تاكنون بيش از پنج هزار دقيقه مصاحبه از شاهدان اين حادثه تهيه شده است.

حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر همچنين از تشكيل كارگروهي از حقوقدانان بمنظور بررسي علمي و حقوقي فاجعه منا خبر داد و افزود: نتايج جلسات اين كارگروه قرار است طي 3 تا 4 ماه آماده بهره برداري شود.

نماينده ولي فقيه تأكيد كرد: ما علاوه بر وظيفه قانوني از نظر شرعي و عاطفي خود را مديون حجاج مي دانيم و تلاش داريم به جايي برسيم كه حادثه منا هيچ لايه پنهاني نداشته باشد.

سرپرست حجاج ايراني با اشاره به اينكه كميته هاي مردمي پيگيري فاجعه منا ، بعثه و سازمان حج مكمل يكديگرند، اضافه كرد:  طبق فرموده مقام معظم رهبري حادثه منا نبايد به فراموشي سپرده شود و ما اين مسير را با كمك شما دنبال خواهيم كرد.

نماينده ولي فقيه در ادامه به بيان اقدامات صورت گرفته براي پيگيري درخواست خانواده ها پرداخت وگفت : مطالبات خانواده ها در حال پيگيري است و بدين منظور گفتگوهاي متعددي با دادستان كل كشور ، معاون كنسولي وزارت امور خارجه و رئيس سازمان امور مالياتي انجام شده است.

حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر با اشاره به راه اندازي كانال  مهاجران الي الله  در نرم افزار تلگرام براي انعكاس اخبار مرتبط با فاجعه منا از خانواده ها خواست : بيوگرافي و تصاوير جان باختگان خود را براي تهيه مجموعه اي مستند در اختيار بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت قرار دهند تا به عنوان سندي ماندگار چاپ و نگهداري شود.

در اين ديدار نمايندگان كميته هاي مردمي شش استان فارس، بوشهر، كردستان، آذربايجان غربي ، مازندران و گيلان با طرح درخواست هاي خانواده هاي جان باختگان فاجعه منا ، اينگونه ديدارها را در تسكين آلام خانواده ها مفيد و موثر ارزيابي و تصريح كردند: معتقديم بعثه و سازمان حج در پيگيري فاجعه منا كوتاهي نكردند و آمادگي داريم در كنار شما براي زنده نگاه داشتن ابعاد مختلف اين فاجعه همكاري كنيم.

مهندس سعيد اوحدي رئيس سازمان حج و زيارت نيز در اين ديدار انتقال تجربيات كميته هاي مردمي پيگيري فاجعه منا در استان ها به يكديگر را مفيد ارزيابي و تأكيد كرد : جلسات اين كميته ها با مديران استاني سازمان حج و زيارت براي پيگيري و حل و فصل مسائل خانواده ها بايد بطور منظم تشكيل شود و مواردي كه در استان ها قابل حل نباشد، قطعا از طريق مركز پيگيري خواهد شد. 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.