پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تهران‌گردي فرستادگان واتيكان + تصاوير

تهران‌گردي فرستادگان واتيكان + تصاوير
پس از سفر حجت الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني، رييس جمهور كشورمان به واتيكان و ديدار با رهبر مسيحيان جهان‌، رييس سازمان زيارت واتيكان در رأس هياتي به ايران سفر كرد تا سرفصل جديدي از تعاملات گردشگري بين طرفين آغاز شود.

به گزارش ايسنا،‌ اين هيأت در سفر چهار روزه‌ به ايران ضمن ديدار با حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و برخي مقامات در حوزه گردشگري و زيارت، از جاذبه‌هاي شهر تهران بازديد كرد.

رييس سازمان زيارت واتيكان با همراهي جمعي از اعضاي «سازمان زيارتي رُم» كه راهنماي تور در مكان‌هاي زيارتي نيز هستند در برنامه تهرانگردي كه اداره ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران ترتيب داده بود، از كليساي حضرت مريم، موزه اين كليسا و آتشكده آدوريان‌ در "گذر اديان" و همچنين موزه جواهرات و كاخ گلستان بازديد كردند.

بازديد از جاذبه‌هاي پايتخت ايران با استقبال اين هيأت همراه بود، آن‌چنان كه اذعان كردند؛ نگرش آن‌ها به كشور و مردم مسلمان ايران از همان آغاز سفر تغيير كرده است.

«آندرا آتا»، فرستاده واتيكان به ايران، همچنين هنگام بازديد از عمارت بادگير كاخ گلستان به يادگار نوشت:«تاريخ معلم زندگي است و يك ملت بدون يادگار از گذشته، هيچ آينده‌اي ندارد.»

هيات زيارتي واتيكان و رُم همچنين در ديدار با معاون گردشگري ايران توافق كردند؛ تعدادي از مديران موسسات گردشگري ايتاليا و واتيكان به ايران سفر كنند تا ضمن آشنايي با جاذبه‌هاي گردشگري اين كشور، فيلم‌ها و گزارش‌هايي تهيه شود تا از طريق پايتخت مسيحيت به جهان مخابره شود و تشويقي براي سفر گردشگران و مومنان مسيحي به ايران باشد.

اين هيات در ادامه اين سفر به اصفهان خواهند رفت و سپس به قم و زيارت حضرت معصومه (س) مي‌روند و ديداري نيز از دانشگاه اديان و مذاهب اين شهر خواهند داشت.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.