پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت :

هزینه اعزام‌های‌ نوروزی عتبات افزایش نمی‌یابد/ اعزام روزانه بیش از ۱۰۰ کاروان در ایام نوروز

هزینه اعزام‌های‌ نوروزی عتبات افزایش نمی‌یابد/ اعزام روزانه بیش از ۱۰۰ کاروان در ایام نوروز
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه هزینه اعزام‌های نوروزی افزایش نمی‌یابد، گفت: امسال ظرفیت اعزام نوروزی به عتبات به بیش از دو برابر رسیده و روزانه بیش از ۱۰۰ کاروان به عتبات اعزام می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ محسن نظافتی در خصوص اعزام‌های نوروزی سازمان حج و زیارت گفت: اعزام‌های نوروزی بخشی از اعزام‌های دوره جدید هستند که از 23 اسفندماه تا 15 فروردین‌ماه انجام می‌شود و تفاوت آن با اعزام‌های عادی افزایش ظرفیت اعزام است.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت ادامه داد: در روزهای عادی بین 40 تا 50 کاروان به عتبات اعزام می‌شوند که این تعداد در ایام عید به روزی بیش از 100 کاروان می‌رسد. اگر هر کاروان را 40 نفر در نظر بگیریم به عبارتی روزی 4 هزار نفر اعزام می‌شوند و در کل اعزام‌های نوروزی این عدد به 100 هزار نفر می‌رسد و در تلاشیم تا این ظرفیت را به 120 هزار نفر برسانیم.

وی با اشاره به اینکه اعزام‌های دوره جدید از 21 اسفندماه تا 15 خردادماه ادامه دارد، افزود: با تلاش‌های صورت‌گرفته ظرفیت اعزام‌های نوروزی به بیش از دو برابر افزایش یافته و روزانه بیش از 100 کاروان به عراق اعزام می‌شوند.

نظافتی در خصوص افزایش قیمت اعزام‌های نوروزی گفت: سازمان حج و زیارت بنای به افزایش هزینه سفر ندارد ولی برخی از هزینه‌ها مانند قیمت اتوبوس بین‌شهری افزایش پیدا می‌کند که همین افزایش هزینه در هزینه‌های زائر محاسبه می‌شود.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در پیش ثبت نام این دوره عتبات قرعه‌کشی انجام می‌شود، گفت: متقاضیان سفر به عتبات در بازه زمانی 21 اسفندماه تا 15 خردادماه سال 1395 می توانند از طریق سامانه http://atabat.haj.ir اقدام به پیش‌ثبت‌نام کنند.

پیش ثبت این دوره عتبات روز سه‌شنبه 27 بهمن‌ماه پیش‌ثبت‌نام به پایان می‌رسد و متقاضیان می‌توانند از روز شنبه اول اسفندماه سالجاری نتایج قرعه‌کشی را در سامانه عتبات سازمان حج و زیارت مشاهده کنند.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.