پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رییس جمهور:با اعتماد به ملت می‌توان کارهای بزرگی انجام داد

رییس جمهور:با اعتماد به ملت می‌توان کارهای بزرگی انجام داد

رییس‌جمهور با اشاره به نامگذاری سال 92 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و با اشاره به اهمیت اعتماد کردن به مردم در این زمینه گفت: می‌بینیم که برخی افراد از قبل از برگزاری انتخابات برای شورای نگهبان نسخه می‌پیچند.محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز در جمع مردم اهواز و تعدادی از شهرستانهای تازه تاسیس این استان با اشاره به اینکه "رهبر معظم انقلاب فرمودند که من یک رای بیشتر ندارم و کسی نمی‌داند من به چه کسی رای می‌دهم و مردم انتخاب می‌کنند و این کشور و انتخابات متعلق به ملت است"، اظهار کرد: می‌بینیم که برخی افراد از قبل از برگزاری انتخابات برای شورای نگهبان نسخه می‌پیچند. شما چه‌کاره هستید و به چه حقی در مورد دیگران اظهارنظر می‌کنید؟ مقام معظم رهبری فرمودند باید جریانهای سیاسی مختلف در انتخابات حضور پیدا کنند و ان‌شاءالله با حضور بیش از 50 میلیونی مردم در انتخابات کمر دشمنان شکسته می‌شود.وی با بیان اینکه "تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی در این سرزمین ممکن است"، گفت: مقدمه تحقق این موضوع این است که توده‌های مردم به میدان بیایند و مقدمه به میدان آمدن توده‌های مردم این است که به آنها اعتماد کنیم. امام و مقام معظم رهبری به توده‌های مردم همواره اعتماد کردند. شما دیدید که مقام معظم رهبری در مشهد چه گفتند. ایشان فرمودند که من یک رای بیشتر ندارم و انتخابات در کشور متعلق به مردم است و اراده ملت باید کشور را اداره کند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اهمیت اعتماد به مردم اظهار کرد: تجربه نشان داده که هرگاه ملت ایران به صحنه آمده و تصمیم گرفته، تصمیم او بهترین بوده است و امروز نیز همین‌گونه است. همان‌طور که عده‌ای در عرصه اقتصاد انحصارطلبند و نمی‌خواهند مردم تصمیم‌گیر باشند، در عرصه سیاست نیز عده‌ای انحصارطلب هستند و می‌خواهند عرصه سیاست در انحصار آنها باشد، مثل آنچه که ما در برخی از کشورها از جمله آمریکا می‌بینیم. در ایران این گونه نیست.رییس‌جمهور با بیان اینکه "برگزاری یک انتخابات باشکوه و حضور بیش از 50 میلیونی مردم در انتخابات موجب می‌شود که شرایط بین‌المللی و منطقه‌ای به نفع ملت ایران تغییر کند"، گفت: هرکس که مومن به انقلاب، اصول امام و رهبری است راه را باید باز کند و نباید حرفی بزند که عده‌ای از مردم بی‌انگیزه بشوند. نباید کاری بکند که عده‌ای از مردم بی‌انگیزه شوند. همه باید بیایند و ملت همواره نشان داده است که بهتر از همه تشخیص داده است که چه چیزی بهتر است.وی با بیان اینکه "برخی به گونه‌ای صحبت می‌کنند که انگار قیم و صاحب ملت هستند"، افزود: برای ایجاد یک حماسه باشکوه باید سلایق مختلف سیاسی حضور داشته باشند و به مردم اعتماد کرد و نتیجه حضور باشکوه مردم در این حماسه شکستن کمردشمن خواهد بود. این حماسه سیاسی شرایط را برای حماسه اقتصادی نیز فراهم می‌کند و باید به سمتی برویم که دشمنان از مایوس کردن ملت ایران ناامید شوند.

احمدی‌نژاد در ادامه اظهار کرد: من به عنوان کوچک ملت ایران ایمان دارم که ملت ایران حماسه‌ای خواهند آفرید که در تاریخ بشر جزو حماسه‌های بی‌نظیر باشد و دنیا منتظر حماسه‌آفرینی ملت ایران است.رییس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به حضورش در مراسم تشییع جنازه چاوز و همچنین مراسم تحلیف رییس‌جمهور جدید این کشور در هفته گذشته و با اشاره به استقبالی که از ایران در این منطقه صورت گرفته است گفت: ما برای تثبیت حضور ایران در این دو مراسم حاضر شدیم و ای کاش رسانه‌های ما نگاه ملی‌تر و آرمانی‌تری داشتند و مسائل را منعکس می‌کردند.وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه "با اعتماد به ملت می‌توان کارهای بزرگی انجام داد"، تاکید کرد: یک ملت نمی‌تواند تسلیم چند آدم فاسد و بین‌المللی شود و این اتفاق نخواهد افتاد.احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مسائل منطقه اشاره کرد و افزود: می‌بینیم که دشمنان در منطقه چگونه عمل می‌کنند و پول نفت ملت‌ها در کجا هزینه می‌شود.

وی با اشاره به برخی عملیاتهای انتحاری که در برخی کشورهای منطقه و اماکن مذهبی صورت می‌گیرد گفت: به نام اسلام، مسلمان می‌کشند و من شکی ندارم که پشت این جریان‌ها سازمان سیا و صهیونیست‌ها حضور دارند. چطور یک مسلمان می‌تواند بمب به خود ببندد و مسلمان دیگری را بکشد؟احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبتهای خود در مورد مسائل منطقه ادامه داد: کسانی که در عمرشان اسم انتخابات را نشنیده‌اند و نمی‌توانند بشنوند مدعی دموکراسی شده‌اند. مشخص است صحنه دست چه کسی است. همه باید هوشیار باشند؛ البته آنها نقشه‌هایی را نیز برای ملت ایران کشیده بودند که این نقشه‌ها خنثی شده و خواهد شد.رییس‌جمهور با بیان اینکه "کسانی که به استکبار خدمت می‌کنند تصور نکنند که استکبار به آنها دست مریزاد می‌گوید"، تصریح کرد: رابطه آنها یک طرفه است و تا زمانی که به نفعشان باشد از شما استفاده می‌کند و زمانی که به دردشان نخورید مثل یک دستمال شما را دور می‌اندازند. نصیحت می‌کنم که به ملت‌های خود متکی باشید. انتخابات آزاد، عدالت و احترام حق ملت‌هاست و بدانید که تکیه بر استعمار نمی‌تواند شما را نجات دهد.وی ادامه داد: به لطف خداوند حرکت طوفانی ملت‌ها علیه استکبارگران آغاز شده و ان‌شاءالله این حرکت ریشه‌های استکبار را خواهد شکست.احمدی‌نژاد بخش دیگری از صحبتهای خود را به مسایل مربوط به خوزستان اختصاص داد و با اشاره به مشکل بیکاری در این استان تاکید کرد که ان‌شاءالله در جلسه استانی هیات دولت در مورد استان خوزستان تصمیمات خوبی در مورد اشتغال این استان گرفته خواهد شد و بودجه خوبی در این زمینه اختصاص داده خواهد شد.رییس‌جمهور همچنین با اشاره به افتتاح سد و نیروگاه گتوند در این استان در عصر امروز و همچنین اقداماتی که دولت در زمینه آب کشاورزی و آشامیدنی در این استان انجام خواهد داد به مشکلات مردم در زمینه مسکن مهر در این ناحیه اشاره کرد و گفت: اگر مشکلی در این زمینه وجود دارد ان‌شاء‌الله آن را در جلسه هیات دولت بررسی می‌کنیم.


روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.