پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در دیدار امروز رئیس سازمان حج با مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) ؛

از زحمات تلاشگران سازمان بهشت زهرا(س) در رسیدگی به امور شهدای منا تقدیر شد

از زحمات تلاشگران سازمان بهشت زهرا(س) در رسیدگی به امور شهدای منا تقدیر شد

رئیس سازمان حج و زیارت صبح امروز در دیدار با مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) از تلاش های مسئولین و همکاران این سازمان در رسیدگی به امور شهدای مظلوم فاجعه غمبار منا قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس سعید اوحدی صبح امروز(شنبه اول اسفند ماه) در دیدار با اکبر توکلی نژاد ضمن تقدیر از تلاش های خالصانه مسئولین و کارکنان سازمان بهشت زهرا(س) در رسیدگی به امور شهدای مظلوم فاجعه منا، به روز وقوع این فاجعه غمبار اشاره کرد و گفت: بدلیل سوء مدیریت و بی تدبیری مسئولین کشور میزبان شاهد جان باختن بیش از 7 هزار نفر از زائران کشورهای مسلمان بودیم.

وی در سخنانش به شرایط نامناسب انتقال شهدای این فاجعه تلخ به سردخانه های عربستان اشاره کرد و افزود: انتقال اجساد شهدای مظلوم فاجعه منا تا ساعت دو بامداد روز بعد از عید قربان ادامه داشت و در روزهای بعد از حادثه شاهد نگهداری اجساد شهدای عزیز در 25 تریلی که هر کدام حامل حداقل 200 جسد بود، بودیم که متأسفانه در درجه حرارت بالای 50 درجه عربستان، دمای داخل این تریلی ها بالای صفر بود که موجب تغییر وضعیت فیزیکی اجساد شده بود.

رئیس سازمان حج و زیارت در سخنانش به شرایط سخت شناسایی اجساد شهدای ایرانی فاجعه منا اشاره داشت و گفت: با توجه به اینکه زائران در شرایط نامناسبی نگهداری شده بودند و شرایط فیزیکی و چهره آنان تغییر کرده بود شناسایی اجساد مطهر شهدای ایرانی از میان هفت هزار جان باخته کار بسیار سنگینی بود.

مهندس اوحدی به سخنرانی کوبنده و موضع گیری مقتدرانه رهبر فرزانه انقلاب در خصوص آسیب دیدگان فاجعه منا و نقش آن در تسریع انتقال پیکرهای مطهر شهدای فاجعه منا به کشور اشاره کرد و سفر هیئت ایرانی به سرپرستی وزیر بهداشت را در پیگیری امور آسیب دیدگان مفید و مؤثر توصیف کرد و اظهار داشت: تشریفات قانونی انتقال اجساد که بر اساس قوانین و مقررات کشور عربستان یک ماه زمان می برد تنها برای زائران ایرانی برداشته شد.

مهندس اوحدی در ادامه سخنانش به تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته برای اطلاق عنوان شهید برای جان باختگان فاجعه منا اشاره داشت و افزود: با این اقدام تسلی خاطری برای داغدیدگان این فاجعه غمبار و فراموش نشدنی فراهم شد.

رئیس سازمان حج در خصوص اطلاع رسانی فاجعه منا بیان کرد: از زمان وقوع این فاجعه تلخ و غمبار سعی کردیم بگونه ای اطلاع رسانی کنیم که احساسات مردم در داخل کشور را تهییج نکنیم و اخبار اشتباه و غلط را اصلاح و پوشش دهیم.

رئیس سازمان حج و زیارت ضمن اشاره به فضائل و سجایای اخلاقی شهدای فاجعه منا بیان کرد: تا کنون به 28 شهر سفر کرده و از نزدیک با خانواده های داغدیده فاجعه منا دیدار و در جریان مسائل و مشکلات آن بزرگواران قرار گرفته ایم.

مهندس اوحدی در دیدار با مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) از تلاش های خالصانه مسئولان و همکاران این سازمان در رسیدگی به امور شهدای مظلوم فاجعه منا تقدیر کرد.

در ادامه این دیدار اکبر توکلی نژاد مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص شهدای فاجعه منا ارائه کرد.

در انتهای این دیدار با تقدیم تقدیرنامه ای از زحمات تلاشگران سازمان بهشت زهرا(س) در خصوص رسیدگی به امور شهدای فاجعه منا قدردانی شد.

 


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.