پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت در کرمانشاه عنوان کرد :

افزایش بیش از دو برابری اعزام های عتبات در ایام نوروز

افزایش بیش از دو برابری اعزام های عتبات در ایام نوروز

رئیس سازمان حج و زیارت در همایش کارگزاران زیارتی استان کرمانشاه از افزایش پیش از دو برابری اعزام های عتبات در ایام عید نوروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ مهندس سعید اوحدی امروز (یکشنبه) در جمع کارگزاران زیارتی استان کرمانشاه  اظهار کرد: براساس هم افزایی صورت گرفته با دست اندرکاران عراق توانستیم تعداد زائران اعزامی به عتبات عالیات در ایام نوروز را به بیش از دو برابر اعزام های عادی در طول سال افزایش دهیم.

وی ادامه داد: با استفاده از امکانات مناسب در حد مقدورات توانستیم در کشورعراق به ایجاد چندین مرکز اقامتی برای رفاه حال زائران اقدام کنیم.

وی افزود: از سه شنبه هفته 20 بهمن ما پیش ثبت نام اعزام های این دوره آغاز شد که به دلیل درخواست مکرر زائران با سازمان حج و زیارت و در نتیجه افزایش تقاضا و عرضه محدود در کشور عراق، پیش ثبت نام که قرار بود تا 27 بهمن ادامه داشته باشد، یک روز تمدید شد.

وی از انجام قرعه کشی به دلیل افزایش تعداد زائران متقاضی به کشور عراق در نوروز امسال خبر داد و اظهار کرد: قرعه کشی امروز در سایت سازمان حج و زیارت انجام می شود و نتیجه آن ساعت 15 فردا (دوشنبه) اعلام می شود.

مهندس اوحدی با بیان اینکه نتایج قرعه کشی از دو طریق اعلام می شود ادامه داد: این نتایج از طریق سامانه ثبت نام عتبات سازمان حج و زیارت و همچنین ارسال پیامک به زائران اعلام می شود.

وی از شرکت های هواپیمایی خواهان تداوم همکاری با سازمان حج و زیارت در ایام نوروز شد و اظهار کرد: شایسته است برخی از شرکت های هواپیمایی که دارای ظرفیت مناسبی هستند امکانات خود را در ایام نوروز در اختیار حج و زیارت قرار دهند.

** اعزام روزانه 150 گروه به کشور عراق

مهندس اوحدی با بیان اینکه از آغاز اعزام های دوره جدید از 21 اسفند ماه روزانه 140 تا 150 گروه عازم کشور عراق می شوند ادامه داد: متاسفانه تا این لحظه بیش از 60 درصد بسته های سفر ، زمینی است و  ما خواهان همکاری بهتر شرکت های هواپیمایی برای افزایش میزان اعزام های هوایی به عتبات هستیم.

** امیدواریم با پیروزی های مردم عراق شاهد بازگشایی مرز خسروی شویم

این مسئول ادامه داد: در مراسم اربعین امسال شاهد ورود بیش از یک میلیون و 600 نفر زائر بودیم که از سه مرز کشور به سمت عراق رفتند.

اوحدی ادامه داد: بازگشایی مرز خسروی از مهم ترین خواسته های ما است چرا که زیرساخت های این مرز قوی است و سرمایه گذاری مناسبی در این مرز انجام شده که امید است با توجه به پیروزی مردم و ارتش کشورعراق شاهد بازگشایی این مرز شویم.

اوحدی افزود: در خصوص بازگشایی این مرز با استاندار کرمانشاه صحبت می کنیم و در صورت امکان  هماهنگی های لازم را با وزارت کشور انجام خواهیم داد.

این مسئول در ادامه در حضور کارگزاران و مدیران کاروان های زیارتی استان کرمانشاه به تشریح حادثه فاجعه منا پرداخت و گفت: با هماهنگی و تلاش های صورت گرفته توسط سازمان حج و زیارت و مقامات ایرانی انتظار داشتیم که حج تمتع سال 94 همانند سال گذشته به خوبی برگزار شود.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به این هدف از سوی مقامات ایرانی تدارک لازم انجام شده بود، افزود: این فاجعه بزرگ به دلیل سوء مدیریت و بی تدبیری مسئولین حج عربستان اتفاق افتاد و به عنوان فاجعه ای بزرگ در طول تاریخ اسلام بی سابقه بود.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.