پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت مطرح کرد:

تلاش برای فراهم شدن تردد زائران عتبات از مرز خسروی

تلاش برای فراهم شدن تردد زائران عتبات از مرز خسروی
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: برای اربعین سال آینده تلاش خواهیم کرد که از مرز خسروی هم تردد زائر به کربلا صورت بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ سعید اوحدی در دیدار با استاندار کرمانشاه اظهار داشت: مرز خسروی دارای قابلیت خوبی برای تردد زائرین است و برای اربعین سال آینده تلاش خواهیم کرد که از این مرز تردد زائر به کربلا داشته باشیم.

سعید اوحدی اظهار داشت: هم اکنون سه مرز چزابه، شلمچه و مهران برای تردد زائرین به کشور عراق فعال است اما ما برنامه داریم که مرز خسروی را که مرز مناسب و دارای ظرفیت های مناسبی می باشد، برای تردد زائرین در نظر بگیریم و برای اربعین سال آینده تلاش خواهیم کرد که این کار انجام شود.

وی بیان داشت: مرز خسروی دارای زیرساخت ها و ظرفیت های مناسبی برای تردد زائر است و علاوه بر این کرمانشاه دارای یک فرودگاه بین المللی است که می تواند در اعزام زائر به عتبات عالیات از این مرز بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته با برخی کشورها برای سرمایه گذاری و ساخت هتل در استان ایلام گفت: از این سرمایه گذاران خواسته ایم که استان کرمانشاه را نیز مد نظر قرار دهند و به سرمایه گذاری و احداث هتل های بسیار مدرن در این استان اهتمام داشته باشند زیرا استان کرمانشاه دارای مزیت های خوبی برای توسعه سرمایه گذاری در زمینه ساخت ها هتل ها و امکانات اقامتی است.

اوحدی همچنین آمادگی این سازمان را برای مساعدت لازم جهت برقراری ارتباط هوایی استان کرمانشاه با عتبات عالیات اعلام کرد و گفت: از مدیریت حج و زیارت استان می خواهیم که این موضوع را مورد پیگیری قرار دهد زیرا این استان دارای امکانات بهتری جهت پروازهای هوایی نسبت به دیگر استان ها می باشد.

وی همچنین بیان داشت: برای اربعین امسال جمعیتی بیش از دو میلیون و پانصد هزار زائر رهسپار کربلا شدند و اگر مصاحبه ها طور دیگری انجام می شد که محدود کننده جمعیت نبود این رقم به طرز قابل توجهی افزایش پیدا می کرد.

وی گفت: برای نورز امسال، ظرفیتی حدود ۱۲۰ هزار نفر را برای اعزام به عتبات عالیات اعلام کرده ایم اما تا امروز بیش از ۱۸۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند که این موضوع نشان دهنده انگیزه و رغبت وافر ایرانیان برای عزیمت به عتبات عالیات است که ما با توجه به این حجم ثبت نام کنندگان مجبور به انجام قرعه کشی هستیم.

مرز واقعی کشور با عراق مرز خسروی است

استاندار کرمانشاه نیز در این دیدار به نقش ویژه خسروی در تردد زائرین به کشور عراق پرداخت و با اشاره به امکانات مناسب در مرز خسروی افزود: این مرز دارای ظرفیت ها و امکانات خوبی برای تردد زائر به عتبات عالیات است.

اسدالله رازانی همچنین با اشاره به حجم گسترده مبادلات تجاری در مرز پرویزخان افزود: دو و نیم میلیارد دلار صادرات از این مرز به کشور عراق صورت می گیرد و این مرز نیز دارای امکانات بسیار مناسبی است.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره کارهای مهم و بزرگ در حال انجام در منطقه قصرشیرین اظهار داشت: در این شهرستان بیش از ۴ هزار هکتار باغ در حال احداث است و هم اکنون حدود ۲۵۰ هکتار نخلستان ایجاد شده است و همچنین یک کار افتخار آفرین در بخش شیلات این شهرستان در حال انجام است و بیش از ۵۰۰ استخر پرورش ماهی در این مجموعه احداث شده است.

وی با بیان اینکه بزرگترین مجتمع کشت و صنعت بعد از انقلاب در کشور در قصرشیرین احداث شده است، گفت: این شهرستان خوشبختانه دارای امنیت بسیار مناسبی است و تلاش می کنیم که این مرز برای تردد زائرین مورد توجه قرار گیرد.

دکتر رازانی در ادامه مرز سومار را نیز دارای ظرفیت خوبی برای تردد به کشور عراق عنوان کرد و گفت: این مرز نزدیکترین نقطه کشور به بغداد است و چند سال است که برای انجام کارهای تجاری فعال شده است.

وی همچنین بیان داشت: در حال احداث یک کریدور گردشگری از مسیر طاق بستان به بیستون هستیم و در این کریدور چندین توقگاه تفریحی ایجاد خواهد شد لذا از سرمایه گذاران برای انجام هر کونه سرمایه گذاری در استان که دارای مزیت های زیادی می باشد، استقبال می کنیم.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.