پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دیدار صمیمی مهندس اوحدی با کارگزاران زیارتی استان کردستان

دیدار صمیمی مهندس اوحدی با کارگزاران زیارتی استان کردستان
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس اوحدی در سفر به استان کردستان با کارگزاران زیارتی دیدار و از نزدیک در جریان مطالبات و خواسته های آنان قرار گرفت.

اوحدی با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای اعزام زائران حج تمتع سال آینده را انجام داده ایم، افزود: از زائران خواسته شده تا قسط اول خود را در اسفندماه پرداخت کنند و بعد از امضای تفاهم‌نامه با عربستان اقدامات لازم مبنی بر پرداخت قسط دوم نیز توسط زائران انجام می شود.
وی افزود: در طول سال 94 اقدامات مطلوب و چشمگیری برای اعزام زائران و برگزاری حج از سوی سازمان حج وزیارت انجام شد اما در عربستان به دلیل سهل‌انگاری و سوءمدیریت مسئولین این کشور با سقوط جرثقیل بیش از یکصد نفر شهید شدند و فاجعه منا نیز موجب شهادت هفت هزار و 400 نفر زائر دیگر شد.
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه 461 زائر ایرانی که 80 نفر اهل سنت بودند مظلومانه به شهادت رسیدند، عنوان کرد: باید عربستان امنیت جان زائران را تامین می کرد اما متاسفانه اقدامی جدی صورت نگرفت و دلایل واضح از کوتاهی آنها برای افزایش آمار شهدا در فاجعه منا را شاهد بودیم.
اوحدی در پایان یادآور شد: کارگزاران کردستانی سرمایه‌های حج و زیارت هستند و قول مساعد برای پیگیری خواسته های آنان داد.

در بخش دیگری از این مراسم جمال شهسواری به نمایندگی از کارگزارن زیارتی مواردی چند از خواسته ها و انتظارات کارگزاران زیارتی را بیان کرد.
 مدیر حج و زیارت استان نیز در این برنامه عنوان کرد : مدیریت حج و زیارت کردستان از سال 1389 از اداره کل اوقاف و امور خیریه تفکیک و بصورت مستقل به ارایه خدمات در سه حوزه حج تمتع ، عمره مفرده و عتبات عالیات عراق می پردازد و هم‌اکنون 600 نفر کارگزار در استان فعالیت دارند که متشکل از برادران شیعه و سنی هستند و همبستگی این عزیزان در حج و زیارت الگویی برای تمام کشور است.

ناظمی‌جلال در ادامه به آمار بالای زائران حج استان در سال‌های 91 تا 94 اشاره کرد و گفت: با مساعدت مسئولان سازمان حج و زیارت هر ساله شاهد افزایش زائران استان بوده‌ایم و هم‌اکنون نیز در میانگین کشوری در جایگاه خوبی قرار داریم.
وی خاطرنشان کرد: گرچه زائرین کردستان در حادثه منا آسیب ندیدند اما مردم شریف استان خود را در غم و اندوه این عزیزان شریک می‌دانند و هیچ‌گاه این فاجعه را فراموش نخواهند کرد.
حامد ایلخانی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.