پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دیدار رئیس سازمان حج و زیارت با نماینده ولی فقیه در استان کردستان

دیدار رئیس سازمان حج و زیارت با نماینده ولی فقیه در استان کردستان

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در جلسه دیدار رئیس سازمان حج و زیارت با وی، تأکید کرد: فاجعه غمبار منا به جهت اهمیت موضوع نباید به دست فراموشی سپرده شود و در این خصوص باید اقدامات پژوهشی صورت گیرد تا ابعاد این فاجعه برجسته و روشن شود که از ظرفیت های بین المللی نیز در این خصوص باید بهره جویی لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس سعید اوحدی روز یکشنبه(9 اسفندماه) در سفر به استان کردستان، با آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی دیدار و گزارشی از برنامه های سازمان حج و زیارت و اقدامات صورت گرفته در خصوص پیگیری و رسیدگی به امور آسیب دیدگان فاجعه منا ارائه کرد.

بر اساس این گزارش ، مهندس اوحدی در این دیدار به برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص حج سال 94 اشاره کرد و گفت: حج 93 یکی از زیباترین موسم های حج در تاریخ سازمان حج بود ما در حج 94 هم بر اساس آن تجربه کار کردیم همه چیز بر اساس برنامه ریزی ها جلو می رفت، بهترین مدیران کاروان ها و با تجربه ترین عوامل ستادی برای حج انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه تنها 7 درصد نیروهای ستادی که حج اولی بودند محرم شده بودند ادامه داد: تمام مطالعات برای تقویت انسجام درونی صورت گرفته بود ، در حوزه تدارکات نیز تحول عظیمی صورت گرفته بود بگونه ای که 40 نوع غذا به زائران ارائه می شد و 66 قلم از اقلام تدارکاتی حج امسال از داخل کشور تأمین شد.

رئیس سازمان حج و زیارت به وقوع دو حادثه تلخ سقوط جرثقیل و همچنین فاجعه غمبار منا در حج امسال اشاره کرد و گفت: 80 نفر از عوامل امدادی ما و 4 پایگاه مرکز پزشکی حج و زیارت در مسیر زائران ایرانی به سمت جمرات وجود داشت اما متاسفانه در مقاطعی پلیس عربستان زائران را به سمت خیابان 204 که مسیر زائران ما نبود هدایت کرد که با این سوء مدیریت و بی تدبیری مسئولین حج عربستان بیش از 7 هزار نفر از زائران کشورهای مختلف جان باختند که تعداد شهدای ایرانی این فاجعه تلخ 461 نفر بود.

مهندس اوحدی به اطلاع رسانی در خصوص فاجعه منا اشاره کرد و بیان داشت: در این خصوص با خود عهد کردیم که بگونه ای اطلاع رسانی کنیم که واقعیت ها را در خصوص این فاجعه غمبار بگوییم از سویی در کشور تنش ایجاد نشود.

وی در سخنانش به موضع گیری مقتدرانه رهبر معظم انقلاب در خصوص شهدای منا اشاره کرد و گفت: رهبری فرمودند تنها صدای رسایی که در آن سرزمین بلند شد صدای جمهوری اسلامی ایران بود.

وی در سخنانش به دشواری های شناسایی پیکرهای مطهر شهدای ایرانی از میان پیکرهای هفت هزار پیکر مظلوم جان باختگان این فاجعه تلخ اشاره کرد.

آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز در این دیدار از تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته در خصوص فاجعه منا تقدیر و تأکید کرد: این فاجعه غمبار به جهت اهمیت موضوع نباید به دست فراموشی سپرده شود.

وی خاطر نشان کرد: در این خصوص باید اقدامات پژوهشی و مردمی صورت گیرد تا ابعاد این فاجعه برجسته و روشن شود که از ظرفیت های بین المللی نیز در این خصوص باید بهره جویی لازم صورت گیرد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.