پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

عصر امروز ؛

نخستین جلسه کمیته ثبت نام و ساماندهی تشرف زائران اربعین 95 در سازمان حج برگزار شد

نخستین جلسه کمیته ثبت نام و ساماندهی تشرف زائران اربعین 95 در سازمان حج برگزار شد

نخستین جلسه کمیته ثبت نام و ساماندهی تشرف زائران اربعین 95 عصر امروز(یکشنبه) با حضور رئیس سازمان حج و زیارت و دیگر مسئولین این سازمان و نمایندگان دستگاه های مرتبط در محل سازمان حج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس اوحدی در ابتدای این جلسه ضمن تقدیر از تلاش های همه دستگاه های اجرایی خدمتگزار و تأثیر گذار در خلق حماسه عظیم پیاده روی اربعین، گفت: امسال با توجه به تجربیات خوب سال های گذشته، اعزام زائران اربعین به خوبی صورت گرفت و شرط داشتن ویزا برای عزیمت به عراق در ایام اربعین که در تفاهم نامه با طرف عراقی بر آن تأکید شده بود، گلوگاهی تأثیر گذار برای کنترل اعزام ها بود.

وی در سخنانش بر لزوم آسیب شناسی برگزاری مراسم پیاده روی اربعین گذشته تأکید کرد و ظرفیت های موجود در سامانه سماح را یادآور شد.

مهندس اوحدی در این جلسه به راه اندازی 11 دفتر موقت کنسولگری عراق در ایام اربعین که در کنار 4 کنسولگری ثابت این کشور کار صدور روادید زائران را انجام می دادند اشاره داشت و گفت: در خصوص راه اندازی این دفاتر در استان ها کار کارشناسی صورت گیرد تا بر اساس ظرفیت و میزان اعزام هر استان، محل استقرار و راه اندازی این دفاتر مشخص گردد.

وی در سخنانش موضوع ویزای زائران اربعین، تدوین پیوست زمان بندی اعزام و بحث در خصوص مفاد تفاهم نامه با طرف عراقی را از مهم ترین موارد قابل بحث در جلسات کمیته ثبت نام و ساماندهی تشرف زائران اربعین دانست.

مهندس اوحدی به حماسه حضور زائران در ایام اربعین حسینی در کربلای معلی اشاره کرد و گفت: زیباترین تعبیر در این خصوص تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی است که این حماسه را به شبه اعجاز تعبیر فرمودند.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین مهمان نوازی مردم عراق در ایام اربعین حسینی(ع) را شایسته و قابل تقدیر خواند .

در ادامه این جلسه حمید محمدی معاون امور حج و زیارت سازمان حج، اصلی ترین ماموریت کمیته ثبت نام و ساماندهی تشرف زائران اربعین را برنامه ریزی برای اعزام زائران و هدایت آسان آنان به مرزهای خروجی کشور با کمترین آسیب عنوان کرد.

معاون امور حج و زیارت سازمان حج ، سامانه سماح را ابزاری کارآمد توصیف کرد و اظهار داشت: سامانه سماح می تواند اطلاعات خوبی از زائران را در اختیار دستگاه های مرتبط برای برنامه ریزی هایشان قرار دهد.

در ادامه محسن نظافتی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت به ثبت نام بیش از یک میلیون و 200 هزار زائر اربعین حسینی امسال در سامانه سماح اشاره کرد و بر صدور روادید بر اساس برنامه زمان بندی تأکید کرد.

در این جلسه که با حضور نمایندگان دستگاه های مرتبط برگزار شد، هر یک از حاضرین پیشنهادات خود را در خصوص بهبود خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) ارائه کردند.

در ایام اربعین گذشته بیش از یک میلیون 600 هزار زائر ایرانی در مراسم پیاده روی اربعین کرلای معلی حضور یافتند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.