پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در آستانه روز بزرگداشت شهدا ؛

مراسم تجلیل از فرزندان شهدا در سازمان حج و زیارت برگزار شد

مراسم تجلیل از فرزندان شهدا در سازمان حج و زیارت برگزار شد

در آستانه روز بزرگداشت شهدا ؛ مراسم تجلیل از همکاران فرزند شهید با حضور رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از مسئولان این سازمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس سعید اوحدی روز چهارشنبه در جمع فرزندان شهدا شاغل در سازمان حج، با اشاره به فرمایش رهبر کبیر انقلاب که فرموده بودند خانواده شهدا چشم و چراغ این ملت هستند، گفت: هر آنچه در خصوص خانواده های معظم  و فرزندان عزیز شهدا بگوییم و یا بنویسیم ولی باز داغ سینه های سوخته شما عزیزان را درک نخواهیم کرد.

وی با اشاره به آیه « فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُواْ بِهِم مِّنْ خَلْفِهِمْ أَلاَّ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ » بیان داشت : شهدا در مسیر رسیدن به کمال جلوتر رفتند و ما امیدواریم که به آنها ملحق شویم و اگر به سمت این چراغ های روشن رفتیم می توانیم به زیبایی های عالم دست یابیم.

رئیس سازمان حج و زیارت در این دیدار با اشاره به آیه «و لاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاء عند ربهم یرزقون» اظهار داشت: شهدا زنده اند و نزد خداوند حیات مستمر دارند و الزامات حیات آنان را خداوند فراهم کرده است و آنان نزد خداوند روزی دارند و پدران شهید شما اولین نگرانی شان شما عزیزان هستید که البته از وجود و برکت آن بزرگوران همه عالم بهره مند خواهند شد.

مهندس اوحدی در این مراسم که در آستانه روز بزرگداشت شهدا برگزار شد، عنوان کرد: در این ایام وظیفه ماست که عامل آن آیات شریفه و کلام امام راحل باشیم و از خداوند می خواهیم ما را جزء آن دسته ای قرار دهد که بشارت شهدا را می شنویم و درک می کنیم و امیدواریم جزء اولین افرادی باشیم که آن بزرگواران به آنان بشارت می دهند.

رئیس سازمان حج و زیارت در سخنانش به واقعه عاشورا اشاره داشت و بیان کرد: زمانی که حضرت زینب(س) پس از واقعه عاشورا بالای سرهای بریده شهدا حاضر شدند، فرمود «ما رایت الا جمیلا» که کلام پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) که فرمودند «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» در این زیبایی پنهان است. امروز 14 قرن بعد از عاشورا شاهد بودیم که به برکت خون شهدا و ارزشهایی که در میان آنان و مردم فهیم و با بصیرت وجود داشت، پدیده ای استثنایی در عالم بنام جمهوری اسلامی خلق می شود و امروز نهضت شهدا در عراق و سوریه تداوم دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت از فرزندان شهدا خواست که زندگی نامه و شجره نامه پدران شهید خود را به صورت مستند و مکتوب درآورده تا این مستندات تبدیل به کتاب شده تا در منشور اخلاقی سازمان حج و زیارت نیز بکار برده شود.

وی در سخنانش به وقوع فاجعه تلخ و غمبار منا در حج امسال و مقام والای شهدای این فاجعه اشاره کرد و افزود: پس از بازگشت از حج با خود عهد کردیم که به شهرهای شهدای منا سفر کنیم و از نزدیک با خانواده های آنان دیدار نماییم که در این دیدارها از ظاهر تلخ و غمبار آن فاجعه که عزیزانمان را در آن از دست دادیم به لایه های عمیق تری که سجایا و ویژگی های اخلاقی منحصر بفرد شهدای بزرگوار منا بود، پی بردیم.

 

 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.