پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

از تلاش های نیروی انتظامی در خصوص فاجعه منا تقدیر شد

از تلاش های نیروی انتظامی در خصوص فاجعه منا تقدیر شد

در جلسه دیدار امروز رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از مسئولین ناجا از زحمات تلاشگران نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در خصوص رسیدگی به امور آسیب دیدگان فاجعه غمبار منا تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ مهندس سعید اوحدی در این دیدار که صبح امروز دوشنبه 24 اسفندماه در سازمان حج و زیارت برگزار شد، به وقوع فاجعه تلخ و فراموش نشدنی منا در حج امسال اشاره کرد و گفت : در آنجا با خود عهد کردیم که در همان سرزمین منا با همه کاروان های آسیب دیده دیدار داشته باشیم و از آنان دلجویی کنیم که دیدار با این عزیزان که مصیبت دیده بودند کار سختی بود در برخی شهرها تعداد شهدا بیش از 50 نفر بود.

وی در سخنانش به پیام رهبر معظم انقلاب در خصوص وقوع فاجعه تلخ منا اشاره و اظهار داشت: در پیام حضرت آقا آمده بود که اطلاع رسانی شفاف را بصورت مستمر ادامه دهیم و این تکلیف بر عهده ما گذاشته شد که با در نظر گرفتن شرایط کشور و با توجه به اینکه زائران ما در کشور میزبان حضور داشتند، اطلاع رسانی دقیق و شفافی از این فاجعه تلخ و پیگیری امور جان باختگان و دیگر آسیب دیدگان این فاجعه تلخ داشته باشیم.

رئیس سازمان حج و زیارت به دیدار مسئولان حج با رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از مراسم حج اشاره داشت و بیان کرد:رهبری در آن دیدار به کلام حضرت زینب(س) در حادثه عاشورا بعد از حاضر شدن بر سرهای بریده شهدای کربلا که فرموده بودند ما رایت الا جمیلا اشاره فرمودند و با این فرمایش خود ما را از ظاهر بسیار تلخ آن فاجعه به عمقی که زیبایی هایی را در خود داشت، رهنمون کردند.

مهندس اوحدی ادامه داد: پس از مراسم دیدار با رهبر انقلاب با خود عهد کردیم که با خانواده های شهدای منا از نزدیک دیدار داشته باشیم و تا کنون به 29 شهر سفر کرده ایم و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات خانواده های مصیبت دیده قرار گرفته ایم.

این مقام مسئول گفت: در دیدارهایی که با خانواده های معظم شهدای مظلوم منا داشتیم از سجایای اخلاقی و ویژگی های منحصر بفرد این شهدای مظلوم مطلع شدیم و به آن کلام زیبای ما رایت الا جمیلا رسیده ایم که امیدواریم روحیات و حالات اخلاقی آن شهدای بزرگوار به صورت کتاب چاپ شده و در اختیار عموم قرار گیرد.

مهندس اوحدی به موضع گیری مقتدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص شهدای فاجعه منا اشاره داشت و گفت: تنها کشوری که توانست پیکر مطهر همه جان باختگان خود  بغیر از آنان که با رضایت بازماندگان در مکه مکرمه دفن شده بودند را به کشور بازگرداند، جمهوری اسلامی ایران بود.

رئیس سازمان حج و زیارت در این دیدار از تلاش های عزیزان نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی ایران بویژه فرمانده محترم ناجا در رسیدگی به امور آسیب دیدگان فاجعه منا تقدیر کرد و انسجام و همدلی درون آن مجموعه را ستودنی خواند.

وی در سخنانش از تدوین کتابی در خصوص فاجعه منا سخن به میان آورد و گفت: در این مجموعه از تلاش های همه دستگاه های کشور از جمله نیروی انتظامی نام برده و تقدیر شده است.

در ادامه این دیدار سردار رضائیان رئیس پلیس اطلاعات و امنیت نیروی انتظامی، تلاش های مجموعه حج و زیارت در خصوص ساماندهی و رسیدگی به امور آسیب دیدگان فاجعه منا را ستودنی دانست و گفت: ما در مجموعه نیروی انتظامی کشور در خصوص ارائه خدمات به زائران خانه خدا و اعتاب مقدس خود را متعهد می دانیم و در ارائه خدمات به زائران همه توان خود را بکار خواهیم بست.

در انتهای این دیدار لوح تقدیری به رسم یادبود به تلاشگران نیروی انتظامی در رابطه با فاجعه منا تقدیم شد.

 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.