پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

به مناسبت روز بزرگداشت شهدا؛

رئیس سازمان حج و زیارت با پدر شهیدان قلانی دیدار کرد

رئیس سازمان حج و زیارت با پدر شهیدان قلانی دیدار کرد

رئیس سازمان حج و زیارت ، بعد از ظهر امروز(دوشنبه) با پدر شهیدان مسعود و بهروز قلانی از پیشکسوتان سازمان حج و زیارت دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس سعید اوحدی بهمراه حجت الاسلام والمسلمین مهدی شهسواری مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان حج به مناسبت ایام بزرگداشت شهدا و در آستانه عید نوروز با پدر شهیدان مسعود و بهروز قلانی دیدار کرد.

بر اساس این گزارش رئیس سازمان حج و زیارت در این دیدار با اشاره به آیاتی از قرآن ، شهدا را دارای جایگاه رفیع معنوی توصیف کرد و گفت: ما باید به مقام و جایگاه شهدا غبطه بخوریم و شما پدران و مادران شهدا دارای جایگاه معنوی والایی هستید و ارتباط شما با فرزندان شهیدتان که بفرمایش قرآن زنده هستند، برای ما قابل درک نیست.

وی با اشاره به آیه «ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون» اظهار داشت: در این آیه تأکید شده که شهدا زنده هستند و نزد خداوند دارای روزی می باشند و از آنجایی که شهدا از عالم معنا رزق و روزی دارند، بر عالمی که ما در آن زندگی می کنیم، احاطه دارند.

مهندس اوحدی در سخنانش همچنین به جایگاه معنوی شهدای فاجعه منا اشاره داشت و بیان کرد: پس از بازگشت از حج به 29 شهر سفر کرده ایم و از نزدیک با خانواده های شهدای منا دیدار داشته ایم و در جریان مسائل آنان قرار گرفته ایم و در این دیدارها به گوشه ای از سجایای اخلاقی آن شهدای بزرگوار پی بردیم.

پدر شهیدان قلانی در این دیدار به شهادت دو فرزندش اشاره کرد و گفت: فرزند شهیدم مسعود 10 تیرماه سال 65 زمانی که بنده در مکه بودم در عملیات کربلای یک به شهادت رسید و زمانی که هفتمین روز شهادت مسعود بود فرزندم بهروز برای دوره آموزشی اعزام به جبهه اقدام کرد و ایشان هم دهم اسفندماه همان سال در عملیات کربلای پنج به فیض شهادت نائل آمد.

در پایان این دیدار از سوی رئیس سازمان حج و زیارت تقدیرنامه ای به رسم یادبود به این پدر شهید بزرگوار تقدیم شد.

 

 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.