پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج: وضعیت اعزام به سوریه، عتبات، عمره در سال ۹۵

رئیس سازمان حج: وضعیت اعزام به سوریه، عتبات، عمره در سال ۹۵
رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه بعد از فرودین، میزان اعزام زائران عتبات افزایش می یابد، گفت: متاسفانه گروه‌های سودجو وعده‌های غیر واقعی در ارتباط با اعزام به عتبات عنوان می‌کنند و به دروغ می‌نویسند که تحت نظارت سازمان حج و زیارت هستند و هنگامی که مردم اعتماد می‌کنند یا مبالغ و پاسپورت را بر نمی‌گردانند یا خدماتی به آن‌ها ارائه نمی‌شود.

سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت در تشریح بسته‌های سفری ویژه نوروز سازمان حج و زیارت اظهار داشت: با توجه به معلق بودن سفر عمره، افراد تقاضای زیادی برای سفر به عتبات داشتند و از همین رو از بهمن ماه ۹۴ به صورت جدی برنامه ریزی‌ها شروع شد و در این راستا با هماهنگی انجام گرفته با شرکت شمسا سعی داریم، امکانات قابل قبولی برای زائران عتبات فراهم شود.

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت اعزام به عتبات در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴، افزود: در مجموع ۱۸۵ هزار نفر ثبت نام کردند که با توجه به تقاضای زیاد، مجبور به قرعه کشی شدیم و در ‌‌نهایت ۱۲۰ هزار نفر در نوروز ۹۵ در گروه‌های قیمتی مختلف به عتبات مشرف می‌شوند.

اوحدی با بیان این مطلب که اعزام به عتبات از ۲۳ اسفند سال جاری آغاز شده است، گفت: اعزام‌ها تا ۱۵ فروردین ادامه دارد. با توجه به امنیت حال حاضر در سامرا به حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد زائران این اختیار را دادیم که اگر بخواهند به سامرا مشرف شوند.

رییس سازمان حج و زیارت با توجه به برخی محدودیت‌ها در عراق گفت: با توجه به اینکه کشور عراق با تکفیری‌ها در حال جنگ است، محدودیت‌های مختلفی در سفر به عتبات شاهد هستیم. یک نمونه از این محدودیت‌ها که البته به خاطر امنیت زائران انجام می‌شود، ایست‌های مختلف و متعدد در مسیر زائران است.

اوحدی با اشاره به اینکه ایران تنها کشوری است که با عراق قرار داد امنیتی برای تامین امنیت رائران دارد، افزود: در همین رابطه سازمان حج و زیارت هزینه‌های که در قرار داد قید شده را به عراق می‌پردازد.

او با بیان اینکه بعد از فرودین ماه روند افزایش اعزام زائران را به عتبات خواهیم داشت، گفت: متاسفانه شاهد هستیم که گروه‌های سودجو وعده‌های غیر واقعی در ارتباط با اعزام به عتبات عنوان می‌کنند و به دروغ می‌نویسند که تحت نظارت سازمان حج و زیارت هستند و هنگامی که مردم اعتماد می‌کنند یا مبالغ و پاسپورت را بر نمی‌گردانند یا خدماتی به آن‌ها ارائه نمی‌شود.

رییس سازمان حج و زیارت ادامه داد: در همین رابطه از طریق قوه قضاییه، نیروی انتظامی و استانداران هماهنگی کردیم که با راهبرد نظارتی که بعثه مقام معظم رهبری تعریف کرده، از این مقوله جلوگیری شود و یا حداقل بتوانیم حقوق زائران را استیفا کنیم.

برنامه ریزی برای اعزام به سوریه اولویت در سال جدید/ منتظر پیوست امنیتی هستیم

اوحدی از پیگیری برای اعزام زائران به سوریه در سال ۹۵ خبر داد و گفت: در این رابطه با سوریه به توافق رسیده‌ایم اما منتظر پیوست امنیتی سوریه برای تامین امنیت زائران هستیم. سفر به سوریه جز برنامه جدی ما در ۹۵ است، اما زمان شروع بستگی به تهیه پیوست امنیتی است.

 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.