پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

توضيح مدير دفتر نمايندگي سازمان حج در عراق درباره وقوع انفجار در نجف/به زائران آسیبی وارد نشده است

توضيح مدير دفتر نمايندگي سازمان حج در عراق درباره وقوع انفجار در نجف/به زائران آسیبی وارد نشده است
مدير دفتر نمايندگي سازمان حج وزيارت در واكنش به اخبار منتشر شده در برخي از سايت‌ها مبني بر وقوع انفجاري در نجف گفت: اين انفجار در شارع الرسول نجف مربوط به آتش گرفتن يك كپسول گاز در يك مغازه بوده كه منجر به انفجار آن شده است و تنها تلفات مادي به همراه داشته و چند مغازه نيز دچار آتش سوزي ناشي از آن شده است.

مصطفي قاسمي در واكنش به اخبار منتشر شده در برخي از رسانه‌ها مبني بر وقوع انفجاري در نجف گفت: اين انفجار در شارع الرسول نجف مربوط به آتش گرفتن يك كپسول گاز در يك مغازه بوده كه منجر به انفجار آن شده است و تنها تلفات مادي به همراه داشته و چند مغازه نيز دچار آتش سوزي ناشي از آن شده است.

مدير دفتر نمايندگي حج و زيارت در عراق خاطرنشان كرد: اين اتفاق آسيبي به افراد حاضر به ويژه زائران ايراني نداشته است.

قاسمي همچنين در خصوص خبر آتش سوزي در يكي از هتل‌هاي زائران ايراني در نجف نيز توضيح داد: متاسفانه ساعت 22 روز گذشته 1 فروردين در هتل ضيافت‌الامين نجف به علت اتصالات برقي در سيستم كولر گازي در يكي از اتاق‌هاي اين هتل منجر به دود گرفتگي شديد شد و٣٦ زائر براي چكاپ و پيشگيري از اثرات احتمالي استشمام دود به بيمارستان منتقل شدند و پس از معاينه توسط پزشك و رضايت بيماران در هتل جديد اسكان داده شدند.

وي با بيان اين كه خوشبختانه اتفاق خاصي بر اثر انشعاب و پخش دود به وجود نيامده است، گفت: تا كنون فقط يك نفر بر اثر تنفس دود غليظ در بيمارستان فرات كوفه بستري شده است. فرد بستري شده خانم زهرا اميني از كاروان شهر مقدس قم بوده كه تا طبق اظهار نظر پزشك معالج حال عمومي بيمار ان شاء الله رو به بهبودي است.

مدير دفتر نمايندگي حج و زيارت در عراق از رسانه‌ها خواست با توجه به حضور انبوه زائران در عتبات عاليات همزمان با آغاز تعطيلات نوروزي اخبار مربوط به عتبات را از منابع موثق و مسئولان مربوطه پيگيري كرده و از انتشار اخبار غير موثق كه سبب نگراني خانواده‌ها مي‌شود خودداري كنند.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.