پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دیدار نمایندگان انجمن اسلامی چین با سرپرست حجاج ایرانی

دیدار نمایندگان انجمن اسلامی چین با سرپرست حجاج ایرانی

حجت‌السلام والمسلمین قاضی عسکر در دیدار با نمایندگان انجمن اسلامی کشور چین تاکید کرد، ارتباط و همکاری‌های بعثه‌های حج دو کشور باید روز به روز مستحکم‌تر شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، نمایندگان انجمن اسلامی چین با حضور در دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت با حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کردند.


نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت در این ملاقات با سازنده و مثبت خواندن ارتباط و همکاری‌های بعثه‌های حج جمهوری اسلامی ایران و چین اظهار داشت این ارتباط با سفرهای متقابل هیئت‌های دو کشور تقویت شده است و باید روز به روز مستحکم‌تر شود.

سرپرست حجاج ایرانی همچنین ازتبادل تجربیات و اطلاعات بین ایران و چین برای توانمندسازی اقشار محروم در چین استقبال کرد و تجربیات کمیته امداد امام خمینی (ره) در امداد رسانی، فراهم کردن زمینه اشتغال، حرفه آموزی، تحصیل فرزندان و کمک به اقشار محروم، رسیدگی به یتیمان و جمع‌آوری صدقات مردمی را یادآور شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر همچنین با اشاره به پیشینه روابط و مناسبات تجاری میان ایران و چین از زمان جاده ابریشم تاکنون گفت: حجم قراردادهای امضاء شده بین دو طرف نشان می‌دهد که مسئولان دو کشور برای این روابط اهمیت فوق‌العاده‌ای قائل‌اند.

وی حضور طلاب چینی در ایران را زمینه مناسبی برای مستحکم‌تر شدن پیوندها بین دو ملت دانست و افزود: شرایط حاضر می‌طلبد که در حوزه‌های فرهنگی، علمی و دینی نیز ارتباطات‌مان توسعه یابد و با تمام توان آماده همکاری همه‌جانبه با شما هستیم.

«یانگ فمینگ»، رئیس هیئت چینی نیز در این ملاقات اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) در رسیدگی به محرومان و اقشار آسیب‌پذیر را اساسی و پایه‌ای توصیف کرد و گفت: این کمیته از نظام تفکر پیشرفته و ساختاری قوی برخوردار است و در امور خیریه بسیار موثر و سودمند عمل کرده است.

وی این سفر را فرصت خوبی برای بهره‌گیری از تجربیات کمیته امداد عنوان کرد و افزود: هدف از این سفر، گسترش ارتباط و تعامل بیشتر با نهادهای ایرانی است و با فراگیری و انتقال تجربیات این نهادها بویژه کمیته امداد امام خمینی (ره) به چین می‌توان چهره خوب و زیبای اسلام را مطرح و نقش و مسئولیت خود را به عنوان یک مسلمان ایفاء کنیم.

در این دیدار دو طرف همچنین نحوه همکاری در حوزه صنایع غذای حلال را بررسی کردند و طرف چینی خواستار استفاده از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در این حوزه شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه این ملاقات با اشاره به اینکه امروز جهان اسلام با پدیده شوم افراط‌گرایی روبرو است، تصریح کرد: تعمیق پیوندها بین دو کشور می‌تواند در مقابله با افراط‌گرایی اثرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی مدافع مسلمانان است و این را در عمل با حمایت از مسلمانان فلسطین، عراق، سوریه، لبنان و ... بدون در نظر گرفتن وابستگی مذهبی‌شان نشان داده است گفت: ما قصد دخالت در امور داخلی دیگر کشورها را نداریم، اما هرجا مسلمانی کمک بخواهد، به کمک آنها برخواهیم خواست.

رئیس هیئت چینی نیز از موضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مسلمانان تقدیر کرد و با ابراز تاسف از برخی نگرش‌ها در دنیای عرب ابراز امیدواری کرد، تمامی دنیای اسلام متحد و در کنار هم برای اعتلای اسلام و مسلمانان تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه همچنین با اشاره به زندگی مسالمت آمیز شیعیان و اهل تسنن در ایران اظهار داشت: در شرایطی که دشمن به نام شیعه و سنی درصدد اختلاف افکنی بین ما و سوء استفاده است، باید با محوریت اسلام در کنار هم باشیم و به مشترکات خود تکیه کنیم.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران هرگز دوستان دوران سخت خود را فراموش نخواهد کرد، اظهارداشت: کشور چین در شرایط دشوار گذشته، همراهی‌های ارزشمندی بویژه در مقابله با تحریم داشت و به همین دلیل هم اکنون که دوران پسا تحریم آغاز شده، قطعا این موضوع در توسعه روابط دو کشور اثرگذار خواهد بود.


منبع : حج 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.