پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در همایش عمره گزاران استان سیستان و بلوچستان اعلام شد:

دکتر موسوی :حج نمايشي با شكوه از اوج رهايي انسان موحد از همه چيز و حرکت او به سمت خدا

دکتر موسوی :حج نمايشي با شكوه از اوج رهايي انسان موحد از همه چيز و حرکت او به سمت خدا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج نیوز،همایش آموزشی متمرکز عمره گزاران استان سیستان و بلوچستان با مشارکت صدها تن اززائران شیعه و سنی این استان عصر دوشنبه در محل رضويه خراساني ها زاهدان برگزار شد.دراین نشست حجةالاسلام و المسلمین دکتر سیداحمد موسوی مشاور رییس جمهور و رییس سازمان حج و زیارت طی سخنانی اظهار داشت: زماني كه بنده به سازمان حج آمدم اعلام كردم كه حدود شش ميليون نفر در نوبت حج هستند ولي در واقع تعداد هشت ميليون نفربود كه براي افراد و گروه هاي خاص سهميه ويژه در نظر گرفته بودند و ما امروز در سایه لطف خداوند و حمایت شما ملت بزرگ ایران همه سهمیه های بی حساب و کتاب قطع شد.وي تصريح كرد: در كشور اسلامي ما نبايد سهيه خاص، ويژه و جداگانه اي مجزا از سهميه مردمي وجود داشتها باشد چرا كه در شان ملت ما نيست كه در كاروان زيارتي و عبادي معنوي بي عدالتي حاكم شود.

آقای دکتر موسوي خاطر نشان كرد: در سال 91 علیرغم بسیاری از موانع با دعاي خير مردم در كنار خانه امن الهي توفيق يافتيم حج خوب و رواني را برگزار كنيم. اين مسئول با بيان اينكه در زمینه عمره هیچ مشکلی از جهت تعداد زائر نداریم اما در تلاش هستيم با هماهنگي كشور عربستان سهميه ای برای افزایش ظرفیت تمتع بدست آوریم 

مشاور رئيس جمهور در بخشی از سخنان خود به تبیین اهمیت ذکر و یاد خداودند در ابعاد مختلف زندگی انسان گفت : ذكر و يادخداوند روح انسان را شاداب و آرام نگه مي دارد. در زندگي مراجع عظام و در زندگي امام (ره) اين را به وضوح ديده و مي بينيم كه هرچه از زندگي ايشان گذشته، روح شان زنده تر شده است.رئيس سازمان حج و زيارت ادامه داد: روح رابايد آزاد نگه داشت. ما دست و پاي روح را بسته اين و نمي گذاريم تعالي پيدا كند،افسردگي و هراس پيامد و نتيجه دوري از ياد خداست.

حجت الاسلام و المسلمین دكتر موسوي با تبيين عظمت حج و نقش ماندگار آن بتأثير گذاري آن بر جسم و جان انسان اظهر داشت : حج نمايشي با شكوه از اوج رهايي انسان موحد از همه چيز و حرکت او به سمت خداست و عرصه پيكار او با توسن نفس و جلوه بي مانندي از عشق،ايثار،‌آگاهي و مسئوليت در گستره حيات فردي و اجتماعي است. مؤمنان زنگار دل را با زمزم زلال توحيد مي زدايند و با حضرت دوست تجديد ميثاق مي كنند، فطرت انسان به زندگی او سمت و سوي خداجويي بخشیده و او را در انجام خیر نسبت به ديگران دعوت ميكند. اگرچه ميراث ادب و فرهنگ مامشحون از آموزه هاي حيات بخش حج است اما هنوز ابعاد بي شماري از اين فريضه مهم،ناشناخته و مهجور مانده است.بنابرين اگر مسئولان ميخواهند خدمتي به مردم كنند بايد از تعارف دست كشيده چرا كه خدمت به حجاج از هرچيزي لذت بخش تر است

وي در ادامه افزود: انقلاب ما يك انقلاب معنوي و آنچه در سال هاي اخير صادر شده همان جنبه اعتقادي و معنوي انقلاب است. يقين دارم دعاي مردم در كنار كعبه و مسجد النبي(ص)  براي انقلاب اسلامي بركت مي آورد.مشاور رئيس جمهور اظهار داشت: بايد با برنامه ريزي هاي مناسب از جمله كاهش سهميه هر ساله نهاد ها و سازمان هاي مختلف امكان حضور افرادي كه سال ها در نوبت حج قراردارند را مهيا كرد. مشاور رئيس جمهوري با تبيين طرح هاي جديد مديريت سازمان درراستاني حذف رانت ها گفت: به گونه اي برنامه ريزي كرده ايم تا به جاي افرادي كه باافتخار آمار ده ها بار حضور خود را در مكه را به رخ ديگران مي كشند زمينه مناسب اعزام ثبت نام شدگان چشم انتظار تشرف به حج تمتع را فراهم سازيم تا از اين رهگذر بتوانيم توشه اي را براي آخرت خود ذخیره نماييم. عملياتی شدن اين طرح در آينده  نزديك مي تواند در چهارچوب رهنمودهاي مقام معظم رهبري مبني بر خلق حماسه اقتصادي باعث صرفه جويي در هزينه هاي مربوط به حج تمتع گردد. در پايان اين همايش از زحمات سيد محمد علي موسوي سرحدي مدير سابق اين اداره تقدير شد.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.