پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

کعبه از امسال فقط یک بار در سال شسته می شود

کعبه از امسال  فقط یک بار در سال شسته می شود
مسئول امور مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) اعلام کرد که از این پس، خانه کعبه به جای دو بار در سال فقط یک بار شست‌ و شو داده خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به نقل از شبکه خبری «الیوم 24»، در حالی که کعبه مشرفه هر سال دو بار در سال یک بار در آغاز ماه شعبان و یک بار پس از پایان موسم حج شست و شو داده می شد، این بار ریاست کل امور مسجدالحرام و مسجد النبی(صل الله و علیه و آله و سلم) در بیانیه ای اعلام کرد که از این پس خانه خدا یک بار در سال و پانزدهم ماه محرم الحرام شست و شو داده می شود.

 

در این بیانیه آمده است: مقامات سعودی با توجه به اجرای طرح‌توسعه بیت‌ الله الحرام  برای سلامتی و ایمنی زائران و راحت ‌تر انجام شدن مناسک حج این تصمیم را اتخاذ کرده اند و تنها به یک بار در سال و آن هم پانزدهم محرم الحرام شست و شو انجام می شود.

 

ریاست کل امور مسجدالحرام و مسجد النبی(صل الله و علیه و آله و سلم) سال گذشته نیز تنها یک بار اقدام به شست و شوی کعبه کرد و برای بار دوم از شست و شوی کعبه در ماه شعبان امتناع کرد.

گفتنی است، کعبه مشرفه هر سال دو بار یک بار در 15 محرم الحرام پس از مناسک حج تمتع و یک بار در آغاز ماه شعبان شست و شو داده می شد. خانه خدا هر ساله با آب زمزم و گلاب کاشان شست و شو داده می شود.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.