پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رضایی:مدیران کاروان ها ،زائران را نسبت به قیمت حج تمتع 92 توجیه کنند.

رضایی:مدیران کاروان ها ،زائران را نسبت به قیمت حج تمتع 92 توجیه کنند.
غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در گفتگویی کوتاه با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج نیوز با تشریح ارکان قیمت گذاری حج تمتع 92 گفت:ارکان تاثیرگذاربر قیمت محاسبه قیمت حج تمتع 92 شامل مسکن (اجاره هتل )، تغذیه و تدارکات و همچنین حمل و نقل درون و برون شهری و نقل مشاعر می باشند.در همه این زمینه ها اعم از اسکان و تدارکات هیچگونه تغییر قیمتی  نسبت به سال گذشته وجود ندارد.تنها عامل افزایش قیمت ها تغییر نرخ ارز مرجع ( 1260 تومان ) به نرخ مبادله ای (2650 تومان) می باشد.در سال گذشته هزینه های مربوط به خدمات حج تمتع با نرخ ارز مرجع تهیه می شد و لی در سالجاری احتساب هزینه با نرخ ارز مبادله ای خواهد بود.
رضایی در ادامه افزود: با محدودیت تخصیص ارز مرجع ، سازمان حج و زیارت از جدول تخصیص بانک مرکزی حذف گردید و به همین دلیل هزینه های حج تمتع 92 با نرخ مبادله ای تامین خواهد شد.مردم ما بخوبی می دانند که تحریم های اقتصادی ،بانکی و تجاری ظالمانه اعمال شده از سوی قدرت های استکباری تاثیر بسزایی در این زمینه داشته است.لذا در حال حاضر باتوجه به شرایط اقتصادی ، تخصیص ارز مرجع به کالاهای اساسی و نیازهای مبرم روزمره مردم محدود شده است.
وی با اشاره به لازمه استطاعت بدنی و مالی برای ادای فریضه حج تمتع بحکم شرع مقدس اسلام ، اظهار داشت: از آنجایی که انجام فریضه حج تمتع با تحقق دو پیش شرط استطاعت مالی و جسمی واجب می شود، لذا آندسته از زائرانی که دارای هر دو استطاعت باشند می توانند در کاروان های حج 92 ثبت نام کنند.
آقای رضایی در پاسخ به این پرسش که " عده ای  دارای فیش اولویت امسال بوده و به هر دلیلی از جمله مسائل مالی نتوانسته اند ، جهت ثبت نام در کاروان ها مراجعه کنند،  تکلیف این افراد چگونه خواهد بود؟ آیا می توانند در سال آینده به حج تمتع مشرف شوند؟ گفت: کسانی که دارای اولویت حج امسال بوده و به هر دلیلی نتوانستند جهت ثبت نام مراجعه نمایند  بدیهی حق تشرف آنان برای سال های بعد محفوظ می باشد.وی در پایان تاکید کرد مدیران کاروان ها نسبت به توجیه زائران پیرامون هزینه و قیمت حج تمتع سال 92 موظف می باشند.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

و_ ش
و_ ش شنبه, 07 اردیبهشت,1392 18:18
یعنی جواب نامه هیئت دولت به بانک مرکزی برای اختصاص ارز مرجع به حج تمتع امسال که خود آقای رضایی خبر آن را دوروز قبل داده بودند وبسیار امیدوار به جواب نامه بودند با این حرف امروز ایشان مطابقت ندارد یعنی تمام؟
علی محمدی
علی محمدی شنبه, 07 اردیبهشت,1392 20:36
با توجه به اینکه کاروان ها در موعد مقرر یعنی ۵ شنبه گذشته تکمیل نشده اند اولویت های جدید برای متقاضیان کی اعلام خواهد شد .
م . م
م . م شنبه, 07 اردیبهشت,1392 21:52
مطمئن باشید ظرفیت کاروانها سریع پر میشه و مردم 12 ملیونو پرداخت میکنند از ترس اینکه سال بعد میشه 25 میلیون