پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با حضوررئيس سازمان حج وزيارت مراسم بزرگداشت روز جانباز برگزار شد

با حضوررئيس سازمان حج وزيارت مراسم بزرگداشت روز جانباز برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز جانباز پیش از ظهر امروز با حضور رئیس سازمان حج و زیارت و معاونان این سازمان و بعثه مقام معظم رهبری در جمع جانبازان این سازمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در مراسم بزرگداشت روز جانباز که با حضور همکاران جانباز بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان، جانبازان را بر اساس شاخص هایی که در قرآن و روایات آمده، به عنوان بهترین افراد توصیف کرد.

وی افزود: در طول تاریخ 37 ساله انقلاب  اسلامی مناسبت هایی بدلیل ارزش های معنوی آن، از سوی معمار بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب همچون روز جانباز به عنوان ایام الله نامگذاری و ثبت شده است که آثار و برکات آن در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی ما پدیدار است.

رئیس سازمان حج در سخنانش به وقوع برخی جنگ ها و حوادث در طول تاریخ که در آنها صدها و هزاران نفر کشته شده اند ، اشاره و خاطر نشان کرد: این حوادث و اتفاقات اثری در سبک زندگی افراد نداشته و میان وقوع آنها و زندگی فردی و اجتماعی مردم سرزمین ها حلقه وصلی وجود ندارد اما در حماسه عاشورا که امام حسین(ع) و 72 تن از اهل بیت و یاران شان به شهادت رسیدند علی رغم اینکه هیچ گونه ابزار ارتباط جمعی و تبلیغاتی در اختیار نبوده با گذشت بیش از 1400 سال اثرمعنوی خود را در زندگی انسان ها و نسل ها داشته است.

رئيس سازمان حج وزيارت با اشاره به اينكه جانبازان، يادگاران گرانقدر دوران دفاع مقدس به شمار مي آيند امنيت وآسايش امروز ايران اسلامي را دستاورد گرانبهاي تلاش وفداكاري اين عزيزان وشهداي گرانقدرميهن توصيف كرد.

وي افزود : حضورخانواده معظم شهدا ، جانبازان و ايثارگران براي سازمان حج وزيارت و بعثه مقام معظم رهبري ارزشمند و مايه افتخار است .

رئيس سازمان حج وزيارت همچنين با اشاره به فضيلت هاي سه ماه رجب ، شعبان و رمضان ، برخي دستاوردها و بركات انقلاب اسلامي را در طول 37 سال گذشته برشمرد و ياد و خاطره معمار بزرگ انقلاب اسلامي ، حضرت امام خميني (ره) را گراميداشت.

مهندس اوحدی  در این مراسم به جایگاه رفیع جانبازان سالهای دفاع مقدس اشاره داشت و آثار و برکت حضور جانبازان را در حفظ ارزش های نظام و انقلاب اسلامی بسیار موثر توصیف کرد و گفت: با حضور این سرمایه ها و در امتداد مسیر شهدا و شما جانبازان سرافراز امروز شاهد آن دلاوری های مدافعین حرم در دفاع از حریم اهل بیت(ع) هستیم.

این مقام مسئول در سخنانش یاد شهدای مظلوم فاجعه تلخ و غمبار منا را گرامی داشت و تصمیم نظام مبنی بر اطلاق عنوان شهید برای شهدای مظلوم این فاجعه تلخ را ستودنی خواند و گفت: همانگونه که شهید زنده است به برکت وجود این شهدا یاد آن فاجعه تلخ نیز همیشه زنده نگاهداشته خواهد شد.

درپايان اين مراسم با اهداي لوح تقدير از خدمات و ايثارگري هاي جانبازان سازمان حج وزيارت و بعثه مقام معظم رهبري تقدير وتجليل شد .

 

 

 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.