پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آیت الله مکارم شیرازی: ما حجی می خواهیم که عزتمندانه باشد / اوحدی: بشدت بر حفظ عزت و کرامت حجاج تأکید داریم

آیت الله مکارم شیرازی: ما حجی می خواهیم که عزتمندانه باشد / اوحدی: بشدت بر حفظ عزت و کرامت حجاج تأکید داریم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه  دیدارهای خود با مراجع عظام تقلید در قم ، به دیدار آیت الله مکارم شیرازی رفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، دکتر جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار در خصوص حج تمتع سال 95 گفت: ما بر چند نکته تاکید اساسی داریم و اگر هم شرایط فراهم شود باز هم دولت عربستان سخت گیری هایی را خواهد داشت.

دکتر جنتی تاکید کرد: از چهار ماه قبل سازمان حج و زیارت پیگیری های خود را انجام داده است و در سفری که برای مذاکرات به عربستان داشتند با مشکلاتی مواجه بودند.

آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار گفت: ما خواهان حجی عزتمندانه هستیم ضمن اینکه مردم هم به حج با ذلت مایل نیستند.چنین حجی را نه خدا می پسندد و نه مردم. ما حجی می خواهیم که عزتمندانه باشد .

ایشان همچنین گفت: مردم هم از نرفتن به حج ناراضی نیستند و خدا کند کسی برای تمتع از طریق کشورهای دیگر برای گرفتن روادید اقدام نکند تا حرمتش در کشور عربستان حفظ نشود.

اوحدی در ادامه این دیدار گفت: پس از موضع گیری شما در خصوص حج، پاکستان، مالی و الجزایر هم موضع خوبی گرفتند و اعلام کردند که برای موضوع حج باید تدبیر جدی اندیشیده شود.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: ما در مذاکرات بر موضوع راهکارهای تأمین امنیت حجاج تأکید داشتیم همچنین یکی دیگر از مواردی که سازمان حج و زیارت به شدت بر روی آن تأکید داشت حفظ عزت و کرامت زائران بود.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.