پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

گزارش رییس سازمان حج و زیارت از قیمت تمام شده حج تمتع و آخرین اخبار عملیات عمره ایرانیان

گزارش رییس سازمان حج و زیارت از قیمت تمام شده حج تمتع و آخرین اخبار عملیات عمره ایرانیان
حجةالاسلام و المسلمین دکتر موسوی مشاور رییس جمهور و ریاست سازمان حج و زیارت در گفتگویی کوتاه با پایگاه اطلاع رسانی حج نیوز آخرین اخبار مربوط به عملیات حج عمره ایرانیان را اعلام کرد.وی در این زمینه اظهار داشت: طی این مدت حدود 254268 عمره گزار ایرانی در راستای ادای اعمال عمره مفرده وارد سرزمین وحی شدند .این تعداد زائر ایرانی خانه خدا ، طی 812 پرواز و در قالب 1765 کاروان به کشور عربستان  اعزام گردیدند.از مجموع پروازهای فوق 229 مورد ماهان ،380 مورد شرکت سعودی و 203 پرواز متعلق به شرکت ایران ایر می باشنددر مجموع 53% پروازها ، توسط شرکت های  هواپیمایی داخلی انجام شده است.
رییس سازمان حج و زیارت پیرامون فعالیت مراکز رفاهی و خدماتی در مکه مکرمه و مدینه منوره افزود: در راستای اسکان زائران عمره مجموعا 65 هتل پیش بینی شده که 39 مورد آن در مدینه منوره و 26 هتل دیگر در مکه مکرمه برای اسقرار پیش بینی شده است.
وی در خصوص حمل و نقل زائران گفت: حدود 90 دستگاه اتوبوس در 11 خط تعیین شده و در قالب حمل و نقل درون شهری در مکه و مدینه در راستای جابجایی زائران مشغول فعالیت شبانه روزی می باشد.
دکتر موسوی  در پایان اظهار داشت: آشپزخانه های چهارگانه  الدخیل ،زین ، ابوجدائل و قحطانی با پخت تقریبی روزانه  77949 پرس در زمینه تهیه غذای گرم زائران ایرانی مشغول خدمات رسانی هستند.  
حجةالاسلام و المسلمین دکتر موسوی در رابطه با قیمت تمام شده حج تمتع سال 92 نیز گفت: قیمت تمام شده براساس ارز در اختیار محاسبه و تعیین می گردد.مسئولان ذیربط ، دستگاهها و نهادهای تصمیم گیرنده ، سازمان حج و زیارت را از جدول تخصیص ارز مرجع حذف نمودند ولی علیرغم گرانی و تورم موجود در کشور عربستان سعی کردیم تا نرخ هزینه های مربوط به اسکان ،تغذیه ،حمل و نقل و ...... به قیمت سال گذشته یا کمتر از آن محاسبه گردد تا در این خصوص افزایش قیمتی نداشته باشیم اما حذف ارز مرجع باعث افزایش قیمت تمام شده حج تمتع سالجاری شده بدیهی است  سازمان حج در این زمینه هیچ  نقشی ندارد
وی درباره سپرده های مردم در نزد بانک ها نیز توضیح داد:بنده بارها اعلام کردم سپرده های مردم در اختیار بانک هاست و چیزی در حساب سازمان نیست .البته بحث مفصلی با بانک ملی در خصوص لزوم بازنگری در احتساب سود سپردهای  مردم داشتیم و به نتایجی هم رسیده که ان شاءالله گزارش آن در آینده تقدیم هموطنان عزیز خواهد شد.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

راد
راد دوشنبه, 09 اردیبهشت,1392 09:32
با سلام من هم با نظری که مدت حج تمتع کمتر شود تا هزینه ان نیز کمتر شود موافقم هیچ لزومی ندارد که مدت ان 30 روز باشد میتواند 15 روز هم بشود از توجه شما سپاسگزارم
کاظم
کاظم دوشنبه, 09 اردیبهشت,1392 18:45
با سلام به نظر بنده همانطور که در محاسبه قیمتها تورم و معیارهای افزایش نرخ دلار و غیره لحاظ شده در محاسبه سود بانکی سپرده های مردم نیز این امر باید اعمال شود و بجای نرخ سود سپرده 4 یا 7 درصدی حداقل به نرخ 14 درصد یا بالاتر افزایش یابد. حتی جادارد با نرخ سود سپردهای بلند مدت محاسبه شود.
باتشکر
قربانی
قربانی ﺳﻪشنبه, 10 اردیبهشت,1392 15:14
علت 30 روزه بودن این سفر بخاطر عدم توانئی هواپیمائی در جابجائی مسافران است
شادي
شادي چهارشنبه, 11 اردیبهشت,1392 08:37
باسلام خدمت رياست محترم سازمان حج و زيارت و تمامي كاركنان محترم آن مرجع ، اي كاش سازمان محترم حج و زيارت يك حسابي در بانك ملي افتتاح ميكرد و كليه وجوه حاصله از ثبت نام حج تمتع و عمره به حساب آن سازمان محترم واريز ميشد و خود سازمان با اين پولهاي مردم ، كار ميكرد و سود بيشتري هم نصيبش ميشد نه اينكه بانك خودش سود 17 درصد يا 20 درصد به مردم بدهد و از همه مهمتر پيشنهاد ميشود با توجه به گراني و افزايش هزينه حج تمتع وعمره ،‌ تمامي فيشهاي عمره جديد و قديم و تمتع ،‌ تا زمان حيات زائرين اعتبار داشته باشد و زائر هر زمان استطاعت مالي داشت مشرف گردد . با احترام مجدد