پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رییس جمهور : آینده از آن ملت ایران و دیگر ملت‌هاست

رییس جمهور : آینده از آن ملت ایران و دیگر ملت‌هاست
رییس‌جمهور با اشاره به آنچه تلاش برخی در برهم زدن آرامش بازار می‌نامید، اظهار امیدواری کرد شرایطی فراهم شود قبل از پایان دولت به مردم بگوید چه گذشت و چه کارهایی انجام شد.محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز (یکشنبه) در جمع مردم تبریز در جریان چهارمین سفر استانی به این استان در بخشی از سخنان خود با اشاره به برخی نوسانات بازار ، گفت: امروز عده‌ای در داخل و در عرصه بین‌المللی دست به دست هم دادند تا آرامش بازار و خاطر مردم را به هم بریزند و بعضا می‌بینیم که مثلا در مورد یک کالا یا به بهانه‌های دیگر یک بازی‌هایی را در می‌آورند.رییس‌جمهور خطاب به آنها ادامه داد: خیلی این کارها را ادامه ندهید، درست است که ما درگیر جنگ اقتصادی با بعضی‌ها و مستکبران هستیم، ولی همه یقین بدانند که به لطف خداوند این مردم در عرض سه، چهار ماه دیگر این بساط را جمع می‌کنند و سوء‌استفاده‌چی‌ها را یقه می‌کنند و این سوءاستفاده‌ها را از حلق آنها بیرون می‌کشند.
احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که امیدوارم شرایطی فراهم شود که قبل از پایان دولت به مردم بگویم چه گذشت و چه کارهایی انجام شد، گفت: ما همه باید تلاش کنیم که دشمنان به اهداف خود نرسند و یک ایرانی نیز به خاطر مشکلات نشکند. ما باید بایستیم و ان‌شاءالله دشمنان از این طراحی‌های خود به نتیجه‌ای نخواهند رسید.وی تصریح کرد: دشمن برای نفت ما محدودیت‌هایی ایجاد کرده است، کمتر نفت ما را می‌خرند و پول سخت می‌دهند و جابجا کردن پول سخت شده است، ولی مگر راه برای ملت ایران بسته شده است؟وی خطاب به مردم ادامه داد: اولا به هر شکل ممکن خادمان شما راه را باز می‌کنند و جهت برطرف کردن نیازهای پایه و اساسی نفت صادر می‌شود و پول آن به دست می‌آید و کالا به مقداری که لازم باشد، می‌آید، ولی باید دانست که روند ساختن کشور منحصر به فروختن نفت نیست.
رییس‌جمهور با یادآوری این‌که ایران کشور ثروتمندی است و ما علاوه بر نفت دارای منابع دیگری نیز هستیم، افزود: از سال گذشته وقتی فشار دشمنان زیاد شد، در دولت ستادی به نام ستاد معادن ایجاد شد.وی خطاب به دشمنان ادامه داد: گفته‌اید نفت نمی‌خرید، بسیار خب نخرید، ما همین نفت را در داخل با کمک متخصصان و جوانان خود به کالاهای گران‌تری تبدیل می‌کنیم و به خود شما می‌فروشیم و شما ضرر می‌کنید.رییس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اهمیت بهره‌برداری مناسب و فعال کردن معادن در کشور،گفت: باید معادن را در کشور به سرعت فعال کنیم، به نحوی که به جای نفت پشتیبان اقتصاد کشور شود. من یقین دارم که با پنج، شش ماه کار در این زمینه می‌توانیم به دشمنان بگوییم که اشتباه کردید و دماغ‌تان سوخت. شما جلوی نفت ما را گرفتید و ما دیگر ثروت‌های خدادادی دیگرمان یعنی معادن را فعال کردیم، به جای نفت و در واقع با این کار طراحی‌های شما را به هم زدیم.

احمدی‌نژاد در ادامه به تشکیل ستاد دیگری در دولت به نام ستاد کشاورزی در سال ۹۰ اشاره کرد و گفت: این ستاد در استان‌ها نیز از سال ۹۱ کار خود را آغاز کرد.وی با بیان این‌که ما در کشور زمین، آب و نیروی انسانی مناسب در این زمینه داریم، گفت: سال گذشته ۹ هزار میلیارد تومان وام ارزان قیمت برای کسانی که بخواهند در عرصه کشاورزی، صنایع تبدیلی و بسته‌بندی فعالیت کنند، اختصاص داده‌ایم، البته همه آنها جذب نشده است یک قسمت آنها را دادیم و استان‌ها جذب کردند و قسمت دیگر را نیز در آینده نزدیک ابلاغ می‌کنیم. ما در دادن وام ارزان‌قیمت از صندوق توسعه ملی در این زمینه محدودیت نداریم و در بودجه امسال نیز این رقم را افزایش دادیم که ان‌شاءالله نمایندگان مجلس آن را تصویب کنند.احمدی‌نژاد همچنین با بیان این‌که ۲۵ درصد صندوق توسعه ملی به صورت وام ارزان قیمت به جوانان که بخواهند در عرصه کشاورزی، دامداری و صنایع تبدیلی کار کنند اختصاص داده می‌شود و همچنین اخیتارات دولت را نیز در این زمینه به استان‌ها داده‌ایم، گفت: دشمنان طراحی کردند که برای کشور ما مشکل اقتصادی ایجاد کنند، بیکاری ایجاد شود، کالا ارزان و گران شود، بازار التهاب پیدا کند ، ولی ما به کمک همین جوانان‌مان می‌توانیم ایران را بسازیم، اشتغال ایجاد کنیم و بازار را نیز کنترل کنیم.وی گفت: آنها خیال کردند که ما متوقف می‌شویم، ولی من از زبان شما ملت به آنها می‌گویم اشتباه می‌کنید و ان‌شاءالله این استان جزء اولین استان‌هایی خواهد بود که بیکاری در آن ریشه‌کن می‌شود.
رییس‌جمهور همچنین در ابتدای سخنان خود در جمع مردم تبریز با اشاره به ویژگی‌های و خصوصیات ملت ایران، گفت: مردم ایران هزاران سال به دنبال توحید و عدالت بودند و از هر تلاشی برای رسیدن به این هدف الهی استفاده کردند.احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که ملت ایران یک ملت فرهنگی بوده و نگاهش جهانی و تلاشش برای همه ملت‌ها بوده است، تصریح کرد: حرکت ملت ایران در طول تاریخ همیشه الهی، ایمانی و انسانی و برای همه ملت‌ها بوده است و بالاترین قله حرکت ملت ایران، انقلاب عظیم اسلامی است، حرکتی که از عمق جان و تاریخ ملت ایران برای ایجاد تغییرات اساسی در ایران و جهان ایجاد شد.
وی با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی ایران، یادآورشد: به فضل الهی طی ۳۴ سال گذشته ملت ایران دستاوردهای بزرگ و فراوانی را داشته است از جمله در عرصه علم، فناوری، عمران، آبادانی و دیگر عرصه‌ها.رییس‌جمهور با بیان این‌که حرکت ملت ایران، حرکت افتخارآمیزی بوده است، گفت: به هر کجای دنیا که سفر می‌کنیم، ملت‌ها به دستاوردهای ملت ایران، ایستادگی و عظمت ملت ایران افتخار می‌کنند.احمدی‌نژاد با اشاره به اهمیت حفظ انقلاب و ایستادگی در مسیر آن و پیگیری اهداف انقلاب اسلامی و مسئولیت‌آور بودن این موضوع، ادامه داد: استقرار عدالت، رساندن حق مردم به خودشان، جلوگیری از اجحاف و تبعیض، آباد کردن کل کشور، ایجاد رفاه برای کل مردم و برچیدن فقر و فاصله نیازمند پیگیری و تحمل فشارهای داخلی و خارجی است.وی افزود: معلوم است زمانیکه‌ قرار است ملت ایران و جمهوری اسلامی، عدالت را پیاده کند، عده‌ای در سطح داخلی و بین‌المللی مقاومت می‌کنند، سنگ‌اندازی می‌کنند و به بهانه‌های گوناگون تلاش می‌کنند، فشارهای سنگینی را علیه ملت ایران ایجاد کنند، به خاطر این‌که این ملت تصمیم گرفته بر پایه عدالت حرکت کند و کشور را بسازد و مناسبات جهانی بر اساس عدالت پایه‌گذاری شود و معلوم است قدرتمندان جهان از این موضوع استقبال نمی‌کنند و مخالفت می‌کنند.رییس‌جمهور گفت: آنها هر روز به بهانه‌ای فشار وارد می‌کنند، امروز به بهانه هسته‌یی. آنها در واقع با پیشرفت ملت ایران و عدالت مخالف هستند و این سنگ‌اندازی‌ها و بهانه‌تراشی‌ها برای جلوگیری از پیشرفت ملت ایران است؛ چراکه آنها دیده‌اند وقتی ملت ایران خود را پیدا می‌کند، هر روز یک افتخار و پیشرفت جدید در عرصه علم و فناوری کسب می‌کند.
احمدی‌نژاد اظهار کرد: آنها همه توان خود را بسیج کردند، به پای ملت ایران وزنه آویزان می‌کنند، جنگ روانی ایجاد می‌کنند که این ملت نتواند پرواز کند.وی گفت: من به عنوان خادم کوچک ملت ایران از زبان شما به آنها می‌گویم این همه اقدام کردید چه نتیجه‌ای کسب کردید؟ جز این‌که در دنیا بی‌آبرو شدید، جز این‌که همه ملت‌های دنیا علیه شما هستند.احمدی‌نژاد خطاب به آنها تصریح کرد: با ملت ایران همراهی و همکاری کنید، این به نفع شماست، حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسید، ملت ایران اهل منطق و دوستی است و هیچگاه به دنبال تجاوز به حقوق دیگران نبوده و نیست، به دنبال عدالت است، عدالت برای همه. شما اگر فکر می‌کنید با فشار اقتصادی و دیگر فشارها می‌توانید ملت ایران را متوقف کنید، اشتباه می‌کنید. تمام طراحی‌های شما در هم خواهد شکست و ملت ایران به قله پیشرفت دست پیدا خواهد کرد. آن وقت که ملت ایران به قله رسید و برنامه‌های شما به هم خورد، شما دیگر چه جایگاهی نزد ملت ایران و دیگر ملت‌ها دارید.
رییس‌جمهور ادامه داد: شما هنوز ملت ایران را نشناخته‌اید، ملت ایران آذربایجان دارد و مردم همین منطقه کافی است که طراحی‌های شما را به هم بریزد.رییس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نامگذاری سال ۹۲ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی و اهمیت تحقق این موضوع و با طرح این سوال که چرا نیازمند حماسه هستیم؟ گفت: حماسه در شرایطی نیاز است که مشکلات و موانعی ایجاد شود و برخی گره‌ها را شیاطین در کار یک ملت ایجاد کنند و می‌خواهند مانع حرکت شوند و ملت باید با یک حرکت انقلابی، بزرگ و هوشمندانه موانع را در هم بشکند و شرایط را به نفع خود تغییر دهد، هم شرایط سیاسی و هم شرایط اقتصادی را.احمدی‌نژاد با بیان این‌که شرایط اقتصادی تابع شرایط سیاسی است، گفت: ما نیازمند حماسه هستیم، ملت ایران، ملت حماسه است و تاریخ ایران، تاریخ حماسه‌های پی در پی است.
وی تصریح کرد: طراحی‌های دشمنان در راستای مایوس کردن ملت ایران و گرفتن امید و نشاط از ملت ایران است. ما باید با یک حرکت و اقدام انفجاری و حماسه‌ای تمام امیدهای دشمنان را با خود دشمنان در تاریخ دفن کنیم و این شدنی است.رییس‌جمهور اظهار کرد: آنها تمام تلاش خود را معطوف به این کرده‌اند که ملت ما را مایوس کنند.
احمدی‌نژاد گفت: ان‌شاءالله به فضل الهی یک انتخابات پرشور، باشکوه و همگانی برگزار می‌شود، همه ملت در عرصه حضور پیدا می‌کنند، همه واجدین شرایط می‌آیند و ان‌شاءالله یک رییس‌جمهور با رای بالا و پشتوانه قوی ملت توسط ملت انتخاب می‌شود و تمام امید دشمنان به یاس تبدیل می‌شود و این مقدمه حماسه اقتصادی نیز خواهد بود.وی با اشاره به اهمیت همراهی و همدلی در راستای تحقق حماسه اقتصادی، تصریح کرد: نباید اینطور باشد که عده‌ای یک طرف باشند، عده دیگر طرف دیگر و عده‌ای اخم کنند. ان‌شاءالله با همراهی و همدلی همه ملت و با انجام اقداماتی شرایط اقتصادی به نفع ملت ایران تغییر می‌کند و مشکلات تحمیلی برطرف می‌شود.رییس‌جمهور با بیان این‌که امیدوارم توسط ملت ایران امسال حماسه اقتصادی و سیاسی رقم بخورد و دشمنان برای همیشه مایوس شوند و با تاکید بر اهمیت ساختن ایران، گفت: ما باید ایران را بسازیم، دست به دست هم در این ارتباط حرکت کنیم، همه اراده‌ها در راستای ساختن ایران معطوف شود، تا آرزوی تاریخی ملت ایران، شهیدان و مقام معظم رهبری در این ارتباط محقق شود.
احمدی‌نژاد بخش دیگر صحبت‌های خود را به مسائل منطقه اختصاص داد و گفت: دشمنان شکست خورده در عرصه‌های گوناگون امروز از راه تزویر و نفاق وارد شده‌اند و می‌خواهند ملت‌های منطقه را به جان هم بیندازند، ملت‌ها را با هم درگیر کنند و در این ارتباط جنگ‌ها و کشتارهای مصنوعی ایجاد می‌کنند. کینه‌ها را شعله‌ور می‌کنند تا فرصت‌های جدیدی را برای خود جهت چپاول ایجاد کنند.وی تصریح کرد: من در همین جا از زبان شما به تمام ملت‌ها می‌گویم هوشیار باشید، ملت‌ها یکی هستند و این مرزبندی‌ها از ناحیه شیطان است، برای این است که بر ملت‌ها تسلط پیدا کنند و حقوق آنها را بچاپند و سلطه خود را توسعه دهند. یک زمانی اقوام و نژادها را به جان خود می‌انداختند و امروز ادیان، مذاهب و فرق گوناگون را. می‌بینید در پاکستان و عراق چه خبر است، در سوریه و مصر چه اتفاقاتی می‌افتد.رییس‌جمهور با بیان این‌که مگر ما می‌توانیم رد پای دشمنان شیطان‌صفت را در این ارتباط نبینیم، گفت: چه شده است ملتی که صدها سال اقوام، ادیان و مذاهب گوناگون با هم برادرانه زندگی می‌کردند، امروز در آن به نام دین و اسلام عزیز این اتفاق‌ها در آن رخ می‌دهد و در آن بمب می‌گذارند.
احمدی‌نژاد با بیان این‌که این مسائل از توطئه مستکبران است و همه باید هوشیار باشند، اظهار کرد: آنها می‌خواهند همه را به جان هم بیندازند، درصدد هستند عراق، پاکستان و سوریه را تکه تکه کنند، ما از توطئه‌ها و طراحی‌های آنها خبر داریم.وی خطاب به این ملت‌ها، گفت: با هم گفت‌وگو کنید و کشور را با یکدیگر اداره کنید و از حقوق خود در برابر مستکبران صیانت کنید.رییس‌جمهور اظهار کرد: مستکبران پول نفت ملت‌های منطقه را به اسلحه و بمب تبدیل می‌کنند، جنگ بین مسلمانان و فرقه‌های گوناگون راه می‌اندازند، در مصر بین مسلمانان و مسیحیان، در شرق آسیا می‌خواهند کشورها را به جان هم بیندازند و هر روز تحریک می‌کنند. مستکبران به لحاظ سیاسی و اقتصادی به بن‌بست رسیده‌اند و مشکلات لاینحلی دارند و می‌خواهند با درگیری، مشکلات خود را به بیرون منتقل کنند، ملت‌ها را چپاول کنند و فرصت‌هایی را برای خود جهت چپاول ایجاد کنند، همه باید هوشیار باشند.احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که ایران می‌تواند در این زمینه یک الگو باشد، گفت: ملت ایران را ببینید، یک ملت متحد و همدل در راستای دفاع از حقوق خود ایستاده و توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.
وی تاکید کرد: ما به ملت‌ها می‌گوییم که هر نفری که به خاک و خون کشیده می‌شود، قابل جبران نیست، کینه‌هایی که ایجاد می‌شود به راحتی قابل جبران نیست.رییس‌جمهور خطاب به علما و اندیشمندان در منطقه، گفت: علما و اندیشمندان باید هوشیار باشند و اجازه ندهند که کینه‌ها در این منطقه پایدار شود و توسعه پیدا کند و باید قدم به جلو بگذارند.احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به اهمیت اجرای عدالت، آزادی و احترام به حقوق ملت‌ها، یادآور شد: اگر خدای ناکرده این آتش در منطقه گسترش پیدا کند، کسانی که آتش‌بیار معرکه نیز هستند در امان نخواهند بود. آنها نباید به مستکبران و شیاطین اعتماد کنند، مستکبران مثل دستمال از آنها استفاده می‌کنند و بعد آنها را دور می‌اندازند، استعمارگران و سلطه‌گران دوستان خوبی نیستند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر این‌که به فضل الهی دوره مستکبران به پایان رسیده است و با این طراحی‌ها نجات پیدا نمی‌کنند، گفت: آینده از آن ملت ایران و دیگر ملت‌هاست. زمان آن رسیده که مستکبران بروند و فکر نکنند با این اقدامات دوام می‌آورند، بلکه آنها فقط پرونده خود را سیاه‌تر می‌کنند.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به زلزله سال گذشته در بخشی از استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: در بازسازی مناطق زلزله‌زده این استان به همت مردم و خادمان یک رکورد بین‌المللی به جا گذاشته شد و دیدیم که ظرف چند ماه یک منطقه وسیع بازسازی شد.احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برخی از مشکلات مردم این منطقه، به موضوع صندوق نصر که باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم این منطقه شده است، اشاره کرد و گفت: ان‌شاءالله امروز در جلسه هیات دولت با حضور رییس‌کل‌ بانک مرکزی این موضوع را بررسی می‌کنیم و امیداریم یک راه‌حلی پیدا کنیم تا مردمی که پول گذاشتند ضرر نکنند و مشکل آنها حل شود.رییس‌جمهور در ابتدای سخنان خود در جمع مردم تبریز با اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیات مردم این منطقه، به خواندن اشعاری از شهریار شاعر نامی این منطقه پرداخت.احمدی‌نژاد همچنین در ابتدای سخنان خود در وصف مردم تبریز و آذربایجان به زبان ترکی مطالبی را بیان کرد.

پیش از صحبت‌های رییس‌جمهور، استاندار این استان به ایراد سخنرانی پرداخت.در دست مردم حاضر در ورزشگاه تختی تبریز که برای شنیدن سخنان رییس‌جمهور و استقبال از وی در این ورزشگاه حضور پیدا کرده بودند پرچم جمهوری اسلامی ایران مشاهده می شد.
رییس‌جمهور در هنگام ورود به تبریز مورد استقبال پرشور مردم این منطقه قرار گرفت و مردم تبریز در طول مسیر فرودگاه تا ورزشگاه تختی از رییس‌جمهور استقبال کرده و رییس‌جمهور نیز به ابراز احساسات آنها پاسخ گفت.در این میان حضور جوانان چشمگیر بود و برخی از مردم نیز از این فرصت استفاده کرده و به بیان برخی از مشکلات خود با رییس‌جمهور و هیات همراه او پرداختند و نامه‌های خود را به رییس‌جمهور و معاونین رییس‌جمهور و همچنین وزرایی که رییس‌جمهور را همراهی می‌کردند، دادند.
روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.