پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

به مناسبت نیمه شعبان؛ سالروز ولادت حضرت مهدی(عج) ؛

استمرار ولایت با طلوع منجی موعود

استمرار ولایت با طلوع منجی موعود

رهروان راه حق و حقیقت، آدینه ها را چشم در راهند تا زنگارهای انتظار را با شوق وصال بزدایند و با ظهور نورانی منجی عالم، برپایی حکومت عدل و عدالت را به نظاره بنشینند؛ دوازدهمین پیشوای شیعیان که عطر وجودش، تسلی بخش آلام مستضعفان و درماندگان جهان در سراسر این گیتی پهناور است.

شهر سامرا در 15شعبان 255 هجری قمری با قدوم نوزادی نورباران شد که بشارت میلاد او را تمام فرستادگان خدا داده بودند؛ ایشان که با ظهورشان پرچم عدالت و آزادی را در سراسر گیتی برافراشته خواهند کرد و با دستانی پربرکت پایه های کاخ جور و ظلم زمانه را در هم می شکند. 
پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری(ع) یازدهمین امام و مادر گرامی شان نرجس خاتون بود. وجود حدیث ها و روایت های گوناگون درباره میلاد منجی عالم بشریت که بساط جور و ستم را برخواهد چید و نامش مهدی(عج) خواهد بود، نگرانی و وحشت دستگاه حکومت را از ولادت این نوزاد برانگیخت و سبب افزایش فشارها بر امام حسن عسکری(ع) شد. 
روزی شیعیان و پیروانان خاص امام حسن عسکری(ع) به محضر ایشان رسیدند و از یازدهمین پیشوای شیعیان خواستند تا امام بعد از خود را به آنها معرفی کند و آن بزرگوار نیز چنان کرد و پسرش حضرت مهدی(عج) را به آنان نشان داد و فرمود: «پس از من، این پسر امام شماست و خلیفه من است در میان شما، امر او را اطاعت کنید، از گرد رهبری او پراکنده نگردید، که هلاک می شوید و دینتان تباه می گردد. این را هم بدانید که شما او را پس از امروز نخواهید دید، تا اینکه زمانی دراز بگذرد. بنابراین از نایب او، عثمان بن سعید، اطاعت کنید.» 
بدین ترتیب یازدهمین پیشوای شیعیان(ع) رهروانان خود را از واقعه غیبت آگاه ساخت و آنها را برای این زمان آماده کرد. 
با شهادت امام حسن عسکری(ع) در 260 هجری قمری، دوره امامت حضرت قائم(عج) آغاز و در همین زمان غیبت صغرا شروع شد و 69 سال به طول انجامید. در این زمان حضرت مهدی(عج) از راه نایبان خاص خود به اداره امور مردم پرداختند و پیروان خود را هدایت کردند، این دوره در حقیقت فرصتی برای آماده سازی شیعیان برای غیبت کبرا بود و از سال 329 هجری دوران غیبت کبرا آغاز شد که تا به حال نیز ادامه دارد. 
در این دوره از غیبت که زمان پایان آن نیز مشخص نیست، پاسخ به پرسش ها و احکام مردم بر عهده نایبان عام قرار دارد. خواست الهی بر این استوار شده است که رهپویان راه حق با ایجاد آمادگی فکری، فرهنگی و معنوی در خود، زمینه تشکیل حکومت واحد جهانی اسلامی را فراهم آورند. حکومتی که با ظهور امام زمان(عج) شکل می گیرد و در سایه آن سرتاسر عالم پر از عدل و داد خواهد شد. 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.