پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همایش یکروزه مدیران ستادی و دفاتر حج و زیارت کشور در تبریز برگزار شد

همایش یکروزه مدیران ستادی و دفاتر حج و زیارت کشور در تبریز برگزار شد

این همایش با حضور ریاست محترم و مسئولین سازمان حج و زیارت، مدیران دفاتر حج و زیارت سراسر کشور، کارگزاران، مدیران و عوامل حج و زیارت استان آذربایجان شرقی در سالن همایشهای شهرداری تبریز با محوریت کارشکنی های عربستان سعودی در اعزام حجاج ایرانی به حج تمتع و اقدامات سازمان حج و زیارت برگزار گردید.

این همایش با حضور ریاست محترم و مسئولین سازمان حج و زیارت، مدیران دفاتر حج و زیارت سراسر کشور، کارگزاران، مدیران و عوامل حج و زیارت استان آذربایجان شرقی در سالن همایشهای شهرداری تبریز با محوریت کارشکنی های عربستان سعودی در اعزام حجاج ایرانی به حج تمتع و اقدامات سازمان حج و زیارت برگزار گردید.

در ابتدای این همایش نماینده کارگزاران حج و زیارت استان، ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی به ریاست محترم سازمان و هیئت همراه و مدیران دفاتر حج و زیارت استانها، از زحمات و تلاشهای آقای اوحدی در طول این سه سال سپاسگزاری کردند و گفتند در موضوع حج تمتع 95 نیز از حضور ایثارگرانه جنابعالی برای دفاع از عزت و کرامت زائر ایرانی تقدیر میگردد.

ایشان از دیدگاه  جامع نگرانه آقای اوحدی نسبت به صنف شرکت های زیارتی بخصوص در امر مطالبه مالیات از دفاتر زیارتی تشکر کرده و پیشنهاداتی را در خصوص کارگزاران و اقدامات حج و زیارت مانند قدردانی از پیشکسوتان و ارج نهادن به زحمات ایشان – برخورد با اعزام های آزاد عتبات – بازنگری در حق الزحمه دفاتر زیارتی، بهبود ساختار اعزامهای عتبات، ارائه نمودند.

در ادامه جناب آقای اوحدی، ضمن استقبال از پیشنهادات ارائه شده و پیگیری مطالبات ، بیاناتی در خصوص حج تمتع سال جاری و عتبات عالیات ارائه  فرمودند :

ایشان فرمودند: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران و نام اسلام بعنوان یک جریان عظیم در دنیا در مقابل زورگویی های دنیا و منطقه و نگاه استکباری به انسان ایستاده، همگی به برکت معمار بزرگ انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری می باشد. 

ما بعنوان خانواده حج و زیارت و بعنوان اعضای این جامعه که ادعای تحقق اسلام ناب را داریم، مسئولیت داریم

ایشان در ادامه افزودند : طبق روال همه ساله باید 7 ربیع الثانی براساس دعوت نامه وزیر حج عربستان، برای نشست عازم عربستان می شدیم. همانطور که اطلاع دارید ما در حج سال گذشته برخی از پیش پرداختهای مسکن را برای حج امسال داده بودیم و جدیت  لازم را برای حضور در حج داشتیم. که وزارت حج عربستان، با یک بد اخلاقی، دعوت نامه خودشان را کان لم یکن تلقی کردند و اعلام کردند که دو ماه این نشست به تعویق افتاد. تا اینکه قطع رابطه سیاسی اتفاق افتاد. ما نیز براساس رهنمود مقام معظم رهبری که فرموده بودند همه برای اقامه فریضه حج تلاش کنیم، اقدام کردیم که با برخورد خلاف ادب اسلامی مواجه شدیم. کشوری که ادعای خادم حرمین شریفین را دارد و اظهار می کند که حج را از روابط سیاسی جدا می دانیم، دقیقا با عینک سیاسی به حج نگاه می کردند.

آنقدر مسائل سیاسی را با حج که حق شرعی مردم می باشد آمیخته اند که این حق شرعی است را که خداوند آنرا حق همه مردم دانسته است، از زائرین ایرانی می گیرند.

با بد اخلاقی سه ماه تاخیر ایجاد کردند و در فرودگاه برخورد نامناسبی داشتند و در روز جلسه، محدودیتهای خود را اعلام کردند تا مانع حضور زائرین ایرانی در حج شوند. به وزیر حج گفتیم که حج سال گذشته 7 هزار زائر مظلوم به شهادت رسیده، مردم نگران هستند و جمهوری اسلامی ایران نیز 461 شهید داده است، یعنی مردم حق ندارند یک سوال از شما داشته باشد که عربستان چه تمهیداتی دارد که این فاجعه دوباره تکرار نشود.

ما اعلام کردیم که با توجه به اینکه کنسولگری و سفارت نداریم، چه کسی میخواهد از مسائل حقوقی زائر ما دفاع کند،

وزیر جدید حج عربستان اعلام کرده بودند که مشکل ویزا را حل کرده ام و حاضرم بقیه مسائل را هم حل کنم ، که ما پیشنهادات و ملاحظات خود را اعلام کردیم، و این نکته را هم اضافه کردیم : همانطور که اعلام کرده اید مشکل ویزا را حل نموده اید، عزم جدی برای حل بقیه مشکلات را هم داشته باشید.

در دور دوم یک سناریوی عجولانه تنظیم کرده بودند که به هر شکلی امضای ما را برای تفاهم نامه بگیرند.

در 20 پیشنهاد ارائه شده گفته بودیم که در مسیرهای پرازدحام چادرهای پزشکی داشته باشیم، در مسیر رمی جمرات، پرچم کشورمان را  داشته باشیم، و آنها نوشته بودند که ایرانی ها حق ندارند پرچمشان را جایی نصب کنند.

مراجع عظام ما بعد از صحبتهای موهن و سخیف امام جماعت مسجدالحرام، اعلام کردند که شرط استطاعت، امنیت زائر است و مسیر باز نیست. سعودی ها اظهار داشتند که این حرفها تصرفات شخصی است، اعلام کردیم شما عمدا با این کارها به ایجاد فضای ناامنی دامن می زنید.

آقای اوحدی در انتهای همایش در خصوص عتبات عالیات فرمودند: در شروع امسال اعلام کردیم که راهبرد سازمان و بعثه مقام معظم رهبری تاکید بر بالندگی خدمات در این حوزه است. این حق کارگزاران زیارتی دارای بند پ هست که زائرین را به عتبات عالیات اعزام کنند و ما نیز بر این حق تاکید داریم.

در انتهای همایش با تقدیم هدایایی از زحمات و تلاشهای پیشکسوتان حج و زیارت استان تقدیر بعمل آمد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.