پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت : حج ایرانیان با مسایل و موضع گیری های سیاسی عربستان گره خورد

رئیس سازمان حج و زیارت : حج ایرانیان با مسایل و موضع گیری های سیاسی عربستان گره خورد
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان حج و زیارت گفت: بر اساس وظیفه شرعی حج زائران ایرانی در سال جاری تا آخرین لحظه پیگیری شد اما حج ایرانیان با مسایل و موضع گیری های سیاسی عربستان گره خورد.

رئیس سازمان حج و زیارت : حج ایرانیان با مسایل و موضع گیری های سیاسی عربستان گره خورد روز چهارشنبه در نشست خبری در تبریز با اشاره به بد اخلاقی های سیاسی عربستان افزود: تعدی به حقوق زائران در خانه خدا طبق آموزه های قرآنی ظلم است و عربستان باید در مجامع بین المللی پاسخگوی این ظلم باشد.
وی گفت: مذاکره های عزتمندانه ایران برای برپایی آیین حج با 5 ماه تاخیر از سوی عربستان با کارشکنی های مستمر، نداشتن انسجام بین دستگاه های مرتبط و نداشتن اختیار در تصمیم گیری وزیر حج این کشور مواجه شد.
وی افزود: شرایط تامین امنیت برای ایرانیان خارج از کشور نیز به هیچ وجه فراهم نیست و توصیه ما بر پرهیز از انجام حج توسط هموطنانمان در سال جاری است.
وی به موضع گیری های مراجع تقلید شیعه اشاره کرد و گفت: بیشتر مراجع حجی را قابل قبول دانستند که امنیت وعزت زایر حفظ شود. 
وی افزود: علمای بزرگ اهل سنت در استان های داخلی کشور نیز فتواهای خودشان را مبنی بر پرهیز ار برگزاری آیین حج در سال جاری اعلام کردند.
اوحدی ، یکپارچگی ایرانیان را موجب ناکامی عربستان در اهداف پلیدش دانست و گفت: انفعال عربستان به جایی رسیده که وزیرامور خارجه عربستان به جای وزیر حج این کشور مصاحبه مطبوعاتی برگزار کرده است. 
وی در مورد میانجیگری سایر کشورها در ارتباط با حج زائران ایرانی در سال جاری افزود: تلاش های بین المللی زیادی در این رابطه صورت گرفت اما عربستان از قبل تصمیم به محروم کردن ایرانیان گرفته بود.
وی گفت: مردم مسلمان دنیا به خاطراین رفتار سیاسی عربستان موضع گیری خواهند کرد زیرا برخوردهای مشابه با کشورهای دیگر مسلمان جهان نیز دور از انتظار نیست.
اوحدی در مورد دیه شهدای سال گذشته در مناسک حج اعلام کرد: دیه و غرامت شهدای جرثقیل قبل از موسم حج امسال به خانواده های آنان پرداخت می شود.
وی در مورد دیه شهدای منا گفت: مراجع شیعه و سنی بر پرداخت دیه از بیت المال کشور عربستان اتفاق نظر دارند و در پی پیگیری های مکررعربستان این موضوع را در حال بررسی اعلام کرده است. 

وی افزود: عربستان هزینه سنگینی بابت محروم کردن ایرانیان از حج امسال می پردازد و جوامع اسلامی این ظلم را نخواهند پذیرفت. 

وی گفت: هیاهو و جنجال رسانه ای عربستان با پشتوانه مالی صورت می گیرد ولی ما سهمیه امسال را در سال بعد پیگیری می کنیم. 

وی به سفرهای زیارتی ایرانیان به سوریه اشاره کرد و گفت: برقراری این سفر از اهداف سازمان حج و زیارت است و به زودی پیوست امنیتی این سفرها که از سوی سوریه تامین شده است، جهت بررسی به شورای امنیت ملی ایران منتقل می شود.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.