پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نشست مدیران حج تمتع استان کردستان پیرامون مسائل و مشکلات حج تمتع سال 1395

نشست مدیران حج تمتع استان کردستان پیرامون مسائل و مشکلات حج تمتع سال 1395

به گزارش روابط عمومی مدیریت حج و زیارت کردستان، نشست مدیران حج تمتع استان روز شنبه 22 خرداد ماه برگزار شد.

مدیر حج و زیارت استان کردستان ضمن تبریک به مناسبت ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضرین، هدف از برگزاری این نشست را اطلاع رسانی مناسب در خصوص مذاکرات حج تمتع سال 1395 و کارشکنی های صورت گرفته توسط مسئولین عربستان در جهت ممانعت از اعزام زائرین ایرانی حج تمتع سال 95 عنوان کرد.

مدیر حج و زیارت استان گزارشی اجمالی از تلاشهای بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در راستای برگزاری حج تمتع سال جاری ارائه و به بیان قسمت هایی از سخنان ریاست محترم سازمان مبنی بر کارشکنی های متعدد مسئولین عربستان پرداخت.

ناظمی جلال در این خصوص افزود: بنا به فرمایشات ریاست محترم سازمان هیچگونه عزم و اراده ای برای پذیرش زائرین حج تمتع جمهوری اسلامی در سال 95 از سوی مسئولین عربستان دیده نشد و تمامی تلاش های مسئولین عربستان در راستای جو سازی رسانه ای و تلاش برای پذیرش تفاهم نامه تحکمی و نا عادلانه از سوی جمهوری اسلامی بود.

وی به بخش محدودیت ها و موانعی که مسئولین عربستان برای زائرین ایرانی قرار داده بودند اشاره کرد و افزود بنا به سخنان ریاست محترم سازمان حج وزیارت مسئولین عربستان با کارشکنی ها و مانع تراشی های متعدد در دور دوم مذاکرات تفاهم نامه ای تحکمی و یک طرفه را آماده و خواستار امضای آن از سوی ما شدند که با توجه به ظالمانه بودن مفاد آن واینکه عزت و سربلندی زائرین لحاظ نشده بود امضا نشد.

مدیر حج و زیارت استان از کارگزاران زیارتی خواست تا جهت تنویر افکار عمومی خصوصاً در فضای مجازی همکاری لازم با سازمان حج و زیارت داشته باشند .

در بخش دیگری از این نشست، مدیران حج تمتع نیز به بیان مطالب و نقطه نظرات خود به شرح ذیل پرداختند :

1-. استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت بالای کارگزاران در حوزه های مختلف از قبیل ورود به فضای مجازی جهت مقابله با افرادی که به تخریب موضوع حج می پردازند.

2-. جلسات کارگزاران به صورت مستمر هر چند وقت یکبار برگزار شود و مطالب جدید مطرح گردد.

3-. تعامل با رسانه های محلی استان جهت آگاهی بخشی به مردم شریف کردستان در رابطه با کارشکنی های آل سعود برای عدم حضور زائرین ایرانی در حج تمتع 95

4-اطلاع رسانی و تشریح موضوع کارشکنی های عرستان در بین مردم از طریق تریبون های محلی مانند نماز جمعه ، جلسات مساجد ، ارتباطات مردمی و صدا و سیمای مرکز کردستان و ...

ناظمی جلال در پایان جلسه ضمن تشکر مجدد از مردم فهیم و شریف و مدیران حج تمتع ، کارگزاران زیارتی ، از متقاضیان اعزام به حج تمتع خواست با توجه به شرایط حاکم بر کشور عربستان و عدم وجود امنیت کافی تحت هیچ شرایطی از طریق کشورهای دیگر اقدام ننمایند.

                                                          

                                                                                                                       روابط عمومی مدیریت حج و زیارت استان کردستان.

 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.