پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

زینلی در گفتگو با روزنامه خبرجنوب : ظلم بزرگ دولت عربستان به ملت فهیم ایران

زینلی در گفتگو با روزنامه خبرجنوب : ظلم بزرگ دولت عربستان به ملت فهیم ایران

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان فارس در روز یکشنبه مورخ 95/3/23 مدیر حج و زیارت استان فارس در مصاحبه با خبرنگار روزنامه خبر جنوب با بیان اینکه دولت عربستان موجب شد که 3500 نفر از مردم فارس از رفتن به حج تمتع باز ماندند اظهار داشت :

 سال گذشته زمانی که خبر فاجعه منا بر صدر خبرهای جهان قرار گرفت فاجعه ای که چندین هزار نفر در آن به شهادت رسیدند که تعداد زیادی از آنها را حجاج ایرانی تشکیل می دادند. در این میان اما سعودی ها روی دیگر خود را در عدم همکاری برای برپایی حج امسال نشان داد و بجای عذر خواهی از شهید شدن تعداد زیادی از هموطنان ما ، دست پیش گرفته و با عدم تعهد در مقابل تامین امنیت حجاج ایرانی باعث شد که تا امسال ایرانی ها نتوانند حج خود را به انجام برسانند.

 مدیر حج و زیارت استان فارس افزود: با توجه به اینکه فریضه حج تکلیف شرعی است حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری امسال تمامی تلاش خود را برای انجام این فریضه الهی بکار بست و حتی در دو مرحله مسئولان حج وزیارت کشور برای مذاکره به عربستان رفتند اما سعودی ها اجازه انجام این فریضه را ندادند

 علیرضا زینلی اظهار داشت : توجه به امنیت و عزت هموطنان ما اولویت اصلی و شرط ما به عربستان است که با توجه به عدم پایبندی آنها به حفظ امنیت هموطنان ما به نتیجه نرسیدیم و حج امسال منتفی شد.

 وی ادامه داد :امسال قرار بود که 3500 نفر از استان فارس در قالب 27 کاروان به حج اعزام شوند که با توجه عدم تعهد در خصوص امنیت زائرین از سوی عربستان این کار انجام نخواهد شد.

 وی  اظهار داشت : در همین راستا 657 نفر از زائران در فارس نیز نسبت به پرداخت 5 میلیون تومان هزینه خود اقدام کرده بودند که آن ها می توانند پول و سود خود را از بانک عامل  پس بگیرند اما در صورتی که یک میلیون تومان اولیه را از بانک ها بردارند حساب آن ها بسته و این به معنای انصراف کامل از حج است.

زینلی گفت : البته مسئولان حج کشور قول داده اند که کسانی که امسال موفق به انجام این فریضه نشدند سال آینده در اولویت قرار گرفته و تلاش می کنند سهمیه سال آینده را  افزایش دهند .

 وی اظهار داشت : با توجه به این موضوع و عدم پایبندی عربستان به حفظ امنیت حجاج ایرانی توصیه می کنیم هیچ کدام از هموطنان برای رفتن به حج تمتع از کشور ثالث نیز اقدام نکنند .

مدیر حج و زیارت استان فارس یک پیشنهاد جایگزین هم برای حجاج فارس که امسال باز مانده اند داشت و گفت : هر هفته دو پرواز در قالب 10 کاروان به کربلا داریم که 4 کاروان با پرواز روز دوشنبه و 6 کاروان در روز جمعه به کربلا پرواز می کنند که تعداد اعضای هر کاروان 40 نفر است و کسانی که نتوانستند به حج اعزام شوند می توانند به عتبات عالیات مشرف شوند وی افزود همچنین هر هفته 14 کاروان نیز از طریق راههای زمینی از استان به عتبات عالیات اعزام می شوند و کشور هدف ما برای انجام زیارت عراق و کربلاست.

 وی ادامه داد: در همین ارتباط از تمامی زائرینی که قصد سفر به کربلای معلی را دارند تقاضا داریم تا جهت انجام این فریضه الهی تنها از طریق دفاتر زیارتی مجاز حج وزیارت و مبادی رسمی و قانونی اقدام کنند که آدرس این دفاتر و شرکتها در سایت سازمان حج وزیارت استان فارس وجود دارد.

 زینلی در خصوص سرنوشت پرداخت غرامت قربانیان فاجعه منا گفت : در فاجعه منا 50 نفر از هم استانیهای ما به شهادت رسیده اند که در خصوص پرداخت غرامت و سایر موارد قانونی وزارت امور خارجه در حال پیگیری است.

 وی در خصوص حج عمره گفت: در حال حاضر فصل انجام حج عمره نیست و تمامی نگاهها به حج تمتع است. وی در خصوص نقل و انتقال فیش های حج نیز گفت نقل و انتقال فیشهای حج تمتع تنها در شرکتها و دفاتر مجاز حج وزیارت و طبق دستورالعمل صورت می گیرد.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.