پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اعزام زائران ، گلوگاه ساماندهي مراسم اربعين حسيني است

اعزام زائران ، گلوگاه ساماندهي مراسم اربعين حسيني است

نماينده ولي فقيه درامورحج و زيارت درنشست شوراي برنامه ريزي و هماهنگي بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت خواستار برنامه ريزي براي اعزام زائران اهل سنت و افاغنه به عتبات عاليات شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت ، در نشست شوراي برنامه ريزي و هماهنگي بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت كه به رياست حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكرتشكيل شد راهكارهاي حضور پرشورتر زائران در مراسم عظيم پياده روي اربعين حسيني بررسي شد.


نماينده ولي فقيه درامورحج و زيارت در اين جلسه با اشاره به اينكه بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت با پذيرفتن مسئوليت دو كميته فرهنگي و اعزام براي همكاري با ستاد مركزي اربعين آمادگي كامل دارند از معاونت فرهنگي بعثه و مديركل حوزه عتبات خواست كه از فرصت كنوني استفاده نموده و با برنامه ريزي مناسب، بخش هاي فرهنگي و محتوايي و ساماندهي صدور ويزاي زائران اربعين را مديريت نمايند.

درادامه اين جلسه آقاي مهندس اوحدي رئيس سازمان حج وزيارت از آخرين تصميمات اتخاذه شده در خصوص اعزام زائران براي حضور درمراسم اربعين گزارشي ارائه و تصريح كرد ثبت نام زائران براي شركت درمراسم پياده روي اربعين حسيني از طريق سامانه سماح انجام خواهد شد .

دراين جلسه همچنين حاضران ديدگاه خود را درخصوص مسايل مطرح شده دردو حوزه فعاليت هاي فرهنگي و اعزام زائر بيان كردند وبر اين مسئله تاكيد شد كه اعزام زائران ، گلوگاه ساماندهي مراسم اربعين حسيني است و بايد موضوع نحوه صدور رواديد و اعزام مشتاقان حضور در پياده روي اربعين با جديت دنبال و اجرايي شود .

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر در ادامه اين نشست آموزش متمركز زائران عتبات عاليات را ضروري خواند و لزوم اطلاع رساني به زائران در بخش هاي ديني و فرهنگي ، اسكان ، تغذيه ، تداركات و توصيه هاي پزشكي و امنيتي با استفاده از انتشار بروشور ، جزوه ، فضاي مجازي و برنامه هاي آموزشي در رسانه ملي را يادآور شد.

بررسي نحوه اعزام زائران اهل سنت و افاغنه به عتبات عاليات از ديگر محورهاي مورد بحث در اين نشست بود و نماينده ولي فقيه تصريح كرد با توجه به علاقمندي زائران محترم اهل سنت و با كاركارشناسي صورت گرفته اعزام اين عزيزان طراحي و ساماندهي شود.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.