پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

معاون بين الملل بِعثه مقام معظم رهبري:

كارشكني سعوديها در راه عزيمت ايرانيان به حج موجب خرسندي دشمنان اسلام است

كارشكني سعوديها در راه عزيمت ايرانيان به حج موجب خرسندي دشمنان اسلام است

معاون بين الملل بِعثه مقام معظم رهبري ،با 'محمد گورمز' رئيس سازمان ديانت تُركيه ، ديدار و كارشكني هاي عربستان در جلوگيري از اعزام حجاج ايراني به مناسك حج را تشريح كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت، باقري كه به آنكارا سفر كرده بود ، روز چهارشنبه در اين ديدار گفت: به تركيه آمده ام تا مقامات اين كشور را در جريان آنچه بين ايران و عربستان اتفاق افتاده قرار دهم و همينطور افكار عمومي مردم مسلمان تركيه را هم از رفتارهاي رياض مطلع سازم.

وي تاكيد كرد مسئولين بعثه حج مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت جمهوري اسلامي ايران طي ماه هاي گذشته به طور فشرده پيگيري هاي لازم براي اعزام حجاج ايراني به منظور انجام فريضه حج تمتع را از طريق مقامات سعودي و وزير حج عربستان دنبال كرده اند.

باقري افزود: در اين گفتگو ها مقامات حج سعودي هر گونه اعلام نظر و تصميم گيري، در مورد نحوه ارائه تسهيلات و صدور رواديد سفر حجاج ايران را موكول به نظر وزارت خارجه آن كشور كردند.

معاون بين الملل بعثه مقام معظم رهبري نتيجه مكاتبات صورت گرفته و پيگيري هاي رو در رو با مقامات حج سعودي را بي حاصل ارزيابي كرد و گفت: در نتيجه گفتگو هاي رو در رو و پيگيري هاي كتبي و پس از پنج ماه تاخير هيچ گونه نتيجه مثبتي براي اعزام زائران خانه خدا حاصل نگرديد. در مجموع به اين اجماع و جمع بندي رسيده شده كه مقامات سعودي به واسطه قطع روابط تمايل ندارند حجاج ايراني امسال در حج حضور داشته باشند.

وي تاكيد كرد: مسئوليت ناپذيري ، كارشكني، عدم پاسخگويي و رفتار و عملكرد غير سازنده مقامات سعودي، در جهت مانع تراشي و جلوگيري از عزيمت حجاج ايراني به حج تمتع واجب، سد عن سبيل الله است و اين عملكرد موجب خرسندي دشمنان اسلام شده است.

اين دومين ديدار باقري با گورمز در سه ماه اخير در خصوص همكاريهاي دوجانبه و موضوع تنوير اذهان عمومي تركيه از كارشكني هاي عربستان در جلوگيري از اعزام حجاج ايراني به مناسك حج مي باشد.

باقري بعداز اين ديدار در يك كنفرانس مطبوعاتي نقطه نظرات كشورمان را براي اصحاب رسانه اي تركيه تشريح كرد.

حمید محمدی معاون امور حج و زیارت سازمان حج نیز  وی را در این سفر همراهی کرد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.