پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نماينده ولي فَقِيه در أمور حج و زيارت :

زمين‌هاي غصب شده فلسطيني‌ها با مذاكره آزاد نمي‌شود

زمين‌هاي غصب شده فلسطيني‌ها با مذاكره آزاد نمي‌شود

نماينده ولي فَقِيه در أمور حج و زيارت مساله قدس و فلسطين اشغالي را يكي از مسائل مهم و پيچيده جهان اسلام دانست و از ارتباط پشت صحنه و آشكار برخي كشورهاي اسلامي با رژيم اشغالگر قدس به جاي دفاع از ملت مظلوم فلسطين انتقاد كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسگر، نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني تاكيد كرد: يكي از وظايف شرعي كشورهاي اسلامي دفاع از مظلوم و ملت فلسطين است، اما اكنون بسياري از كشورهاي اسلامي پشت صحنه ارتباطاتي با رژيم اشغالگر قدس دارند كه اين ارتباط مانع حمايت از ملت محروم، مظلوم و مسلمان فلسطين مي شود.


وي در گفتگو با خبرنگار إيرنا در كوالالامپوربه صراحت گفت: به همين دليل طي سال هاي گذشته هيچيك از كشورهاي عربي نتوانسته اند براي قدس كاري انجام دهند.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با اشاره به خط مشي انقلاب اسلامي و امام راحل كه مساله قدس را اصلي ترين مساله جهان اسلام دانستند، گفت: نگاه امام راحل به مساله قدس به سال هاي دهه 40 باز مي گردد كه در آن زمان گرفتاري جهان اسلام را ناشي از آمريكا و اسرائيل دانستند و ريشه و ام الفساد را اسراييل ذكر كردند.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسگر با اعلام اينكه پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران فعاليت هاي زيادي براي فلسطين انجام شد، گفت: روز قدس را نيز امام راحل مطرح كردند تا مسلمانان جهان در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان در سراسر جهان يكپارچه و متحد عليه رژيم صهيونيستي برخيزند تا مقدمه اي براي از بين رفتن اين رژيم جعلي باشد.

وي گفت: جداي از اين، ارتباطي كه جمهوري اسلامي ايران با مبارزين فلسطيني داشت موجب شد نقطه اميدي در فلسطيني ها ايجاد شود.

نماينده ولي فقيه در أمور حج و زيارت در ادامه با اشاره به تلاش صهيونيست ها براي پراكنده كردن فلسطيني ها در مناطق مختلف جهان، گفت: تلاش شده است هويت فلسطيني ها در اين پراكندگي گرفته شود. از سوي ديگر آمريكا و كشورهاي ديگر نيز بدنبال تغيير شرايط نبودند و تلاش كردند پراكندگي فلسطيني ها هر چه بيشتر شود.

به گفته وي، با سياست غرب و رژيم صهيونيستي، برخي گروه هاي فلسطيني را نيز به بعضي از كشورها و قدرت هاي بزرگ وابسته كردند و با دريافت پول مزدور شدند و مسير قدرت ها را دنبال كردند و اين مسير نيز نتيجه بخش نبود.

سرپرست حجاج إيراني در ادامه تاكيد كرد: هيچگاه نمي توان با مذاكره حق يك ملت زجركشيده را كه سرزمينش غصب شده از ظالم گرفت. مذاكره با ظالم و اشغالگر پاسخ نمي دهد و امام راحل در اين راستا ايده مقاومت از درون و مقاومت از برون را براي آزادي قدس و فلسطين مطرح كردند.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسگر گفت: جمهوري اسلامي ايران طي سال هاي گذشته عميقا از فلسطيني ها پشتيباني كرده و انتفاضه هاي گوناگوني تحقق پيدا كرد و حماس و جهاد اسلامي نيز با الهام گيري از مقاومت در لبنان، سرانجام توانستند مقابل رژيم اشغاگر قدس بايستند.

وي با اشاره به تحولات در صحنه منطقه، جنگ 33 روزه لبنان كه پشت گرمي براي حماس و جهاد اسلامي بود و محاصره و مقاومت غزه در برابر تجاوز صهيونيست ها، گفت كه اين فشارهاي رژيم اشغالگر قدس نيز نتوانست مردم فلسطين و مبارزان را به زانو در بياورد.

وي با تاكيد بر اينكه اصلي ترين مساله جمهوري اسلامي ايران با جهان اسلام در حال حاضر نيز مساله قدس است، گفت: متاسفانه كشورهاي ديگر همراهي نمي كنند و اين روزها نغمه هاي خطرناكي مي شنويم.

سرپرست حجاج ايراني گفت كه كشورهاي عربي به دليل برخي ضعف هاي دروني رو به سوي رژيم صهيونيستي آورده اند و اين خطر بزرگي است كه جهان اسلام را تهديد مي كند.

وي با تاكيد بر اينكه ايران هميشه حامي كشورهاي اسلامي بوده و خواهد بود، گفت: برخي كشورهاي عربي به دليل شيعه هراسي دشمن به دامن صهيونيست ها افتاده اند و اين براي جهان اسلام يك خطر است.

نماينده ولي فقيه تنها راه پيروزي فلسطين و آزادي قدس را مقاومت دانست و گفت: مقاومت تنها مسيري است كه فلسطينيان مي توانند سرزمين هاي اشغال شده خود را پس بگيرند و جهان اسلام بايد كمك كند تا پراكندگي و آوارگي فلسطيني ها پايان يابد و اين مردم مظلوم به سرزمين هاي خود بازگردند.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسگر گفت كه قضيه قدس و فلسطين كوس رسوايي اروپا وآمريكا را كه دم از دمكراسي مي زدند، به صدا در آورد. اگر اينها طرفدار دمكراسي هستند انتخابات آزاد در سرزمين هاي اشغالي برگزار كنند و راي مردم را بپذيرند. چرا اين مدعيان آزادي تسليحات در اختيار رژيم صهيونيستي قرار مي دهند و در مجامع صهيونيستي تاكيد دارند حمايت از اين رژيم وظيفه آنها است؟ اين نشان مي دهد دمكراسي غربي شعاري بيش نيست و اين رسوايي براي همه مشخص و روشن شده است.

وي در ادامه ايجاد داعش و فعال كردن آن در سوريه را نيز سياستي براي شكستن خط مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي دانست و گفت كه پس از بيداري اسلامي و سقوط ديكتاتورها در برخي كشورها، رژيم اشغالگر قدس احساس خطر كرد كه در محاصره قرار مي گيرد.

نماينده ولي فقيه در أمور حج و زيارت معتقد است: رژيم صهيونيستي و غرب پس از اين جريان تلاش كردند اين رژيم از محاصره خارج شود، لذا در مصر ارتش وارد شد، گروه هاي افراطي، ليبي را به ويراني كشاندند و وارد سوريه شدند تا جبهه مقاومت را از خط مقدم خراب كنند.

وي تلاش براي آشوب در لبنان، ورود داعش به عراق و حملات مكرر به غزه و محاصره اين منطقه و دگرگوني در منطقه و كشاندن برخي كشورهاي عربي به سمت رژيم اشغالگر قدس را در راستاي اين سياست دانست.

وي گفت: سردمداران غرب مي خواهند نقشي را كه براي رژيم صهيونيستي درنظر گرفته اند ادامه يابد، اما حمايت جمهوري اسلامي ايران اين توطئه را يكبار ديگر نقش برآب كرده است. اگر ايران بدون هيچ توقعي به كمك عراق نرفته بود، امروز شايد بغداد نيز سقوط كرده بود و اين حمايت هاي ايران در راستاي پشتيباني از مظلوم بوده است.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسگر با تاكيد بر اينكه صحنه بين المللي دچار دگرگوني شده است، گفت: زماني آمريكا خود را تنها ابرقدرت و كدخداي دهكده جهاني مي ديد، اما امروز احساس مي شود كاخ سفيد تعيين كننده مطلق در برخي نقاط جهان نيست و اين امر به بركت انقلاب اسلامي ايران است.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.