پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دکتر موسوی در جمع عمره گزاران کاشان : مناسک عمره وجود انسان را معطر، و درون او را پالایش می دهد.

دکتر موسوی در جمع عمره گزاران کاشان : مناسک عمره وجود انسان را معطر، و درون او را پالایش می دهد.
به گزارش خبرنگار حج نیوز همایش بزرگ توجیهی – آموزشی عمره گزاران شهرستان کاشان همزمان با ایام خجسته میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز تجلیل از مقام معلم در سالن ورزشی این شهر با مشارکت صدها تن از زائران سرزمین وحی برگزار شد.
در این همایش که صدها تن از زائران سرزمین وحی مشارکت داشتند ، حجةالاسلام و المسلمین دکتر موسوی مشاور رییس جمهور و ریاست سازمان حج و زیارت طی سخنانی با ارائه مقدمه ای پیرامون منزلت و فضایل گرانقدر دخت رسالت (س) با اشاره به فضائل حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: حضرت زهرا(س) ریشه همه قداست‌ها و خوبی هاست . در همین راستا وجود نازنین پیامبر‌اکرم (ص) که در منزلتی بالاتر از همه انبیاء قرار دارد برگزیده  خداوند در جهان آفرینش می باشد در کلامی گهربار می فرماید: فاطمة ام ابیها ....یعنی پیامبر ریشه خود را فاطمه می داند ، همه نیک می دانیم که سخن رسول گرامی اسلام (ص) وحی الهی است « و ما ینطق عن الهوی ان هو الا وحی یوحی.
دکتر موسوی افزود: فاطمه(س) ریشه رسالت و امامت است. فاطمه(س) فقط الگوی زنان نیست بلکه الگوی همه عالم است، نه برای اینکه دختر پیامبر(ص) یا مادر امام حسن(ع) و امام حسین(ع) است، و این ناشی از مقام و منزلتی که خداوند در گستره نظام هستی به این بانوی بخشیده است.حضرت فاطمه بنت‌اسد مادر حضرت علی(ع) بود اما جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) را نداشت. فاطمه زهرا(س) کسی است که امام حسین(ع) پایش را و پیامبر(ص) بر دستانش بوسه می‌زد.
رییس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به ضرورت شناخت جایگاه والای صدیقه کبری (س) اظهار داشت : چشیدن لذت و شیرینی عبادت ها و راز و نیازها یک توفیق بزرگ الهی است که بسادگی نصیب هرکس نمی شود.از حضرت فاطمه(س) بخواهید تا از ژرفای عبادت های خود   لذت ببرید.در حدیث داریم صدیقه کبری (س) هنگام عبادت و راز و نیاز با معبود می‌فرمود: « لذت عبادت و ارتباط با خدا مرا از همه خواسته‌ها و نیازها دور می‌کند.» از فاطمه (س) چگونگی لذت بردن از مناجات ها را بیاموزیم در روایت دیگری نیز از ایشان آمده است : هر کس عبادت خالصانه را به خدا هدیه نماید، خدا مصلحت زندگی اش را به بهترین شکل به او عطا می کند.امروز در بسیاری از کارها و امور روزمره مصلحت خود را نمی دانیم چیست و چه فتنه‌ها و بلایایی در فراروی ما خواهد بود.بدون تردید اگر ارتباط خود را با خدای متعال تقویت و نیت ها را خالص کنیم و همه زندگی را وقف خدا نماییم آنگاه خدا خیر دنیا و آخرت را برای ما رقم خواهد زد.
این استاد دانشگاه در تبیین اهمیت پاک سازی درون و جلا بخشیدن به روح و روان آدمی بویژه با بهره جستن از فرصت ارزشمند حج و عمره گفت : همانگونه  برای جسم ارزش قائل هستیم و روزانه آن را معطر می‌کنیم، روح انسان نیز نیازمند پاکیزگی و بوی خوش است .پس بیایید با استغفار و بهره جستن از فرصت بی بدیل حج و عمره روح را معطر سازیم .انجام مناسک عمره، توسل به معصومین(ع)  و استغفار به تعبیر پیامبراکرم (ص) بوی بد گناهان از بین می برد.اگر انسان بدرستی و از روی اخلاص استغفار نماید، خداوند نیز گناهانش را پاک می کند ..و یمحو السیئات و بالاتر از آن گناه را به حسنات تبدیل می‌کند.... یبدل الله سیئاتهم حسنات . در سفر عمره می توانید به این مهم برسید .یک رکعت نماز در مسجدالحرام ثواب صدهزار رکعت نماز دارد. علاوه بر اینها نگاه کردن به کعبه نیز برای انسان ثواب قلمداد می شود.
رییس سازمان حج و زیارت با تاکید بر محوریت شعار خدمتگزاری در سرلوحه برنامه های سازمان گفت :آنچه برای بنده  و همکارانم مهم می باشد، خدمت خالصانه به زائران است. در ابتدای پذیرش مسئولیت برخی افراد با مراجعه به ما ،گفتند این مسئولیت را نپذیرید از جهت اقتصادی و سیاسی موقعیت خوبی نیست ،فشارهای زیادی متوجه شما خواهد شد ،ولی گفتم،در راستای خدمت به زائران می ایستم و خدا در این راه کمک خواهد کرد. همین لطف خداوند بود، که توانستیم در سال 91  بهترین حج جمهوری اسلامی طی 30 سال اخیر را بشکل روان و در فضایی توام با آرامش برگزار کنیم.
آقای دکتر موسوی سپس به برخی طرح ها و برنامه های عملیاتی سازمان در راستای پاسداشت حقوق مردم و تسهیل امور زیارتی حج،عمره و عتبات اشاره کرد و افزود: در همین چارچوب و با هدف تسهیل امر زیارت مردم ،صرفه جویی در هزینه ها در راستای تحقق حماسه اقتصادی مورد تاکید مقام عظمای ولایت ،طرح هایی نظیر « کاهش 1000 نفر از عوامل اجرایی حج 92» ، «هدفمندسازی سهمیه عمره » و حذف رانت ها و ویژه خواری و نیز اجرایی « طرح اعزام متمرکز استانی زائران عتبات» را در کمتر از یکسال عملیاتی کرده ایم که بحمدالله نتایج ارزشمندی حاصل شده است.
وی به تبلیغات رسانه پیرامون قیمت تمام شده حج 92 اشاره و گفت : برخی افراد که به جهت قطع سهمیه ها  منافع خود را از دست رفته دیدند، با مستمسک قرار دادن هزینه حج تمتع سال 92 بدون توجه به مسائل اقتصادی کشور و گران شدن نرخ ارز اقدام به فضا سازی نموده بی آنکه بدانند سازمان هیچ نقشی در این زمینه ندارد.برخلاف ادعای این افراد ما  هزینه زائران  در کشور عربستان را بگونه ای مدیریت کردیم تا قیمت ها نسبت به سال گذشته هیچ افزایشی نداشته و حتی در برخی اقلام کمتر سال پیش می باشد ،اما چون احتساب هزینه ها به ارز خارجی است و باتوجه به قیمت بالای ارز مبادله ای و حذف ارز مرجع از سوی بانک مرکزی قیمت ها به ریال به حدود 9 الی 12 میلیون بالغ شده است.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.