پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

برگزاری نخستین کنگره شهدای منا با حضور رئیس‌جمهور/ خانواده‌های شهدای منا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

برگزاری نخستین کنگره شهدای منا با حضور رئیس‌جمهور/ خانواده‌های شهدای منا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: نخستین کنگره ملی شهدای منا با حضور رئیس‌جمهور در سالروز شهادت مهاجران الی الله برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس سعید اوحدی عصر امروز در نشست هماهنگی یادواره شهدای منا که در محل فرمانداری بروجرد تشکیل شد،  با تأکید بر لزوم رفع مشکلات خانواده‌های جان‌باختگان حادثه منا اظهار داشت: همه مسئولان باید برای حل مشکلات خانواده‌های شهدای منا تلاش کنند چرا که در حال حاضر همچون سال‌های اولیه پس از جنگ تحمیلی و ورود آزادگان به کشور چارچوب مشخصی برای انجام امور آزادگان وجود ندارد.


وی با بیان اینکه خدمت به شهدا و خانواده آنها بسیار ارزشمند است، افزود: شهادت مظلومانه حاجیان با لباس احرام در حادثه منا فراموش‌شدنی نخواهد بود و برای رسیدگی و خدمت به خانواده‌های معظم این شهدا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور از برگزاری یادواره شهدای منا خبر داد و اضافه کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته، بنیاد شهید و امور ایثارگران متولی برگزاری یادواره شهدای منا در کشور است.

وی از برگزاری نخستین کنگره ملی شهدای منا با حضور رئیس‌جمهور  خبر داد و عنوان کرد: بر این اساس کمیته‌هایی نظیر بین‌الملل، حقوقی، تبلیغات، محتوای فرهنگی و اطلاع‌رسانی برای بزرگداشت سالروز شهادت مهاجران الی الله تشکیل شده و بیش از 50 برنامه همچون دیدار خانواده‌های شهدای منا با رهبر معظم انقلاب در این روز برگزار می‌شود.

اوحدی با اشاره به طراحی 20 نماهنگ در خصوص شهدای حادثه منا خاطرنشان کرد: انتقال حرف دل ملت ایران به دنیا و سعودی‌ها هدف از طراحی این نماهنگ‌ها است که تلاش می‌شود در سالروز شهادت آنها رونمایی شود.

وی با تأکید بر لزوم برگزاری هرچه باشکوه‌تر یادواره شهدای منا گفت: بر اساس تقویم شمسی این واقعه در دوم مهرماه رخ‌داده که تلاش می‌شود با دعوت از خانواده‌های شهدای منا از دیگر کشورها نیز از مقام این جان‌باختگان تجلیل شود.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور با یادآوری آیین تشییع بی‌سابقه شهدای منا در کشور افزود: انتظار می‌رود آئین گرامیداشت این شهدا در نخستین سالروز وقوع آن با شکوه بیشتری برگزار شود.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.