پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دیدار رئیس سازمان حج و مدیرعامل بیمه ایران؛

بیمه زائران اربعین الزامی شد

بیمه زائران اربعین الزامی شد

در دیدار رئیس سازمان حج و زیارت و مدیرعامل بیمه ایران مسائل پوشش بیمه‌ای زائران اربعین مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس سعید اوحدی در دیدار عصر روز گذشته (یکشنبه) با محسن پورکیانی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمه ایران در خصوص ثبت نام از مشتاقان زیارت اربعین گفت: اطلاع رسانی برای ثبت نام از زائران اربعین از اول مرداد ماه آغاز و نام نویسی از مشتاقان زیارت اربعین از نیمه مرداد ماه در سامانه سماح آغاز خواهد شد.

وی در در این دیدار که با حضور مدیر عامل و برخی اعضای هیئت مدیره شرکت سهامی بیمه ایران برگزار شد، بر لزوم پوشش بیمه ای زائران اربعین تأکید کرد و اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین، امسال در ثبت نام زائران اربعین حسینی(ع) در سامانه سماح پوشش بیمه ای زائران الزامی است و تنها در صورتی که زائران تحت پوشش بیمه قرار گرفته باشند، برای آنان ویزای عزیمت به عراق برای زیارت اربعین صادر خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت جمعیت مشتاقان ایرانی برای حضور در مراسم اربعین حسینی(ع) امسال را حدود دو میلیون نفر پیش بینی کرد.

مهندس اوحدی دراین دیدار، بیمه ایران را همکار استراتژیک سازمان حج و زیارت خواند و از اقدامات این شرکت در پیگیری امور شهدای مظلوم حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و فاجعه منا تقدیر کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت در این باره افزود: کمیته مشترکی از سازمان حج و زیارت و بیمه ایران در خصوص تسریع در پرداخت ما به التفاوت بیمه برخی خانواده های شهدای مظلوم دو حادثه حج سال گذشته تشکیل شود و حداکثر تا دو هفته آینده در این خصوص اقدامات لازم انجام گیرد.

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت همچنین در ادامه این جلسه گزارشی از طرح های در حال اجرا در عراق در مسیر توسعه زیرساخت های خدماتی و رفاهی زائران از جمله هتل بزرگ نجف با ظرفیت 770 تخت با پیشرفت 65 درصدی و همچنین ساخت هتل 'کربلا دُوَلی' در کربلای معلی و نیز دو پروژه اجرایی در داخل کشور نام برد.

محسن پورکیانی مدیرعامل شرکت بیمه ایران در این دیدار از حسن اعتماد سازمان حج و زیارت به این شرکت بیمه ای برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی(ع) تشکر کرد و گفت: برای شرکت بیمه ایران مایه خرسندی  که به زائران اربعین حسینی(ع) خدمات بیمه ای ارائه دهد و این شرکت افتخار دارد تا در چارچوب مقررات کشور با سازمان حج و زیارت همکاری و به زائران اهل بیت(ع) خدمات ارائه دهد.

شایان ذکر است از مبلغ 550 میلیون ریال بیمه شهدای حادثه جرثقیل و فاجعه منا ، مبلغ 250 میلیون ریال به خانواده های این شهدای مظلوم پرداخت شده و مبلغ الباقی پس از طی مراحل قانونی و انحصار وراثت، به خانواده های داغدیده شهدای دو حادثه تلخ حج سال گذشته پرداخت خواهد شد.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.