پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دیدار رئیس سازمان حج و زیارت با آیت الله اعرافی ؛

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور: دیپلماسی در موضع حج، با عزت، مصلحت و شرافت بود

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور: دیپلماسی در موضع حج، با عزت، مصلحت و شرافت بود

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در دیدار رئیس سازمان حج : دیپلماسی  در موضع حج، با عزت، مصلحت و شرافت بود

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس سعید اوحدی در سفر امروز به قم در دیدار با آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، رئیس جامعه المصطفی العالمیه و امام جمعه شهر مقدس قم، گزارشی از دو دور مذاکرات اخیر هیئت مذاکره کننده حج جمهوری اسلامی ایران که با کارشکنی طرف سعودی همراه بود و منجر به محروم ساختن زائران ایرانی از انجام فریضه حج گردید، ارائه کرد.

بر اساس این گزارش مهندس اوحدی به رفتارهای دور از ادب سیاسی و اسلامی طرف سعودی در دور اول مذاکرات حج اشاره کرد و در ادامه بیان کرد: موضع ما در مذاکرات حفظ عزت ، کرامت و تأمین امنیت حجاج ایرانی بود اما طرف سعودی اراده ای برای پذیرش زائران ایرانی نداشت.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه به دیدار با مراجع عظام تقلید پیش از دور دوم مذاکرات حج با طرف سعودی اشاره کرد و اظهار داشت: رهنمودهای مراجع عالیقدر و موضع گیری شفاف آنان ، پشتوانه ای برای دور دوم مذاکرات حج بود.

وی افزود: پیش از اعزام هیئت ایرانی  به عربستان برای دور دوم مذاکرات، جلسات متعددی با حضور مسئولین عالی رتبه کشور تشکیل شده بود و برای ما هیچ نقطه مبهمی وجود نداشت و می دانستیم که دراین مذاکرات چه موضعی را باید اتخاذ نماییم اما در مقابل طرف سعودی برای بسیاری از خواسته ها و مطالبات منطقی ایران علی رغم تأخیر 5 ماهه راهکار و پاسخی نداشت.

مهندس اوحدی به برگزاری همایش دیدار با سفرای کشورهای اسلامی در سازمان تقریب مذاهب اسلامی اشاره داشت و گفت: در این مراسم گزارشی از تلاش های هیئت مذاکره کننده حج جمهوری اسلامی ایران و همچنین کارشکنی طرف سعودی در مسئله حج و محروم ساختن زائران ایرانی از انجام فریضه حج به سفیران کشورهای اسلامی ارائه گردید که مورد استقبال آنان واقع شد.

در ادامه این دیدار آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ضمن آرزوی توفیق برای خادمان زوار و همچنین تقدیر از تلاش های هیئت حج جمهوری اسلامی، گفت: از دیپلماسی با عزت، مصلحت و شرافت شما در امر حج تشکر می کنم . علی رغم اینکه ابزارها و بنگاه های تبلیغاتی دنیا در دست طرف مقابل بود با تدبیر و هوشمندی ، با هدایت های عالمانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب و تلاش های آقای قاضی عسکر و آقای اوحدی مسائل حج دنبال شد.

وی افزود: انشاء الله از همین موضع حکمت، عزت و هوشمندی که وجود دارد بتوان دیپلماسی حج را پیش برد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور اظهار داشت: سازمان حج و زیارت در جایگاه مهمی از لحاظ سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی قرار گرفته و ارتباط آن سازمان با مرکز فرهنگی و مداومت در این ارتباط ضرورت دارد.

 

 


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.