پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نام نویسی در سامانه سماح شرط صدور ویزای اربعین

نام نویسی در سامانه سماح شرط صدور ویزای اربعین
معاون امور حج و زیارت سازمان حج گفت: روادید خروج از کشور برای حضور در آیین اربعین حسینی تنها برای افرادی صادر خواهد شد که در سامانه سماح ثبت نام کرده باشندو مدارکشان نیز تکمیل باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، حمید محمدی در این باره افزود: برای این امر با دستگاه های مربوطه هم هماهنگی به عمل آمده است و بر همین اساس روادید خروج از کشور برای حضور در آیین اربعین حسینی تنها برای افرادی صادر خواهد شد که در سامانه سماح ثبت نام کرده باشندو مدارکشان نیز تکمیل باشد.

وی ادامه داد: در این سامانه برخی پیش بینی های لازم از جمله انتخاب سرگروه انجام گرفته است ؛ ضمن اینکه در این سیستم بنا بر اطلاعات فردی ارایه شده توسط کاربر بهترین مرز خروج برای فرد ، توسط سیستم رایانه انتخاب و اعلام خواهد شد.

معاون حج و زیارت با اشاره به اینکه در سامانه سماح همچنین پیش بینی ارایه خدمات پزشکی با تعرفه های خاص شده و تاکنون میزان هزینه صدور ویزا مشخص نشده است، گفت: تمام پیش بینی های لازم در ستاد کمیته مرکزی اربعین برای برگزاری آیین با شکوه اربعین حسینی در نظر گرفته شده است. 

محمدی با بیان اینکه ثبت نام در سامانه سماح در نیمه دوم مرداد ماه آغاز خواهد شد، افزود: یکی از مشکلات سال گذشته زائران اربعین حسینی تهیه ارز برای صدور روادید بود که امسال با عنایت به همکاری های صورت گرفته برای صدور ویزا معادل هزینه ریالی از طریق همین سامانه از حساب ثبت نام کننده کسر می شود.

وی گفت: از دیگر الزامات اعزام امسال زائران اربعین حسینی بیمه اجباری زائران است که در غیر این صورت ویزا صادر نخواهد شد.

معاون سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سال گذشته حدود یک میلیون و 700 هزار زائر از طریق مرزهای کشورمان راهی عراق شدند، پیش بینی کرد، این رقم در سال 95 به بیش از 2 میلیون تن برسد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.