پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آیةالله جوادی آملی:شرف و حيثيت و كرامت اهل سنت از كربلا و حجر بن عدي‌هاست

آیةالله جوادی آملی:شرف و حيثيت و كرامت اهل سنت از كربلا و حجر بن عدي‌هاست
آيت‌الله العظمي عبدالله جوادي آملي امروز يكشنبه در درس خارج فقه خود كه در مدرسه علميه فيضيه برگزار شد با محكوم كردن اهانت به قبر حجر بن عدي اظهار كرد: اين نكته را همه برادران اهل سنت بدانند كه هر چند عده‌اي، قبور ائمه بقيع را ويران كردند اما اينها هرگز نتوانستند نور ذوات قدسي چهار امام معصوم(ع) را خاموش كنند.وي تاكيد كرد: حجر بن عدي هم پيرو همان ذوات قدسي و شاگرد همان چهار امام معصوم(ع) است.

اين استاد برجسته حوزه علميه با بيان اينكه حيات و كيان برادران اهل سنت به بركت اهل بيت(ع) است اظهار كرد: برادران اهل سنت اينها را خوب گوش دهند، بعد بررسي كنند و بدانند كه مديون اهل بيت(ع) هستند. همه ما جريان كربلا و رجزخواني‌هاي پليدانه امويان را شنيديم؛ آنها كه نيامدند با شيعيان بجنگند، بلكه به جنگ قرآن و اسلام آمده بودند و حسين بن علي(ع) غدير را زنده كرد و شما در پناه غدير، سقيفه را به پا كرديد. شرم هم چيز خوبي است. اگر كربلا نبود سقيفه هم نبود.آيت‌الله جوادي آملي تاكيد كرد: خجالت بكشيد. حرفي غير از اين داريد كه اولي و دومي و سومي را ابي عبدالله (ع) زنده كرد. كمي فكر كنيد. شرف و حيثيت و كرامت شما به وسيله كربلا و همين حجر بن عدي‌هاست.اين مرجع تقليد با اشاره به اينكه اگر غدير و مفاخر شيعه از دست برود، در كنارش سقيفه هم از دست مي‌رود اظهار كرد: سقيفه لرزان است و شما مديون كربلا هستيد.

آيت‌الله جوادي آملي به تاثير قرآن و عترت در طول تاريخ و نهضت‌هاي اسلامي اشاره كرد و افزود: الان هم خاورميانه را قرآن و عترت حفظ كرده است، يعني امام و شاگردانش و مراجع قيام كردند.وي تاكيد كرد: بختيار براي حمايت از قانون اساسي كه رژيم سلطنتي آن را امضا كند، راهپيمايي 400 هزار نفري را از ميدان امام حسين(ع) تهران تا ميدان انقلاب راه اندازي كرد. آنها خيال كردند با 400 هزار نفر مشكلشان حل مي‌شود اما وقتي تاسوعا و عاشورا و 28 صفر شد ميليون‌ها نفر از مردم وارد خيابان‌ها شدند و كار رژيم يكسره شد.

به گفته این استاد حوزه، در دوران دفاع مقدس هم در خاكريزهاي اول و دوم، يك نوار مرز پرگهر يا يك پرچم سه رنگ نبود، هر چه بود يا حسين يا حسين، كربلا كربلا، يا زهرا يا زهرا و... بود.آيت‌الله جوادي آملي با بيان اينكه الان نام امام در مصر، تونس، عربستان، يمن، قطر، بحرين و... برده مي‌شود، تاكيد كرد: اگر الان نفس تازه مي‌كشيد و اگر گذشتگان شما نفس تازه مي‌كشيدند به بركت اهل بيت(ع) است. شما هم خواب بوديد كه يك بيداري شما را بيدار كرد.استاد برجسته حوزه علميه افزود: كسي كه امروز اسلحه را به دست القاعده و طالبان داد فردا همان اسلحه را عليه شماها به كار مي‌برد.

اين مرجع تقليد به همزيستي مسالمت‌آميز شيعيان و اهل سنت در ايران اشاره كرد و گفت: ساليان متمادي بردران اهل سنت و شيعه در ايران زندگي مي‌كنند و در دفاع مقدس هر دو براي حفظ اصل اسلام شهيد شدند؛ اگر گوشه‌اي از اين مفاخر آسيب ببيند به خود شما بر مي‌گردد.وي افزود: آمريكا اصولا يك ملت وحشي است كه وحشي‌تر از اينها وجود ندارد؛ اينها دو جنگ خانمان سوز جهاني اول و دوم را راه اندازي كردند و بيش از 70 ميليون نفر را خاك كردند. الان هم كه دم از دموكراسي مي‌زنند دست آنها روي ماشه بمب اتم است و اگر جنگ شود 70 ميليون كشته مي‌شود 700 ميليون.به گفته آيت‌الله جوادي آملي، كساني كه به دنبال تخريب قبور ائمه و اماكن مقدسه هستند جزو اهل سنت واقعي نيستند؛ آنها اگر نظر تسنن دارند بايد بدانند كه سقيفه آنها به بركت غدير است.

اين مرجع تقليد به تلاش بزرگان شيعه از جمله امام راحل و مقام معظم رهبري براي تقريب مذاهب و جلوگيري از وقوع جنگ فرقه‌اي بين شيعه و سني اشاره كرد و افزود: بزرگان شيعه ضمن محكوم كردن اين گونه جنايت‌ها و عرض تسليت به محضر امام زمان(عج)، سراسر جهان اسلام را به صبر و خويشتن داري راهنمايي كردند كه مبادا اثر متقابل انجام دهند تا بهانه‌اي دست دشمنان باشد.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.