پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دومین جلسه برنامه ریزی و هماهنگی اربعین حسینی در حج و زیارت استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

دومین جلسه برنامه ریزی و هماهنگی اربعین حسینی در حج و زیارت استان آذربایجان شرقی  برگزار شد.
دومین جلسه برنامه ریزی و هماهنگی اربعین حسینی با حضور آقای روحی – مدیر حج و زیارت استان، آقای دانشور رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، همکاران، کارگزاران زیارتی و سایر مسئولین در محل دفتر حج و زیارت استان جهت هماهنگی و برنامه ریزی برای اربعین 95 برگزار گردید.

دومین جلسه برنامه ریزی و هماهنگی اربعین حسینی با حضور آقای روحی مدیر حج و زیارت استان آذربایجان شرقی، آقای دانشور رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ، همکاران، کارگزاران زیارتی و سایر مسئولین در محل دفتر حج و زیارت استان آذربایجان شرقی برگزار گردید.

در ابتدای جلسه، آقای روحی گفت: با عنایت به جلسه برگزار شده در استانداری استان آذربایجان شرقی با حضور مدیران سازمانها و ادارات ذیربط در برنامه راهپیمایی اربعین  تصمیم گرفته شد مرز شلمچه بعنوان محل خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی همانند سال قبل به استان آذربایجان شرقی در نظر گرفته شود.

دیر حج و زیارت استان آذربایجان شرقی در خصوص صدور ویزا تصریح کرد:صدور ویزا در زمان اربعین در استان،  گروه عراقی همانند سال قبل در استان مستقر و نسبت به صدور ویزا اقدام خواهد شد.  صدور ویزا فقط برای ثبت نام کنندگان در سامانه سماح انجام خواهد گرفت و بصورت آزاد صورت نخواهد گرفت. در خصوص نحوه پرداخت مبلغ ارزی ویزا توسط زائر نیز معادل هزینه ریالی آن از طریق سامانه سماح از حساب ثبت نام کننده کسر خواهد شد. وی افزود: نمایندگان شرکتهای مرکزی عتبات استانهای تحت پوشش با هماهنگی مدیران محترم استانها در شهر تبریز مستقر خواهند شد. تا مشکلات سال قبل در خصوص ارائه مانیفست و رفع اشکال مشخصات مرتفع گردیده و کاهش زمانی صدور ویزا  را شاهد باشیم.

 در ادامه آقای دانشو رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، با ارائه گزارشی از عملیات اربعین سال گذشته گفت: ما در سال قبل در اوج ورود زائران روزانه 55000 نفر ورودی داشتیم در نهایت در کل 450000 نفر زائر از مرز شلمچه وارد خاک عراق شدند.

وی در خصوص تغذیه زائران گفت:در اربعین سال گذشته 270000 وعده غذا توسط این استان به همراه سایر خدمات توزیع گردید. و امسال نیز یک کامیون آرد برای تامین نان و پخت آن در نظر گرفته شده است.

افزایش گیتها، افزایش تعداد وعده های غذایی نسبت به سال قبل، آماده سازی تجهیزات آشپزخانه ای، برپائی موکب با تجهیزات و نیروی انسانی کافی در مسیر نجف کربلا، تمرکز بیشتر بر روی سایر خدمات مانند اسکان - میان وعده - ساخت حمام- ساخت دستشویی-تهیه شربت و ...، ایجاد درمانگاه در کنار موکب، تشکیل گروهی جهت تحقیق و پژوهش جهت بازخورد نکات منفی و مثبت طرح برای سالهای آتی، تنظیم چارت تشکیلاتی کمیته اربعین، تهیه دفترچه راهنما و خاطرات و ارائه نکات مورد نیاز زائر در طول سفر و ارائه آن به زائر در زمان تحویل ویزا، تشکیل کمیته فرهنگی جهت تهیه بروشور و راهنمای سفر، سامان دادن حمل و نقل زائر در داخل عراق و تهیه کارت شناسایی در سامانه سماح، ایجاد دوش های سرپایی برای استفاده زائران از دیگر موضوعاتی است که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.