پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نماینده مجلس خبرگان رهبری: در مذاکرات حج اندیشمندانه، خردمندانه و منطقی رفتار کردید

نماینده مجلس خبرگان رهبری: در مذاکرات حج اندیشمندانه، خردمندانه و منطقی رفتار کردید

 آیت الله سید هاشم بطحایی گلپایگانی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در دیدار امروز رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در طول مذاکرات مصاحبه های شما را دنبال می کردم، بسیار اندیشمندانه، خردمندانه و منطقی رفتار کردید.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ مهندس سعید اوحدی در دیدار امروز با آیت الله بطحایی به دو دوره مذاکرات هیئت حج جمهوری اسلامی ایران با مقامات سعودی اشاره کرد و گفت: مسیر مذاکرات مسیر سختی بود بدلیل اینکه ما فریضه واجبی را دنبال می کردیم اما همانگونه که قرآن بر کرامت انسان تأکید دارد، یکی از اصول ما در این مذاکرات حفظ عزت، کرامت و احترام زائران ایرانی بود.

رئیس سازمان حج و زیارت در این دیدار گزارشی از کارشکنی های طرف سعودی در رابطه با مسئله حج که نهایتا موجب محروم شدن زائران ایرانی از انجام این فریضه الهی گردید، ارائه کرد.

وی در سخنانش به تفسیر شرایط امروز منطقه پرداخت و  نظام جمهوری اسلامی ایران را   دارای جایگاهی عزتمند و مقتدر در عرصه بین الملل و جهانی توصیف کرد.

آیت الله سید هاشم بطحایی گلپایگانی نماینده مردم شریف تهران در مجلس خبرگان رهبری در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش های هیئت مذاکره کننده حج جمهوری اسلامی ایران در پیگیری مسئله حج از زحمات نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج  در این خصوص تقدیر به عمل آورد و گفت: در طول مذاکرات حج مصاحبه های شما در رسانه ها را دنبال می کردم رفتار شما بسیار اندیشمندانه بودو با خردمندی و منطقی رفتار کردید.

وی در این دیدار بیان کرد: در احکام دین هم شخص مهم است هم شخصیت، اما شخصیت مومن از اهمیت بالاتری برخوردار است. روزه بر انسان واجب است ولی در صورت داشتن ضرر حرام می شود. حج نیز مانند روزه واجب الهی است ولی در صورت عدم تحقق شرایط آن واجب نیست.

 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.