پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: مسؤولان جامعه سعه‌صدر داشته باشند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: مسؤولان جامعه سعه‌صدر داشته باشند

نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت با بيان اينكه برخي به دنبال تحريف زندگي ائمه اطهار(ع) هستند، گفت: قانون‌مداري ويژگي اسلام و مكتب اهل‌بيت(ع) است ومسؤولان جامعه بايد درانجام امور سعه‌صدر داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي‌عسكر روز گذشته در مراسم سوگواري سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در مسجد جامع شهر دماوند، ضمن تسليت شهادت رئيس مذهب فقه جعفري وجود مقدس پيامبراعظم (ص) و ائمه معصومين را از ذخاير الهي براي مردم دانست.

به گزارش فارس ، نماينده ولي فقيه درامور حج وزيارت با بيان اينكه پيامبر اعظم(ص) و ائمه اطهار(ع) براي زندگي مطلوب به عنوان الگو از طرف خداوند متعال معرفي شده‌اند گفت: قرآن مي‌فرمايد كه روش، سيره و سبك زندگي پيامبراعظم(ص) براي مردم الگوست و همين تعريف به گونه‌اي ديگر براي ائمه اطهار(ع) هم آمده است.

حجت الاسلام و المسلمين قاضي‌عسكرادامه داد: مفهوم امامت در تشيع همين است كه وقتي مي‌گويم شيعه حضرت علي ابن ابي‌طالب هستيم، يعني دقيقا در جايي قدم برداريم كه ايشان قدم گذاشته‌اند.

وي با اشاره به اينكه ما وظيفه داريم كه در همه زمينه‌ها از امام خود پيروي كنيم، تصريح كرد: وقتي امام يا عالمي مطلبي را بيان مي‌كند، كاري را انجام مي‌دهد يا كاري در حضورشان انجام شود و واكنشي نشان ندهند، اين موضوع براي ما حجت است كه مي‌توانيم آن كار را انجام دهيم.

نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت با اشاره به اينكه در تمام زمينه‌ها روش پيامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) براي ما الگوست، افزود: آنها ذخاير بزرگي همچون گنج هستند كه مخفي مانده‌اند و ما خوب از آنها بهره‌برداري نكرده‌ايم.

حجت الاسلام و المسلمين قاضي‌عسكر با بيان اينكه كتاب‌هاي گوناگوني درباره زندگي ائمه اطهار(ع) وجود دارد، اضافه كرد: وقتي وارد زندگي ائمه اطهار(ع) مي‌شويم، مشاهده مي‌كنيم كه اطلاعات خيلي محدود، ناقص و تحريف شده است و اين موضوع بسيار خطرناك مي باشد.

وي گفت: متأسفانه در طول تاريخ شيعه همواره در معرض هجوم دشمنان قرار داشته و دشمنان بسياري كتابخانه‌ها و كتب شيعه را آتش زدند و از بين بردند؛ همچنين علماي زيادي را به شهادت رساندند.

نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت با اشاره به اينكه دشمنان درصدد بودند كه مكتب شيعه از بين برود، تصريح كرد: مجاهدت ائمه اطهار (ع) اين اجازه را به آنها نداد؛ اما به دليل اينكه فاصله ما با ائمه اطهار(ع) زياد است، متأسفانه گاهي زندگي آنها دست‌خوش تحريف مي‌شود.

حجت الاسلام و المسلمين قاضي‌عسكر اضافه كرد: گاهي مطالبي در كتاب‌هاي ديني آمده يا بر سر زبان‌ها جاري شده كه حقيقت ندارد و خلاف آن چيزي است كه در مكتب ائمه اطهار (ع) سراغ داريم.
نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت خاطرنشان كرد: وقتي كه دنباله مباحث و احاديث را پيگير مي‌شويم، مشاهده مي‌كنيم آن مطلب از كساني نقل شده كه دشمن ائمه اطهار (ع) بوده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمين قاضي‌عسكر با تأكيد بر اينكه تاريخ هم همچون فقه نياز به تحقيق دارد، گفت: همان‌طوري كه در فقه به مجتهد نياز داريم، در تاريخ هم به مجتهد نياز است؛ دشمنان خيلي تلاش كردند كه چهره امام سجاد (ع) را بيمارگونه معرفي كنند و در برخي از نقاط شيعه‌نشين وقتي سخن از ايشان مي‌آيد، برخي تصورشان اين است كه اين حضرت هميشه بيمار بوده‌اند.

وي اضافه كرد: در حالي كه تاريخ پيش روي ماست و وقتي آن را بررسي مي‌كنيم، مي‌بينيم كه امام سجاد (ع) به غيرازواقعه كربلا و عاشورا بيماري ديگري نداشتند كه آن هم به خواست خداوند بود كه ايشان بيمار شوند؛ چراكه اگر بيمار نمي‌شدند، بايد همچون حضرت علي‌اكبر(ع) در ميدان جنگ حاضر مي‌شدند و از اسلام و امامت دفاع مي‌كردند.

نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت افزود: در زمان زندگي امام جعفر صادق (ع) هم مسائلي را مطرح كردند، براي اينكه به شيعه بگويند ظلم‌ستيزي و مقابله با طاغوت وظيفه شيعه نيست، بلكه سكوت برابر ظلم ظالمان و واكنش نشان ندادن به آن ، وظيفه شيعيان است.

حجت الاسلام و المسلمين قاضي‌عسكر با بيان اينكه همين مسائل در خصوص امام زمان (عج) هم وجود دارد، گفت: خيلي مطرح كرده‌اند كه وقتي امام زمان ظهور كند، گردن بسياري از انسان‌ها را مي‌زنند؛ اما واقعيت اين است كه ايشان زماني ظهور مي‌كنند كه شرايط دنيا براي پذيرش منجي وجود داشته باشد.

وي تصريح كرد: امروزبا اتفاقاتي كه درعراق، سوريه، بحرين، يمن و... رخ مي‌دهد، هيچ‌كسي به فكرمظلومان نيست و اين زمينه‌اي را فراهم مي‌كند كه مردم به دنبال نجات‌گري باشند؛ در واقع، اين مردم هستند كه خود به خود به طرف امام زمان (عج) مي‌روند.

نماينده ولي‌فقيه در امورحج و زيارت با اشاره به زندگي 65 ساله و 34 سال امامت امام جعفر صادق (ع) افزود: زندگي امام ششم درس‌‌هاي فراواني براي مؤمنان دارد؛ چراكه ايشان همواره به مردم درس مي‌آموختند تا سطح علمي و دانش آنها افزايش يابد.

حجت الاسلام و المسلمين قاضي‌عسكر با بيان اينكه امام جعفر صادق (ع) هميشه به مسلمان و غيرمسلمان كمك مي‌كردند، گفت: اين موضوع الگوي اسلامي را به ما معرفي مي‌كند وكسي كه درپناه حكومت اسلامي زندگي كند، از بركات آن بهره‌ مي‌برد.

وي ادامه داد: نزديك به 4 هزار نفر در مكتب امام جعفر صادق (ع) درس آموختند و بيش از 50 درصد احاديث هم از ايشان و امام محمد باقر (ع) است؛ بحث تخصصي شدن علوم را امام جعفر صادق (ع) مطرح كردند كه هر كسي بتواند در يك رشته تخصص پيدا كند.

نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت در ادامه با بيان اينكه كسي كه از ستم روي مردم شمشير بكشد، خودش با آن شمشير كشته مي‌شود، تصريح كرد: مطمئناً كسي هم كه براي مردم چاه بكند، خودش درون آن چاه سقوط خواهد كرد و قطعاً ظالمان به سزاي اعمال خود خواهند رسيد.

حجت الاسلام و المسلمين قاضي‌عسكر افزود: امروز مسائلي در جامعه مطرح است كه برخي سوءاستفاده و عليه يكديگر صحبت مي‌كنند و همواره در جامعه و مردم يأس و نااميدي ايجاد مي‌كنند.

وي با بيان اينكه قانون‌مداري ويژگي اسلام و مكتب اهل‌بيت (ع) است، اضافه كرد: حضرت اميرالمؤمنين (ع) وقتي سوءاستفاده‌اي را مشاهده مي‌كردند، آن را در سخنراني خود مطرح نمي‌كردند، بلكه با آن جرم برخورد مي‌كردند.

نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت ادامه داد: با كساني كه امروز حقوق گزاف گرفتند، بايد طبق قانون برخورد شود و مسؤولان گزارش آن را به مردم ارائه دهند و بگويند كه مشكلات را برطرف كردند و مراقب هستند تا ديگر كسي مرتكب چنين جرمي نشود؛ نه اينكه همواره آن را در جامعه مطرح كنيم.

حجت الاسلام و المسلمين قاضي‌عسكر تصريح كرد: كسي كه مسؤوليتي در جامعه دارد، بايد براي انجام امورسعه‌صدر داشته باشد و خيلي مسائل را نشنيده بگيرد؛ بسياري از چيزها در دستورات اسلامي وجود دارد وما نبايد از آن غفلت كنيم.

وي اضافه كرد: قطعاً هيچ‌ ديني جامع‌تر و پوياتر ازاسلام وجود ندارد و بايد سعي كنيم كه اسلام را بيش از پيش بشناسيم؛ چراكه پيامبراعظم (ص) و ائمه اطهار(ع) تلاش زيادي كرده‌اند تا اسلام امروز به دست ما برسد و بايد آن را حفظ كنيم.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.