پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در سالروز شهادت امام صادق(ع)؛

زائران ایرانی در حرم حضرت سیدالشهداء(ع) عزاداری کردند

زائران ایرانی در حرم حضرت سیدالشهداء(ع) عزاداری کردند

در سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق(ع) زائران ایرانی در حرم حضرت سید الشهداء (ع) به عزاداری و سوگواری پرداختند.

به گزارش پایگاه حج، در این مراسم آیت الله «سید رحیم توکل» سخنران بعثه مقام معظم رهبری در جمع زائران و سوگواران با اشاره به اینکه در سوره نور از خدا تعبیر به نور شده است، اظهار داشت: در دعای جوشن کبیر تعبیر «یانورالنور» وارد شده و اذکار «یا نور» و «یا مدبّر» اسم حق تعالی است.
وی افزود: تعبیر به نور درباره خداوند در قرآن کریم، اذکار و دعاها آمده است و زائران تلاش کنند ذکر مقدس یا نور را هر روز 256 مرتبه، یا مدبر را 296 مرتبه و یا منیب را 300 مرتبه بخوانند.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: این اذکار دل انسان را نورانی می کند و هرچه که به افراد می دهند به برکت نور باطنی آنهاست؛ این نورها پرده ها را کنار می نهد و آنچه را نمی بینیم به ما نشان می دهند.
سخنران بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه در قرآن کریم به نورانیت قرآن تصریح شده است، افزود: به برخی افراد شایسته نور قرآن نشان داده شده است، لذا باید درون را مصفا کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ائمه طاهرین (علیهم السلام) حجت های خدا و خلفای خداوند در روی زمین و آیینه تمام نمای صفات جلال و جمال خدا هستند؛ علم خدا در ائمه (علیهم السلام) ظهور دارد و قدرت خدا در قدرت آنها تجلی پیدا می کند.
وی گفت: ائمه (علیهم السلام) چون حجت و نور هستند، انوار الهیه به حساب می آیند و برای شناخت آنها قرائت زیارت جامعه کبیره را توصیه می کنم که یک دوره امام شناسی است.
سخنران بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به سالروز شهادت امام صادق (علیه السلام) گفت: خیلی از افراد قال الصادق (علیه السلام) می گفتند، اما ایشان را تنها گذاشتند و دشمن مظهر علم خدا را تنها دید و او را به شهادت رساند.
بنابراین گزارش در پایان این مراسم، حاج علی اکبر ریاحی اصل مداح بعثه مقام معظم رهبری به مرثیه خوانی در سوگ سالروز شهادت رئیس مکتب تشیع پرداخت و زائران ایرانی به عزاداری پرداختند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.