پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همایش عتبات عالیات ویژه دانشگاهیان استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

همایش عتبات عالیات ویژه دانشگاهیان استان آذربایجان شرقی برگزار شد.
همایش عتبات عالیات ویژه دانشگاهیان استان ، با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور و آقای روحی مدیر حج و زیارت استان و حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا خدیوی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و رئیس شورای هماهنگی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان استان آذربایجان شرقی، در فرهنگسرای بزرگ الغدیر برگزار شد.

همایش عتبات عالیات ویژه دانشگاهیان استان آذربایجان شرقی، در فرهنگسرای بزرگ الغدیر تبریز برگزار شد.

مدیر حج و زیارت استان ضمن تبریک و گرامیداشت دهه کرامت و هفته حج گفت: دولت سعودی با کارشکنی ها و ایجاد تاخیرهای متعدد در برگزاری جلسات هماهنگی که متاسفانه مسایل سیاسی، منطقه ای و شکست های خویش را در امر حج و مسایل دینی دخیل دانسته و مشكلات اساسي نظير بحث امنيت و امور كنسولي حجاج ويا موضوع برخورد ها و رفتارهايي كه متاسفانه در فرودگاه ها با زائران داشتند را حل نکردند.

وی افزود:  فلسفه حج برائت از مشرکان و ایجاد وحدت بین مسلمانان جهان می باشد. مسلمانان سراسر جهان در کنگره عظیم حج  در حل مسایل یاری گر همدیگر می شوند.

روحی ملکی ادامه داد: پذیرش قراردادی که دولت سعودی اماده کرده بود، مساوی بود با ذلت زائرین و حجاج و پذیرش تحکمات آل سعود و این بیانگر دخالت مستقیم وزارت خارجه و مسئولین آل سعود در امر حج علی الخصوص در مورد ایران اسلامی بود.

 ایشان در ادامه همایش در خصوص عتبات عالیات گفتند: سازمان حج و زیارت مسئول اعزام زائرین به عتبات عراق بوده و این امر از طریق شرکت ها و کارگزاران دارای مجوز از سازمان حج و زیارت انجام می گیرد و کلیه متقاضیان تشرف به زیارت آقا عبدالله الحسین (ع) می توانند از این طریق اعزام گردند.

روحی ضمن تاکید بر ثبت نام و تشرف فقط از طریق دفاتر و شرکت های زیارتی مجاز حج و زیارت استان گفتند  زائرین محترم به اشخاص و دفاتر و شرکت های فاقد مجوز از سازمان حج و زیارت مراجعه ننمایند.

ایشان در ادامه اعلام داشتند آمار زایرین مشرف شده به عتبات عالیات از ابتدای سال 8242   نفر از طریق مرز هوایی و تعداد   5963 نفر از طریق مرز زمینی اعزام شده اند که تعداد 418 نفر از این عزیزان دانشجویان و اساتید محترم بوده اند.

مدیر حج و زیارت استان گفت: ثبت نام از زائرین اربعین حسینی در سامانه سماح از روز شنبه شروع شده است و کلیه عزیزان مشتاق می توانند در این سامانه ثبت نام فرمایند. ضمناً تشرف بدون ثبت نام در این سامانه میسر نخواهد بود، ضمن اینکه امسال با توجه به تدابیر اتخاذ شده کلیه زائرین اربعین بایستی بیمه  شوند که باز این امر در سامانه سماح پیش بینی شده است که وجوه بیمه و روادید به صورت ریالی از طریق سامانه مربوطه اخذ و به حساب های مربوطه واریز خواهد شد.سازمان حج و زیارت تلاش می کند با هماهنگی وزارت امور خارجه عراق همانند سال قبل دفاتر نمایندگی کنسولگری را در تعدادی از استان ها مستقر نمایند، و پیش بینی می شود تعداد 2 میلیون نفر جهت اعزام به اربعین حسینی ثبت نام نمایند.

روحی در ادامه با اشاره به فلسفه قیام امام حسین(ع) که جز ایستادگی در برابر ظلم و امر به معروف و نهی از منکر نیست گفت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و برداشته شدن مرزها، امروزه بیشتر از گذشته نیازمند دعوت به معروف و نهی از منکر هستیم و لازم است برادرانه و با رعایت ادب و احترام همدیگر را دعوت به معروف کنیم و از منکر دوری گزینیم.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.