پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

معاون فرهنگی بعثه در تبریز:ما نهایت تلاشمان را انجام دادیم تا حج برگزار شود ولی حاکمان سعودی مانع انجام حج شدند

معاون فرهنگی بعثه در تبریز:ما نهایت تلاشمان را انجام دادیم تا حج برگزار شود ولی حاکمان سعودی مانع انجام حج شدند

به مناسبت گرامیداشت هفته حج ،حضرت حجه الاسلام و المسلمین دکتر مظلومی معاون محترم فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری قبل از خطبه های نماز جمعه تبریز در تاریخ 22/5/95 در راستای طرح موضوع حج تمتع و اهمیت آن به ایراد سخن پرداختند.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در ابتدا ضمن اشاره به اهمیت برگزاری حج تمتع از دیدگاه اسلام و پیشوایان دینی ، گفت : ما نهایت تلاشمان را انجام دادیم تا حج برگزار شود ولی حاکمان سعودی مانع انجام حج برای ایرانیان شدند.ایشان اظهار داشتند: حرف ما با کشور میزبان این بود که اگر پارسال برنامه نداشتید و آن اتفاقات تلخ بوجود آمد برای امسال چه برنامه ای دارید که این حادثه تکرار نشود.اما دریغ از جواب درست ... ما تا آخرین لحظه تلاشمان را کردیم تمام راهها را رفتیم تا این مسیر باز بماند اما حیف که سخن حق برای بعضی ها قابل نبود و نخواستند با کشورهای اسلامی در این زمینه مشورت کنند.

وی افزود:اگر کسی توانایی داشته باشد به حج نرود اگر از دنیا برود به او می گویند تو در میان مسلمانان جا نداری برو در صف یهود یا نصرانی قرار بگیر .یعنی ای مسلمان اگر استطاعت داشتی به حج نرفتی مسلمان از دنیا نرفتی.

وی ادامه داد :اهمیت حج تا آنجاست که از امام معصوم سوال می کنند افضل اعمال چیست فرمودند افضل اعمال حج است بعد از جهاد.اما حیف امسال توفیق حج برای ما میسر نمی شود.به خاطر بی تدبیری مسئولین یک مملکت که زمینه را فراهم نکردند و نگذاشتند به توفیق حج نایل شویم.

حجت الاسلام و المسلمین مظلومی در پایان  افزود: به خاطر اغراض سیاسی آنها مانع حج ایرانیان شدند ولی ما از آیه قرآن تکلیفمان را دریافت می کنیم آن کسی که صد عن سبیل الله شود خداوند وعده عذاب داده است.ما امیدواریم و ایمان داریم که این موانع بزودی از مسیر مسلمانان برداشته خواهد شد.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.