پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همایش هفته حج ویژه روحانیون و کارگزاران حج استان قزوین برگزار شد

همایش هفته حج ویژه روحانیون و کارگزاران حج استان قزوین برگزار شد

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان قزوین، همایش هفته حج ویژه کارگزاران و روحانیون حج و زیارت استان قزوین با حضور آیت ا.. اسلامی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان اسلامی و امام جمعه شهرستان تاکستان، حجت الاسلام و المسلمن حسینی نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و جمعی از روحانیون و کارگزاران زیارتی استان قزوین در روز 17 مردادماه  از ساعت 11 الی  13 در سالن اجتماعات شهدای منای مدیریت حج و  زیارت استان قزوین برگزار شد.

در این همایش ، علیرضا کلانتری مدیر حج و زیارت استان قزوین ضمن  تبریک هفته حج بیان داشتند در سالجاری کشور عربستان سعودی با کارشکنی ها و خباثتهای خود صد عن سبیل الله کرده و باعث عدم برگزاری حج توسط ایرانیان شدند و متاسفانه تمام تلاشهای سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت جهت برقراری حج مطلوب و باعزت ثمری نداشت . همچنین با ذکر فاتحه ای یاد و خاطره شهدای مظلوم منا را گرامی داشتند.

ایشان توصیه داشتند افرادی هم که قصد انجام حج از طریق کشورهای دیگر و بصورت آزاد دارند به دلیل مسائل امنیتی و ... از این کشورها مشرف نگردند.

مدیر حج و زیارت گریزی نیز به ثبت نام زائرین اربعین حسینی(ع) داشتند و بیان نمودند در سالجاری تمامی افرادی که قصد تشرف در ایام اربعین به عتبات عالیات را دارند حتماً بایستی در سامانه samah.haj.ir ثبت نام نموده و ویزا دریافت نمایند.

کریمی مسئول روابط عمومی ستاد بازسازی استان قزوین از دیگر سخنرانان این همایش بودند که دقایقی در خصوص نحوه کمک رسانی و اهدای نذورات جهت بازسازی عتبات عالیات علی الخصوص حرم مطهر طفلان مسلم (ع) که کار ساخت و ساز آن بعهده استان قزوین می باشد به ایراد سخنرانی پرداختند.

در پایان آیت ا... اسلامی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان اسلامی و امام جمعه شهرستان تاکستان که خود نیز از روحانیون حج می باشند در خصوص وهابیت و اعتقادات آنها به ایراد سخنرانی پرداختند .

ایشان تفکر وهابیت را ناشی از افکار ابوسفیان و معاویه دانسته و بیان داشتند این افراد هنوز اسلام را به طور کامل درک نکرده اند و متاسفانه چندین بار زائرین و مسلمانان را در سرزمین امن الهی که تمامی موجودات در آن سرزمین دارای امنیت می باشد را به خاک و خون کشیدند  که آخرین نمونه آن کشتار حجاج در سرزمین منا بود که فقط از کشور ایران حدود 500 زائر مظلومانه به شهادت رسیدند.

آیت ا... اسلامی حج را حق مسلم تمامی انسانها دانسته و بیان کردند کلمه حج در قرآن بصورت (ناس) آمده یعنی این امر الهی فقط متعلق به مسلمانان و مومنین نیست بلکه متعلق به تمامی انسانها می باشد که متاسفانه عربستان در سالجاری صد عن سبیل ا.. کرده و باعث عدم برگزاری این فریضه الهی توسط مسلمانان کشورمان شدند.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.