پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دومین جلسه کارگروه ساماندهی زائرین اربعین حسینی (ع) استان کردستان برگزار شد.

دومین جلسه کارگروه ساماندهی زائرین اربعین حسینی (ع) استان کردستان برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی مدیریت حج و زیارت استان کردستان، دومین جلسه کارگروه ساماندهی زائرین اربعین حسینی (ع) با حضور مدیر حج و زیارت استان ،  روز دو شنبه 25 مرداد ماه در محل دفتر حج و زیارت کردستان برگزار شد.

بنابراین گزارش مدیر حج و زیارت استان ضمن  تبریک ولادت با سعادت علی ابن موسی الرضا (ع) گزارشی از روند ساماندهی زائرین اربعین حسینی (ع) در سال گذشته ارایه و اعلام کرد: در سال جاری  مسئولیت کمیته ثبت نام و اعزام به سازمان حج و زیارت محول شده و  از روز شنبه 16 مرداد ماه ثبت نام  از طریق سامانه سماح آغاز شده است و همچنان ادامه دارد .

مدیر حج و زیارت کردستان افزود : از تعداد شانزده دفتر و شرکت خدمات زیارتی سطح استان 13 دفتر اعلام آمادگی خود را مبنی بر پذیرش و ثبت نام متقاضیان و مشتاقان پیاده روی اربعین حسینی (ع) اعلام نموده اند که علاقه مندان می بایست پس از ثبت نام مقدماتی در سامانه سماح  برای ثبت نام قطعی و ارایه مدارک به این دفاتر مراجعه نمایند.

ناظمی جلال در مورد هزینه اخذ روادید نیز اعلام کرد: با توجه به مشکلات سال گذشته که هزینه دریافت روادید می بایست بصورت ارز (دلار ) پرداخت می شد ، امسال با تلاش سازمان و مسئولین امر هزینه اخذ ویزا یا روادید بصورت ریالی محاسبه و دریافت خواهد شد. مدیر حج و زیارت در ادامه سخنان خود اعلام کرد با توجه به تقسیم بندی صورت گرفته مرز خروجی زائرین استان کردستان مرز مهران تعیین شده است.

در ادامه اعضای کارگروه ساماندهی پیاده روی اربعین استان کردستان نیز به تبادل نظر و بحث و ارائه راهکارهای پیشنهادی  پرداختند.

در پایان مدیر حج و زیارت از همکاری و همدلی تمامی دست اندرکاران و متولیان برگزاری پیاده روی اربعین حسینی (ع) تقدیر و تشکر نمود و به مشتاقان زیارت عتبات عالیات تاکید نمود هرگونه اقدام برای ثبت نام ، چه در کاروان های عتبات عالیات و چه مراسم پیاده روی اربعین حسینی (ع) را از طریق دفاتر دارای مجوز دنبال نمایند و از مراجعه به افراد و دفاتر غیر مجاز خودداری کنند.

                                                                                                                       روابط عمومی مدیریت حج و زیارت استان کردستان.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.