پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت :

اسرای ایرانی در اردوگاه‌های عراق دولت تشکیل داده بودند/ مرحوم ابوترابی نشاط و استقامت را به آزادگان تزریق می‌کرد

اسرای ایرانی در اردوگاه‌های عراق دولت تشکیل داده بودند/ مرحوم ابوترابی نشاط و استقامت را به آزادگان تزریق می‌کرد

رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: به اذعان مأموران صلیب سرخ اسرای ایرانی در اردوگاه های عراق تشکیل دولت داده بودند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت کشور عصر سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان که با حضور آزادگان و عوامل برنامه آیینه‌های مقاومت برگزار شد، اظهار داشت: این روزها یادآور خاطرات شیرین ملت ایران است، روزهایی که به برکت ایثارگری‌ها و حماسه‌هایی که بعد از سال‌ها رشادت رزمندگان و خانواده‌های آنان در دوران دفاع مقدس و پس از آن محقق شد.

وی افزود: امروز نیز هر آنچه که در مسیر حرکت انقلاب اسلامی به دست می­‌آید به واسطه همین نفس‌های خانواده معظم شهدا و ایثارگران است که با رشادت‌های خویش عظمت را به دنیای اسلام هدیه کردند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری فضای متفاوت «سلول» و «اردوگاه» با وجود ماهیت مشترک بیان کرد: آزادگان در اردوگاه آن‌چنان عمل می­‌کردند که به اذعان مأموران صلیب سرخ اسرای ایرانی در اردوگاه‌های عراق تشکیل دولت داده بودند و این هم به برکت حضور افرادی نظیر مرحوم ابوترابی بود که روحیه نشاط و رشد و کمال را به آزادگان تزریق می­‌کرد.

مهندس اوحدی همچنین به ذکر خاطره‌ای از مرحوم ابوترابی در تحول یک سرباز شکنجه‌گرش پرداخت و آن را نمونه‌ای از تأثیر سازنده یک روحانی مجاهد بر یک انسان دارای زمینه تحول دانست.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در این دیدار، با قدردانی از حضور رئیس سازمان حج و زیارت، آیین «آیینه‌های مقاومت» را اقدامی در جهت پاسداشت رشادت‌ها و ایثارگری‌های آزادگان در طول هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد.

مجتبی رضازاده همچنین مشارکت آزادگان کاشان و آران و بیدگل را یادآور اتحاد رزمندگان این دو منطقه در جنگ هشت سال دفاع مقدس و برهه پس از آن دانست.

به گزارش فارس، سعید اوحدی معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت کشور برای حضور در ویژه برنامه «آیینه‌های مقاومت» که به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان و به منظور گرامیداشت 26 مردادماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی برگزار می‌شود به کاشان سفر کرده بود.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.