پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با حضور مهندس اوحدی رئیس سازمان حج وزیارت کشورهمایش بزرگ آزادگان شهرستان آمل برگزار شد +عکس

با حضور مهندس اوحدی رئیس سازمان حج وزیارت کشورهمایش بزرگ آزادگان شهرستان آمل برگزار شد +عکس
رییس سازمان حج و زیارت کشور : آزادگان به عشق ولایت، ارزش های شهدا و پاره های تن جانبازان ایستادگی کردند که حجت الاسلام ابوترابی از آزادگان گرانقدر در آن ایام درس اخلاق به اسرا داده و اهتمام شایسته ای داشتند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت حج وزیارت مازندران ، سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت کشور در همایش بزرگ آزادگان که با حضور مدیران استانی و شهرستانی در دانشگاه شمال آمل برگزار شد اظهارداشت: سالروز ورود آزادگان یکی از زیباترین مناسبت هایی است که شادی و خاطرات ماندگار آن در تمام شهرها و روستاها جاری شده و مصداق پیروزی حق بر باطل بود.

وی ادامه داد: دنیای کفر با همه توان جنگ را میدان آزمایش پیشرفته ترین سلاح ها قرار دادند اما با اراده مردم نتوانستند ذره ای از اهداف خود را محقق کنند.

اوحدی بیان داشت: اهتمام آزادگان نشانگر مقاومت مردم ایران اسلامی بود که افتخارات ارزنده ای خلق شده است.

رییس سازمان حج و زیارت کشور افزود: امام خمینی(ره) دستور تشکیل بسیج را دادند که عظمت بسیاری داشته و امروز نیز کشورهای محور مقاومت از فرهنگ بسیج استفاده می کنند.

وی اظهارداشت: دوران اسارت نیازمند بررسی و واکاوی است که مجاهدت های والایی صورت گرفت و رزمندگانی با سیزه سال سن به اسارت درآمدند.

اوحدی افزود: رهبری معظم انقلاب فرمودند آزادگان ذخایر عظیم انقلاب هستند که باید این عزیزان را کشف کنیم و به این مقوله پرداخته شود.

رییس سازمان حج و زیارت کشور ادامه داد: در دوران دفاع مقدس یک وجب از خاک کشورمان را از دست ندادیم که مقاومت اسرا اثربخشی بسیاری داشته است و آزادگان باید قدر خود را بدانند.

وی افزود: روزی در مذاکرات سوریه به ما توجهی نمی کردند اما به برکت خون شهدای مدافع حرم به این امر رسیدند که بدون ایران کاری صورت نمی گیرد.

رییس سازمان حج و زیارت کشور افزود: اسرا در اخلاق محوری اهتمام والایی داشتند و تلاش ارزنده ای در این مسیر ارزنده صورت دادند و کمترین توقع از نظام اسلامی دارند که اگر روزی نیاز باشد این عزیزان برای دفاع از نظام اسلامی می روند.

اوحدی بیان داشت: آزادگان به عشق ولایت، ارزش های شهدا و پاره های تن جانبازان ایستادگی کردند که حجت الاسلام ابوترابی از آزادگان گرانقدر در آن ایام درس اخلاق به اسرا داده و اهتمام شایسته ای داشتند.

رییس سازمان حج و زیارت کشور ادامه داد: رهبری معظم انقلاب و ایثار مدیران تفحص سبب بازگرداندن شهدای منا شده است.

وی افزود: در ابتدا پیکر 114 نفر از حجاج را شناسایی کردیم  و گاهی اوقات گروه تفحص ما تا بیست ساعت مشغول تلاش بودند.

رییس سازمان حج و زیارت کشور ادامه داد: وهابیت اعتقادی به بازگشت پیکر شهدا نداشتند که مذاکرات صورت گرفت و رهبری با سخنرانی تاریخی خود در نوشهر قضیه را تغییر دادند.

اوحدی افزود: همزمان با سخنرانی رهبری در مذاکره بودیم که در همان جلسه رفتار آل سعود تغییر کرد و امکانات و شرایط لازم را برای بازگشت پیکر شهدا مهیا کردند.

وی تصریح کرد: سخنان رهبری زمینه شکست کارشکنی آل سعود در فاجعه منا شد و این در حالی بود که هیچ کشوری نتوانستند جسدها را تحویل بگیرند.

رییس سازمان حج و زیارت کشور ادامه داد: تعدادی از شهدای منا که در عربستان دفن شدند با موافقت خانواده های آنان صورت گرفت و گروه تفحص و کارکنان سازمان حج و زیارت تلاش بسیاری صورت دادند.

اوحدی اظهارداشت: ضرورت دارد ارزش های نظام اسلامی را بشناسیم و در مسیر تکامل گام برداریم که نیاز است بصیرت محوری سرلوحه امور ما باشد.

یحیی عسگری پور، بخشدار امامزاده عبدالله(ع) آمل در این همایش اظهارداشت: روزهایی بر تارک این ماه درخشید که عصاره فضایل ملت ایران است که دهه کرامت و سالروز ورود آزادگان به ایران اسلامی را داشتیم.

وی ادامه داد: آزادگان از مقام ارزشمندی برخوردار هستند که این عزیزان رسالت پیام شهدا را در خاک دشمن داشتند و آنان را در خاکشان نابود کردند.

عسگری پور افزود: ستاد تجلیل از آزادگان در شهرستان آمل تشکیل شد که همه تلاش کردند این مراسم به بهترین نحو ممکن برگزار شود.

گفتنی است؛ در این مراسم به قید قرعه از تعدادی آزادگان و خانواده شهدای فاجعه منا قدردانی شد.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.